Payt - Spacebike

echt een lekker nummertje net begonnen met alles te luisteren maar dat wou ik alvast kwijt :okdan:
 
Ik herken je workflow wel. Wat ik meestal ook doe, is gewoon een paar dagen stoppen. Daarna weet je veel beter wat werkt en wat niet

Over je nummer: ben ik nou gek, of is het af en toe gewoon vals? Ik bedoel niet de overduidelijke LFO gestuurde klanken (vind ik ook niet mooi), maar op verschillende plekken de bas t.o.v. de klankprogressie zogezegd: 2:19, 2:30, 2:48, 3:59-4:02 etc. Wel een opgewekt ritme ondersteund door de een even opgewekte baslijnen, maar toch ook wat te lang.
 
Dit is wel een de meest synthforumse inzending die je kan verzinnen!
Alle elementen zijn vertegenwoordigd, echt een mooie etalage van synthgeluiden
Toch heb ik een probleempje, en ik kan niet meer stoppen het te horen:
Ik vind de swing, of juist niet swing, en/of de timing van de bas en drums heel raar hort- en stoterig.
Ik hoop dat het aan mij ligt maar misschien kan je er iets mee
 
heb geluisterd tot pakweg 4min, dan was ie me wat te eentonig. Heb me niet gestoord, wat altijd een compliment is :)
ik heb de indruk dat er een jarre minipops geluidje inzit :) die ezelskaak.
 
Aan de mensen die meenden dat het hier en daar vals klinkt, of mineur en majeur door elkaar heen: Dit blijkt te kloppen. Ook zat de bas hier en daar que ritme wat scheef. Inmiddels heb ik een versie gemaakt die deze zaken recht zet, met onder andere een volledig opnieuw opgenomen basstrack, en het luistert al een stuk prettiger weg zo :) Ik zal hem na de contest nog wel een keer op het forum posten :)

@klinkske dat klopt..Ik heb de fullbucket pops gebruikt.. een heel fijne emulatie van de minipops, en je kan de geluidjes nog wat editen ook, en pannen in het stereobeeld (zoals ik heb gedaan). Zie hier: full bucket music
 
Vet gedaan, echte pure synth muziek. Het is niet helemaal mijn ding maar toch blijft dit me boeien. tot 4 min .... daarna is het wel af. tof gedaan
 
Leuke verassende track! Voor mij duurt hij net iets te lang.
 
Ik heb er van genoten, lekker ritme pakt je gelijk op. Vind de bassline ook echt sterk staan. Het startprobleem wat je een in je startpost aangeeft herken ik als geen ander. Stukje bij beetje lekker jammen en hopen dat je zo arrangementen in glijd, zo niet dan heb je in ieder geval een leuke tijd gehad met je speelgoed.
 
Een lekker shuffle ritme. Waar is de tijd gebleven dat dat de norm was ... en tegenwoordig hoor je het nog maar zelden. Je zegt dat de mix nog rudimentair is maar het zit toch al wel heel snor hoor :okdan:. Mooie sound trouwens voor je melodie.

Als ik terug op mijn bike kruip (fiets, geen moto) dan zal ik dit deuntje wellicht in gedachten oproepen :engel: .

:doei:
 
Heel vakkundig gemaakt. Geslaagde inzending!

Lees veel over "de wending" :D Die vind ik erg cool. Begint voor mij al bij de verschuiving naar mineur in de derde minuut... dat legitimeerde voor mij het hele eerste deel. Soort nieuw perspectief ofzo. Heel vet.

Klein detail: op de hoofdtelefoon viel me op dat er reverb op de kick zit. Zou wat droger kunnen, beter in de mix.

Je verhaal botst trouwens heel leuk met wat ik erin hoorde :) Had genoteerd:

Je weet wat je doet, kent je inspiratiebronnen en pakt daar mooi, bewust, de elementen uit die je nodig hebt. Zo klinkt het in elk geval.

Er komen meerdere sounds/scenes/scholen/tradities samen, in mijn beleving.

Ik hoor Jarre, synthwave, 80's/90's-game-muziek, de demoscene, synthpop.. probleemloos samenkomen. En dat allemaal met de "simpelheid" van een vrolijk liedje, wat ik bedoel als compliment. Geen nootje teveel, ze kloppen allemaal. En de productie is puik.
 
Mooi nummer. Voor mij wat uit de Jarre wereld. Mooi geluid, professionele sounds.
Ik vond hem niet te lang, maar misschien werkt ie nog beter als ie iets korter is?
 
Erg goede en vooral prettige geluiden én mix. De swing en de Jarre bleeps zetten meteen goed de toon.
De sounds staan soms haaks op de rest, richting vals. Dat is bijna een afbreuk aan deze toffe track! Veel skillz!
 
Back
Top