Payt - Spacebike

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Na een jaartje te hebben overgeslagen doe ik ook weer eens een keertje mee. Het nummer dat ik deze keer ten gehore wil brengen is iets wat ik al een tijdje wilde maken. Ik betrap me er tegenwoordig op dat ik een soort van startprobleem heb met het maken van een nummer. Ik 'hoor' dan een heel nummer tegelijk met allerlei fantastische instrumentaties in mijn hoofd, en dan voelt het alsof ik aan een gigantische berg werk ga beginnen om het te realiseren.. en dan heb ik er eigenlijk geen zin meer in haha.

De oplossing voor mij is om me niet druk te maken over dat hele nummer, maar om gewoon ergens mee te beginnen, stapje voor stapje iets uitwerken tot het zo'n beetje is wat ik in gedachten had, en zo dan zo snel mogelijk een soort schets in elkaar zetten die ik dan daarna steeds verder invul met whatever er maar naar boven komt. Ik merk dat als ik gewoon begin met werken, dat dan de rest als het ware vanzelf komt. Als ik even niet meer hoe ik verder moet, dan neem ik een 'comp' sound waarmee ik wat speel en dingen probeer, en dan komt er doorgaans wel weer wat.

Hoe dan ook: hier is Spacebike. De mix is eigenlijk nog wat rudimentair, maar luisterbaar. De synths die ik hierin heb gebruikts zijn: B2600, Pro 1, Model D, System 8, Moog GM, Novation BS2, VC340 en Sequential Rev 2. Voor de drums en Aly James VProm en Full Bucket minipops plugin

Veel luisterplezier en succes allemaal!

 
Bass line klinkt op die van Dr. Who (BBC). Me like. Lekker upbeat. Moooie melodie @ 2:00. Het was meer dan de moeite waard om dit in elkaar te steken.. die eindigt in mijn iTunes verzameling ! :-)
 
Met recht een synthcontest track. Coole synth sounds. Ik vind het harmonisch echt te gek worden na 4 minuten. Die sequens op 4:05 echt prachtig. Het is allemaal nog wel wat statisch voor mijn gevoel.
 
Klasse synthpop track, goeie geluiden. Harmonisch zo hier en daar wel heel avontuurlijk, na 4 min ja, ik hoor daar op een gegeven moment mineur en majeur door elkaar heen en daar heeft mijn arme brein wat moeite mee :D
 
Dank voor de kritieken tot zo ver, en ik ben blij dat de meesten het nummer aardig kunnen verdragen.
 
Ah juist ja, op die fiets....zo klinkt het dus als je de dampkring uittrapt. :okdan:
Als je een tandem hebt rij ik een keertje met je mee.:D

Aanstekelijke basslijn en verzorgd arrangement, leuke progressie bij 4.00...goed gedaan!
 
Voor de bas heb ik de B2600 gebruikt.
 
Lekker beat, zat er direct in. Mooi gevonden synth partiijen die in elkaar overvloeien. Qua muziekstijl niet helemaal mijn ding, maar ik kan hem zeker wel waarderen.
 
Niet mijn smaak en ietwat te lang, maar de verschillende partijen sluiten wel heel mooi op elkaar aan en zorgen toch dat je blijft luisteren :-)
 
Lekker nummer , word er op de een of andere manier vrolijk van. Het geluid wat er op 3.31 inkomt vind ik minder( klinkt voor mij als of het vals is) maar ja das persoonlijk.
 
Lekker nummer, leuke sound en geinige geluidjes. Veel afwisseling qua sounds, maar te weinig qua muzikale ontwikkeling, en mede daardoor ervaar ik hem als te lang.
 
Dank nogmaals voor de reacties. Wel grappig dat iedereen het zo verschillend lijkt te ervaren. Het is ook inderdaad net ff anders dan wat je doorgaans op synthforum hoort. Het is hoe dan ook weer een leerzame ervaring
 
Back
Top