Seyor - Trouble

seyor

Jeroen van Dijk
Lid sinds
9 augustus 2018
Berichten
420
Locatie
Oss
Weer aardig wat tijd gespendeerd in de muziekkeuken.

Merendeel van de geluiden komen standaard uit Logic Pro en de Plugin Omnisphere.
Minimale akoestische/electrische gitaar gebruikt, merendeel van de gitaargeluiden komen uit Logic pro.
Niet te vergeten, de zang komt van Debbiah.

Hoop dat het jullie smaakt.
Ben benieuwd wat de rest heeft gebakken. Heb mezelf in ieder geval goed vermaakt.

 
Wat wilt dit precies zeggen "de zang komt van Debbiah"? Is dit een stem sample van een totaal ander project? De vocals zijn fantastisch, zou gewoon graag weten wat de precieze oorsprong is..
 
Heel gaaf. Waar haal je die zangeressen toch elke keer vandaan? Klinkt echt super goed. Waar je in voorgaande jaren voor mijn gevoel nog wel eens teveel in een liedje probeerde te stoppen, heb je het hier redelijk beperkt gehouden. Voor mij werkt dit veel beter. Super sferisch. Mooie productie. Als ik dan een punt van (opbouwende) feedback moet geven is dat ik bas mis de mix.
 
Wat wilt dit precies zeggen "de zang komt van Debbiah"? Is dit een stem sample van een totaal ander project? De vocals zijn fantastisch, zou gewoon graag weten wat de precieze oorsprong is..
Debbiah heb ik gevonden op fivverr, ik schrijf de teksten altijd zelf en zing ze zelf in om een beetje aan te geven hoe ik het wil hebben. Ik gebruik never nooit bestaande content van andere nummers/projecten.
 
Heel gaaf. Waar haal je die zangeressen toch elke keer vandaan? Klinkt echt super goed. Waar je in voorgaande jaren voor mijn gevoel nog wel eens teveel in een liedje probeerde te stoppen, heb je het hier redelijk beperkt gehouden. Voor mij werkt dit veel beter. Super sferisch. Mooie productie. Als ik dan een punt van (opbouwende) feedback moet geven is dat ik bas mis de mix.
Zangeres komt van Fiverr, tekst schrij ik zelf en zing het altijd zelf voor zodat de zangeres weet welke kant ik op wil.
Bedankt voor je feedback.
 
Debbiah heb ik gevonden op fivverr, ik schrijf de teksten altijd zelf en zing ze zelf in om een beetje aan te geven hoe ik het wil hebben. Ik gebruik never nooit bestaande content van andere nummers/projecten.
Wow.. indrukwekkend. Dus gloednieuwe vocals voor een democratische prijs.. super.
 
Wow.. indrukwekkend. Dus gloednieuwe vocals voor een democratische prijs.. super.
Yup, maar ze is inmiddels niet meer beschikbaar op Fiverr, heeft een hitje gescoord. Moet zeggen dat ik best veel heb gesleuteld aan de opnames, kwaliteit was niet best.
 
Leuk gedaan! Mooie stem ook. Zit goed in elkaar, niets op aan te merken. Als toegift komt er op het einde ook nog een mooie synthlijn in, had misschien wat meer van in gemogen wat mij betreft!
Mmm, ik heb er aan zitten denken om die synthlijn er uit te halen vanwege de lengte van de song, die is eigenlijk te lang... Goed dat ik dat dus niet heb gedaan.
 
Zodra ik vocals hoor ga ik heel scherp luisteren. Zo ook in dit geval. Eerlijk? Ijzersterk begin. Maar dan loopt het wat mank. Mijn indruk is dat de muziek op één of andere manier niet helemaal past bij de vocals en ik meende iets te horen à la Röyskopp.Bijna maar net niet. De drums zijn imo te braaf. En ik mis misschien wat echt gitaarwerk.
Maar ik ga in deze ook vergevingsgezind zijn want op zich is het wel mooi en een heel goede opzet ! Je krijgt mijn stem.
(ik zou als ik in jouw plaats was deze track een paar maand laten rusten en dan opnieuw maken)
 
Bedankt voor je response.
Het blijft lastig om de juiste vocals er bij te vinden, ik zoek altijd op Fiverr en wil er ook niet teveel geld aan kwijt zijn. 95% van de vocals is dat standaard EDM stemmetje of te duur.

Heb de track inmiddels in de koelkast gelegd, haal ik ‘m over een paar maanden weer eruit.
 
Sterke zang met een interessante melodielijn en fijne frasering.
Het arrangement met goede sounds is niet heel spannend maar ondersteunt de zang wel goed waardoor die de aandacht krijgt, goed gedaan!
Denk dat deze wel een puntje verdient.
 
Direct gaaf als die vocal erin knalt, echt mooi gezongen en fijne stem. Je hebt het lekker subtiel gehouden waardoor de muziek niet de overhand heeft gekregen, dat vind ik knap, zelf verzand ik regelmatig in, "nog een kloddertje roze verf hier, en hier en hier en hier". Deze track is dus goed in balans, fijn stukje muziek en lekker geproduceerd!
 
Direct gaaf als die vocal erin knalt, echt mooi gezongen en fijne stem. Je hebt het lekker subtiel gehouden waardoor de muziek niet de overhand heeft gekregen, dat vind ik knap, zelf verzand ik regelmatig in, "nog een kloddertje roze verf hier, en hier en hier en hier". Deze track is dus goed in balans, fijn stukje muziek en lekker geproduceerd!
Wat een positiviteit, thanks!
 
Stem is super, mooi gezongen! Ik vind persoonlijk dat de percussie iets sprankelender mag en de mix klinkt op sommige momenten wat kaal, maar het wordt allemaal goed gemaakt door de mooie sfeervolle melodieen en zang.
 
Back
Top