Bastl Instruments Softpop 2: experimentele, analoge synthesizer

Bastl-Instruments-Softpop-2-preview-768x438.jpg


"Bastl Instruments geeft een preview van Softpop 2, de 2e generatie van zijn organische experimentele analoge synthesizer, met een volledige release op 5 januari 2022.
de Bastl Instruments Softpop, een zeer wilde, organische patchbare analoge synthesizer in samenwerking met Casper Electronics, ging in première in 2017.
Het heeft twee driehoekige VCO's, een toestandsvariabel filter, ingebouwde looping-patronen, gekke modulatie-opties en meer.
Bastl Instruments geeft een preview van de Softpop 2 in een korte video.
Het wordt een grote update. Beginnend met een Eurorack-compatibele patchmatrix met talloze patchopties. Ja, geen mini-patchkabels meer.
Er is ook een nieuwe uitgebreide gate-sequencer aan de linkerkant en meer knoppen.
Alle details volgen op 5 januari 2022 wanneer Bastl Instruments Softpop 2 presenteert.



Bastl Instruments Softpop
Enige tijd geleden een langere geluidsdemo gemaakt van de originele Softpop Synthesizer.
Dit geeft je een overzicht van het karakter van de synth."

 
Ik hoop dat dit avontuur beter afloopt dan de eerste versie waar ik indertijd naar op zoek was.
Er bleek als ik me goed herinner een probleem te zijn met een toeleverancier van de behuizing en daarna is er nooit meer eentje uitgekomen.
 
Er bleek als ik me goed herinner een probleem te zijn met een toeleverancier van de behuizing en daarna is er nooit meer eentje uitgekomen.

Ja, de Tsjechische toeleverancier boorde gaten op de verkeerde plekken... 8o) Ze zouden uitwijken naar eentje in Deutschland, maar dat liep mss toch anders.
 
Back
Top