• De uitslag van de Synthforum Contest 2021 is bekend!
    De resultaten zijn hier te zien.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

tragmadat - Das Tweed Frequenz

tragmadat

vioo eh 'l
een gedrenkt nummer.
Prachtige omschrijving, kan ik me helemaal in vinden!
De eerste keer vond ik het gewoon rommel. Maar na de 5de maal begin je toch dingen te ontdekken die het de moeite waard maken en moet ik toegeven dat er een verhaal inzit dat me op een of andere manier raakt.
Ten eerste bedankt voor het doorzettingsvermogen!
Dit soort reacties zijn toch wel een van de belangrijkste redenen om mee te doen; vooral de iets minder positief, maar wel genuanceerde commentaren zijn het leerzaamst.
En ik begrijp het ook volkomen. Mijn werkwijze is altijd nogal chaotisch, als ik er voor ga zitten om alles netjes op orde te krijgen dan ebt de inspiratie vaak weg. Hoewel ik wel uren bezig kan zijn met het uitzoeken en 'ordenen' van samples. Ondanks dat het uiteindelijk nooit helemaal gaat zoals ik wil heb ik wel een soort doel voor ogen en een filosofie die ik probeer te hanteren. Zo probeer ik altijd iets dubbels te creëren, een conflict, waardoor je, als luisteraar, moet kiezen waar je aandacht naar uitgaat. De spanning die daardoor ontstaat vind ik het mooiste dat er is. Vandaar ook, denk ik, dat er vaak een beeld wordt opgeroepen van andere staten van bewustzijn. Het feit dat de boodschap dit jaar toch weer redelijk door is gekomen motiveert me enorm komend jaar door te gaan op dezelfde weg, maar ook werk te maken van de zwakke kanten.

KaeD

Ingeburgerd
heerlijk bas. Het nummer had best nog wat verder uitgebouwd mogen worden naar mijn idee. kabbelt zo wel lekker door

bijlevel

SWB
Ik meen mij te herinneren dat jij wel meer van dit soort onderaards gewriemel muziek maakt (niet negatief bedoeld hoor!). Ook het beeld van een onrustige, maar niet angstige, muzikale droomslaap dringt zich op. Ik vind 'm leuk!

Pojo_del_Klojo

Stamgast
Lekkere track....mooie ritmes ..... tof dat het niet al te strak en bedacht overkomt...
Knap in elkaar gezet. Track heeft mijn inziens een tweede luisterbeurt nodig.
Je krijgt mijn stem.
Dank.

Laatst gewijzigd:

Bahamut

yip yip
Heerlijk lo-fi sfeertje met gave ritmes en allerlei andere subtiele geluidjes.
De mix vind ik desondanks te dof. Het zou al kunnen helpen om zo rond de 200-250 hz iets terug te schroeven op de hele mix, of op afzonderlijke sounds, dat is gewoon een K frequentiegebied.
Ik zou het nog fijner hebben gevonden als de track geleidelijk nog wat meer "open ging" met toenemende helderheid en lekkere spacy reverbs.
Ja dit heeft echt potentie. :okdan:

Laatst gewijzigd:

Knop

Stamgast
Ware het niet zo, dat dit prachtig zou zijn, dan zou het mij geheel niet kunnen bekoren. Doch dat is geenszins het geval.

Heerlijk! Nog een keer luisteren nu.

Danny

DAW-less creator °1967
Heel aparte track. Het is inderdaad iets wat je meerdere malen moet beluisteren. Het blijft dan uiteraard nog apart maar je begint er wel een lijn in te zien :okdan:.

:doei:

tragmadat

vioo eh 'l
Ik meen mij te herinneren dat jij wel meer van dit soort onderaards gewriemel muziek maakt (niet negatief bedoeld hoor!). Ook het beeld van een onrustige, maar niet angstige, muzikale droomslaap dringt zich op. Ik vind 'm leuk!
Haha goeie! Wurm muziek, ik stel me er wel iets bij voor hoor!

tragmadat

vioo eh 'l
Heerlijk lo-fi sfeertje met gave ritmes en allerlei andere subtiele geluidjes.
De mix vind ik desondanks te dof. Het zou al kunnen helpen om zo rond de 200-250 hz iets terug te schroeven op de hele mix, of op afzonderlijke sounds, dat is gewoon een K frequentiegebied.
Ik zou het nog fijner hebben gevonden als de track geleidelijk nog wat meer "open ging" met toenemende helderheid en lekkere spacy reverbs.
Ja dit heeft echt potentie. :okdan:
Pff ja ik weet wat je bedoelt, en dat kan ook wel
Maar niet meer met deze track helaas ...

RFB

Ouwe rot
Me like much! Misschien iets meer hoog in de mix... Mooie sounds, mooie sfeer. Stem!

jandojando

Stamgast
Ik vind het mooi. Heeft wat kouds/machinaals en zelfs wat verdrietigs, maar toch ook wel warmte en speelsheid en kabbelt lekker door.

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Het zit wel in de catagoerie vage muziek dat ik doorgaans na een paar seconden weer weg tik alleen deed ik dat bij dit nummer niet. Het heeft iets van Aphex Twin / Squarepusher zonder dat het een ripp-off is. Ik vind het een origineel en onderhoudend nummer. Goeie sfeer ook. Erg tof.

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Wat is vage muziek? Dat ligt aan je muziek bubbel en je muziek luister ervaring. Als je het mij vraagt is muziek per definitie vaag. Dit soort muziek is voor mij meer mainstream als je mijn playlist bekijkt. :)
Drums zijn vet gedaan. Luisterd lekker weg. Mis hier en daar nog wel een op(z)welling of iets.

payt

Enorm Lid
Doet me een beetje aan Mouse on Mars denken.. een beetje dat sfeertje vaneen rondscharrelend beestje die van alles tegen komt. leuk hoor :)