MonoTron - 101 Lives

Te gek hoor. Ik ken dit genre niet zo goed, maar het blijft wel spannend voor mij. Lekker donkere akkoorden ook. Variatie drums ben ik het mee eens, maar vind de drums wel cool klinken. Die 303's doen het ook altijd goed.




Volgens mij is het begin in Em en gaat hij daarna over C Harmonisch mineur. Dus C mineur maar met een verhoogde 7e trap (B ipv Bes).
Thanks! Tof om te horen dat je het leuk vond ondanks dat het niet je genre is :okdan:

Ik ga straks eens checken of ik kan vinden wat je schrijft over de toonsoort.
 
Yeah, ACID, ACID..
Fijne track met variaties :okdan:
Thanks Paul! Ik hou wel van variaties!

Lekker trackie, niets meer of minder.
Bedankt voor het luisteren ;)

Fijne acid track. De 4x4 die inkomt stoort me wel beetje in dit nummer. Daar zou ik de breakbeat een beetje verdiepen.
Thanks Ytse! Ja die 4x4 is een verrassing, die kan aangenaam of onaangenaam zijn. Zelf vind ik het juiste een leuke manier om de track wat extra's te geven.
 
Wellicht leuk om te weten welke apparaten je allemaal hoort:

Behringer MS-101 (Running bass, 8bit synth en diverse andere geluidjes)
Roland TR-808 (kick en hihats)
Roland TR-606 (kick layer 4x4)
LEM EC-20 (spring reverb)
Behringer TD-3 (hihats)
Roland Juno-60 (pads)
Moog Sub-37 (bassline 2nd part)
Gesequenced in Renoise met een paar drum en breakbeat samples
 
Mooi nummer hoor.:okdan:
Buiten de beat/seq om, lekker hardware stuff!

The Prodigy meet Acid!8)
(big-beat, break-beat en jaren 80 acid.)
 
0:00 De 'straight-to-the-point intro' past erg goed in deze track.
0:25 Erg lekker hoe die hihats er zo snijdend inkomen!
0:40 Mooi hoe alles wegvalt en goed gebruik van filters. Lekker hoe die rauwe onvoorspelbare moogy bass erin komt.
1:01 Zeer lekkere drums, klinkt erg akoestisch en het past goed in deze track en ik vind het erg origineel. Mist hier en daar wel wat variatie, anderzijds vind ik het ergens wel passen.
1:40 Mooi hoe die pads erin komen, mooi hoe alles hier samen komt en je meesleept.
2:02 Dub delay is extra punten!
2:18 Heerlijk die resonance!
3:03 Lives!
3:16 Mooi die hoge pads!
4:04 Erg lekker die bitcrushy glitchy synth, goed afgemixt ook!
5:05 Origineel stuk en aparte drums, gewaagd maar klinkt lekker.
6:06 Heerlijk hoe die 101 bassline hier gefilterd wordt
6:27 Erg mooi die hogere tonen.

:okdan:

Originele track, knap gedaan!
 
Mooi nummer hoor.:okdan:
Buiten de beat/seq om, lekker hardware stuff!

The Prodigy meet Acid!8)
(big-beat, break-beat en jaren 80 acid.)
Mooi reactie, thanks!
Grappig dat meerdere mensen aan Chemical of big beat moeten denken hierbij. Ik hou van beide genres, maar zou het zelf niet zo bestempelen ;)

0:00 De 'straight-to-the-point intro' past erg goed in deze track.
0:25 Erg lekker hoe die hihats er zo snijdend inkomen!
0:40 Mooi hoe alles wegvalt en goed gebruik van filters. Lekker hoe die rauwe onvoorspelbare moogy bass erin komt.
1:01 Zeer lekkere drums, klinkt erg akoestisch en het past goed in deze track en ik vind het erg origineel. Mist hier en daar wel wat variatie, anderzijds vind ik het ergens wel passen.
1:40 Mooi hoe die pads erin komen, mooi hoe alles hier samen komt en je meesleept.
2:02 Dub delay is extra punten!
2:18 Heerlijk die resonance!
3:03 Lives!
3:16 Mooi die hoge pads!
4:04 Erg lekker die bitcrushy glitchy synth, goed afgemixt ook!
5:05 Origineel stuk en aparte drums, gewaagd maar klinkt lekker.
6:06 Heerlijk hoe die 101 bassline hier gefilterd wordt
6:27 Erg mooi die hogere tonen.

:okdan:

Originele track, knap gedaan!
Thanks voor de uitgebreide feedback! De straight to the point intro had eigenlijk zonder snare moeten zijn, die vind ik er niet zo mooi bij passen. Bijzonder dat ik de enige ben die dat vind, of iig dat niemand er wat van heeft gezegd :D

Mooie akkoordjes zitten er in! Ik vind deze wel heel origineel :okdan:
Dank voor het luisteren en de reactie :okdan:
 
Bijzonder dat ik de enige ben die dat vind, of iig dat niemand er wat van heeft gezegd :D

Nee die snare is fijn! Daar doe je de DJ's ook een plezier mee, kan de plaat al in de mix zitten voordat die breakbeat erin komt - wat een gaaf bammmm-effect geeft, zodra die komt. Anders was de breakbeat nodig om in te kunnen mixen en mis je dat moment. Tuurlijk, zonder snare kan dat ook, maar mét maakt het een stuk prettiger inmixen.
 
Zo, die beat is een partijtje lekker zeg! De stijl op zich spreekt me iets minder aan, maar de mix is super lekker. Bijna zwoel. Ik blijf na afloop wel met een prettig en voldaan gevoel achter.
 
vette drums, nice 303.. nice subtiele sounds.. het spat en heeft tegelijkertijd een opgekropt karakter...

goeie sub... de pads en de 303 (s)... geven een bovenademing.

lekker de bouw van deze track... heeft als effekt; verschillende gestelheden. soms, zelfs tegenstrijdige... tegelijkertijd... nice...
 
Nee die snare is fijn! Daar doe je de DJ's ook een plezier mee, kan de plaat al in de mix zitten voordat die breakbeat erin komt - wat een gaaf bammmm-effect geeft, zodra die komt. Anders was de breakbeat nodig om in te kunnen mixen en mis je dat moment. Tuurlijk, zonder snare kan dat ook, maar mét maakt het een stuk prettiger inmixen.
haha oke! :D Ik denk dat de meeste DJ's genoeg hebben aan alleen dat stukje bassline, maar ik snap je punt :okdan:


Luistert lekker weg! Iets meer glitchy beat had ik denk ik wel kunnen waarderen hierbij maar... ik vind 'm leuk iig!

Thanks! Ik heb dat van de beat wel eens eerder gelezen volgens mij ;) Zal er nog eens werk van maken!


Zo, die beat is een partijtje lekker zeg! De stijl op zich spreekt me iets minder aan, maar de mix is super lekker. Bijna zwoel. Ik blijf na afloop wel met een prettig en voldaan gevoel achter.
Heerlijke hoe meningen kunnen verschillen en de ene de beat wat saai vind en de ander daar totaal geen last van heeft!

Dat is nog eens leuk om te lezen dat een track in een stijl die je niet zo ligt toch een positief gevoel achterlaat :mega:


vette drums, nice 303.. nice subtiele sounds.. het spat en heeft tegelijkertijd een opgekropt karakter...

goeie sub... de pads en de 303 (s)... geven een bovenademing.

lekker de bouw van deze track... heeft als effekt; verschillende gestelheden. soms, zelfs tegenstrijdige... tegelijkertijd... nice...
Mooie mini review Vink! :halleluja
 
Yes, lekker! Veel 303, lekker gecombineerd. De mix van de synths had wat mij betreft wat compacter gemogen, er zit nu heel veel dynamiek in. Zoals die gefilterde 303 lijn in het eerste stuk, een beetje meer pit en hij draagt de hele track mee. En de beat mag wel iets meer variatie ja.
Verder, heerlijke early 90s AFX sound!
 
Vette track!!!
 
Yes, lekker! Veel 303, lekker gecombineerd. De mix van de synths had wat mij betreft wat compacter gemogen, er zit nu heel veel dynamiek in. Zoals die gefilterde 303 lijn in het eerste stuk, een beetje meer pit en hij draagt de hele track mee. En de beat mag wel iets meer variatie ja.
Dank voor de uitgebreide review! De track is niet gemastert en ik zal eens kijken of er compressie zit op de synth, ik denk amper.
Wel goede tip, ik hou zelf erg veel van dynamiek in een track en ben geen superheld met compressie, dus ben vaak bang dat ik de sound juist om zeep help.

Verder, heerlijke early 90s AFX sound!
Wat een compliment :halleluja

Vette track!!!
Thanks :D
 
Back
Top