demian - Escape

Lekker chille track, kreeg een beetje associaties met Sofa Rockers van K en D moet ik zeggen.
Goeie instrumentatie, lekker gespeeld alleen vond ik de low frequenties iets te stevig in de mix en was het wat boomerig waardoor ik het volume zachter zette dan eigenlijk de bedoeling was.
 
Tof gemaakt. Lekkere groove. Enige puntje vind ik ook de kick. Je hebt de kick van het drumstel gelagerd met een subkick, en die sub is wat mij betreft ook iets te hard. De twee kicks mengen ook niet helemaal voor mijn gevoel.

Voor de rest een toffe en goede track wat mij betreft!

Klinkt raar maar ergens heeft dit ook een reggae vibe.
Ja dees ken ik nog. Zoals gezegt heerlijk chillen track.
Die rhodes had ik nog niet gehoord. Dat gaat er altijd goed in.
Is dat een Rhodes? Klinkt meer als een Wurly of Pianet achtig iets toch?
 
Lekker chille track, kreeg een beetje associaties met Sofa Rockers van K en D moet ik zeggen.
Goeie instrumentatie, lekker gespeeld alleen vond ik de low frequenties iets te stevig in de mix en was het wat boomerig waardoor ik het volume zachter zette dan eigenlijk de bedoeling was.
Dank je voor het compliment, K&D heb ik hoog zitten, kan goed dat dat er een beetje doorsijpelt bij mij.
Excuus voor het laag, ik heb de track afgemixed op 2 verschillende koptelefoons en ben daardoor wat in de war geraakt bij wat nu de juiste mix zou moeten zijn.
Toevallig gisteren deze track ook op mijn monitors afgeluisterd (die al een tijdje uit stonden) en toen hoorde ik het ook, veel te veel laag. Naja, niks meer aan te doen nu.
Tof gemaakt. Lekkere groove. Enige puntje vind ik ook de kick. Je hebt de kick van het drumstel gelagerd met een subkick, en die sub is wat mij betreft ook iets te hard. De twee kicks mengen ook niet helemaal voor mijn gevoel.

Voor de rest een toffe en goede track wat mij betreft!


Is dat een Rhodes? Klinkt meer als een Wurly of Pianet achtig iets toch?
Thanks!

Het is idd een Wurly, een stock plugin uit Ableton live 11 met wat effectjes er overheen.
 
Mix is heel proper afgewerkt, verschillende ritmische figuren blenden goed. Dus een goeie track maar hij is mij iets te langdradig. Het zou misschien een idee zijn om er een modulatie (muzikale welteverstaan) in te verwerken. Dat zou de aandacht minder snel doen laten verliezen.

Maar de track klinkt wel al heel goed, hoor :okdan:

:doei:
 
Alles is al gezegd, bass grooved erg lekker, luistert lekker weg. Gelayerde kick wat luid ten opzichte van de rest van de drums en past er misschien niet helemaal goed bij.

Leuke track!
 
Lekker nummer voor de tijd van het jaar: Escape naar een eiland waar de zon schijnt, de temperatuur hoog is en de dagen lang zijn.
Bedankt voor dit lekker nummertje en holiday-feeling (als is het maar voor 5 minuten8)).
 
Ik vind het een lekkere track, erg funky en het zit goed in elkaar.

De drums vind ik erg goed klinken, helaas wel wat weinig variatie maar dat is in zo'n track in principe niet zo erg.

Heerlijke synth bij 2.14, heb wel gelijk zin om iets te roken als ik dit hoor 8~

Leuke track, mijn stem heb je!
 
Ik vind de bas qua geluid misschien een beetje te repetitief. Verder lekker relaxed liedje hoor!
 
Back
Top