MonoTron - 101 Lives

Ja, het gaat allemaal wel lekker door met grappige en subtiele geluidjes. Als je gaat letten op de drum is die een beetje een probleem, maar stoort mij niet echt. Als je het wat korter had gemaakt was het helemaal OK geweest. Mooi einde.
Thanks bijlevel. Korter was geen optie :D
Zal de beat nog eens oppoetsen
 
Ik vind die 303's allemaal net van die kleine monstertjes bij dit soort muziek 8D
En is het toevallig in de toonsoort die Aphex Twin ook vaak gebruikt? (phrygian als ik me goed herinner)
Heeft wel dat sfeertje namelijk :halleluja
Hahaha ja helemaal mee eens. Acidlines kunnen echt van die gremlins zijn die stiekem door een track heen lopen en af en toe een ander element opeten of overnemen.

Volgens mij is het in c minor, phrygian zou kunnen, ben niet zo sterk in de theorie :bekdicht:
Ik zie het maar als een groot compliment :D
 
Ahhh weet je nog.. Die tijd waarin het nog chemical beats heette…

Door een 2021-bril.

Vet gedaan. Gave track, ik ben fan. 8)

Dikke beat. En de interacties tussen de verschillende partijen zijn heel cool. Spannend en helemaal mijn ding.

Dat 4/4-moment vanaf 4'32" is (dus) niet nodig, wat mij betreft. Op dat moment ging het voor mij nog steeds lekker, had de symfonie zelfs wat meer doorgetrokken mogen worden. Maar goed, dat is maar een kort moment. No biggie.

Benieuwd naar meer!
Thanks man! Ik vind het zelf niet als chemical klinken, maar ik hou wel van die beats. Is wat energieker dan deze track, dit is iets meer luistermuziek imo.

Dat 4/4 stuk hoort er voor mij juist helemaal bij, omdat dit het verhaal even een andere wending geeft. Snap wel dat het als verrassing even vreemd kan zijn :D
 
Ik betrap mezelf wel vaker op variatie brengen met diverse elementen en dan vergeten de variatie in de beat te brengen ;)
Ik weet trouwens niet of het me zou zijn opgevallen als bombario er niet over begon *D
 
Deze kan ik dan wel waarderen, terwijl het niet mijn soort muziek is.
 
klinkt gewoon pro. Ik verlangde naar iets meer power @ 1min 50 maar genieten
Van die totale rust moest ik even hardop lachen. Zag ik niet aankomen.
 
Spherical Acid ♥

Dit is geen 303 toch? Of zwaar gefilterd.

Die beats + percussie zijn vet. En de Acid melodie ook, gaat lekker offworld. De sounds zijn lekker rond en open mix, waar de kicks lekker dreunen! Mijn stem heb je!
 
Spherical Acid ♥

Dit is geen 303 toch? Of zwaar gefilterd.

Die beats + percussie zijn vet. En de Acid melodie ook, gaat lekker offworld. De sounds zijn lekker rond en open mix, waar de kicks lekker dreunen! Mijn stem heb je!
Thanks man, mooie woorden :halleluja

Klopt het is de TD-3, in principe ongefilterd, behalve dat is aan begin of einde vd sequence soms wordt weggefilterd met LPF/HPF in Renoise.
 
Lekkere acid inderdaad! Qua variatie in de drums paar keer wat muten en een reverse hier en daar is misschien al genoeg. Hihat is best luid. Verder mooie sounds met goede variatie. Lekker bezig! 👍
 
Te gek hoor. Ik ken dit genre niet zo goed, maar het blijft wel spannend voor mij. Lekker donkere akkoorden ook. Variatie drums ben ik het mee eens, maar vind de drums wel cool klinken. Die 303's doen het ook altijd goed.


Volgens mij is het in c minor, phrygian zou kunnen, ben niet zo sterk in de theorie :bekdicht:
Ik zie het maar als een groot compliment :D

Volgens mij is het begin in Em en gaat hij daarna over C Harmonisch mineur. Dus C mineur maar met een verhoogde 7e trap (B ipv Bes).
 
Lekkere acid inderdaad! Qua variatie in de drums paar keer wat muten en een reverse hier en daar is misschien al genoeg. Hihat is best luid. Verder mooie sounds met goede variatie. Lekker bezig! 👍
Naar de danceclub ermee. Ik zie hier een hele menigte mee uit z'n dak gaan op de dansvloer ;) .

:doei:
Lekker sfeertje en leuke elementen.
Thanks Gents!!
 
Back
Top