Myura - Slow Fuzz

Myura

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2015
Berichten
205
Locatie
Waar het weer heel anders is dan in de rest van NL
Dit nummer heb ik pas geleden op een zondagmiddag gemaakt terwijl ik onderzocht hoe ik het meeste uit mijn DAW-loze setup kan halen. Ik beschouw het nummer zelf eigenlijk niet als af, maar tot nu toe heb ik veel leuke reacties ontvangen, dus waarom zou ik het niet inzenden voor de wedstrijd (overigens mijn eerste inzending) :).

De 'live' opname van dit nummer heb ik ook op mijn YouTube staan, maar die kan ik hier niet plaatsen. Als je de video wilt zien, zoek dan op 'Hansu Myura' en je zult me waarschijnlijk vinden ;).

Voor dit nummer heb ik de Akai Force, Novation Peak, Toraiz AS-1 en de Elektron Analog Four, Digitakt en Digitone gebruikt.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

 
Ja, mooi. Bij vlagen deed het me het qua sfeer een heel klein beetje denken aan Stealth Mass van Apollo 440.
 
Mooie dromerige sfeer heb je neergezet. Er mag misschien nog net wat meer in gebeuren qua verhaal of spanning, maar de kans is dan aanwezig dat het de sfeer aantast (it's a fine line). Alvast een goed begin!
 
Begin is meteen goed, mooie sfeer. Ik vind de kick wel 'lomp' t.o.v. van de wat zachtere andere geluiden. Daarbij mis ik ook een snare of clap op tel 2 en 4, om het ritme wat makkelijker te voelen. Die komt er later ook niet in.

Vanaf 3:30 bouwt hij weer mooi op, met dat extra geluidje. Ik kan me bij deze tracks ook wel wat vocal chops voorstellen, of fluistergeluiden. Fijne sfeer, al met al 👍
 
Hé, wat fijn dat het gevoel van het nummer zo goed wordt opgepakt en ja, ik had al wat verbeterpunten gevonden als ik het weer op zou pakken om het af te ronden. Ik hoor er nu ook een paar terug komen, maar het is leuk om te zien dat het nu al goed wordt ontvangen, bedankt! 8)
 
Bijzondere sfeer, deed me een beetje denken aan een post-apocalyptische cyberpunk highlander setting... knap!
 
Potdorie weer z'n heerlijke productie. Kick misschien wat te nadrukkelijk aanwezig maar ik ga dit zeker vaker luisteren.
 
Heel mooi, wel vind ik de kick erg jammer. Is een beetje te veel.
Maar heel mooi melancholisch sfeertje.
 
Allen dank! :halleluja

Ja, de kick is een beetje teveel aanwezig. Oorspronkelijk wilde ik een nummer maken met wat meer drive en de kick zou daar goed in passen, maar toen ik de vocal samples eenmaal had bewerkt, sloeg ik een ander pad in en de kick liftte eigenlijk mee naar het nieuwe idee. Tjonge, ik heb zin om het nummer weer op te pakken en af te maken. Misschien ga ik er morgen mee aan de slag.
 
Ik vind de kick wel wat hebben, juist omdat het niet wegvalt in het geheel. Zonder de kick is het geheel meteen wat gladder en heeft minder reliëf. Ik kan me voorstellen dat de kick beter kan, maar zou t zelf wel een beetje lomp laten voor t contrast
 
Valt veel voor, maar ook tegen de bassdrum te zeggen. Ik vind 'm persoonlijk te onrustig, maar het zou ook zomaar kunnen dat als 'ie wegvalt, of anders wordt, het nummer idd stukken gladder wordt. Verder spreekt de sfeer mij aan en ook de gebruikte geluiden.
 
Wederom dank voor de aardige reacties en stem! :)

Gisteren had ik het nummer erbij gepakt, maar merkte dat ik het niet moet afraffelen. De balans tussen kick en andere zaken is subtiel, maar aanwezig. Als ik een andere kick erin plaats, dan verandert het nummer. Ik neem er wat meer tijd voor en plaats deze in de 'tracks' sectie als het gereed is.
 
Had ook even de video erbij gepakt mede omdat ik benieuwd was de force in actie te zien. Ik moet zeggen dat ik daar nog steeds niet erg van overtuigd ben, qua werkwijze.
De track overtuigd me een stuk meer, zang en synth vullen elkaar aan in een melancholisch duet!
 
Lekker sfeer zet je neer, knap gedaan. Ik zeg niets over de Kick.
 
Had ook even de video erbij gepakt mede omdat ik benieuwd was de force in actie te zien. Ik moet zeggen dat ik daar nog steeds niet erg van overtuigd ben, qua werkwijze.
De track overtuigd me een stuk meer, zang en synth vullen elkaar aan in een melancholisch duet!
Zojuist heb ik een video op mijn Youtube kanaal geplaatst waarin ik een nieuwe reeks tutorial video's voor 2022 bekend maak. Wellicht is het interessant om die te bekijken zodra ze erop staan want het geeft inzicht in hoe ik de Akai Force gebruik voor mijn jam sessies :) En natuurlijk bedankt voor je reactie!

@seyor
Jeroen, bedankt! :D
 
Met die kick hoeft niks mis te zijn als je m een modderfokker van een snare voert en beetje up tempo, maar dan hebben we n ander genre met balls :)

dan nog wat industriële percussie er over ;)

gewoon heel mooi nr
 
Back
Top