MonoTron - 101 Lives

Dikke breaks, lekkere sound met de 303 en de pads eronder. Dikke track, die denk ik vooral live helemaal tot zijn recht komt. Donkere zaal, stroboscoop erbij en dan live aan de knoppen draaien.

P.S. Toch nog een aandachtspuntje. De breakbeat is lekker, maar wel steeds hetzelfde. Daar mis ik wat fills en variatie. Dat valt me op naarmate de track langer duurt, vooral in de closed hihat partij.
 
Dikke breaks, lekkere sound met de 303 en de pads eronder. Dikke track, die denk ik vooral live helemaal tot zijn recht komt. Donkere zaal, stroboscoop erbij en dan live aan de knoppen draaien.

P.S. Toch nog een aandachtspuntje. De breakbeat is lekker, maar wel steeds hetzelfde. Daar mis ik wat fills en variatie. Dat valt me op naarmate de track langer duurt, vooral in de closed hihat partij.
Thanks voor de feedback!
Was het maar waar dat het eens op die manier kon worden gedraaid ;)

Ja die beat/hihats, ik snap wat je bedoelt. Mag idd hier en daar wel wat variatie hebben.
 
Lekker old skool vibes, hou ik wel van! Drums lekker neergezet, kan misschien net wat beter qua volumes, tov bass/lead bv, die lijkt soms wat weg te vallen (meer in het begin dan later in de track btw). Fijn sfeertje in ieder geval, zou ik best mee uit de voeten kunnen op de dansvloer.
 
Zeker een geslaagde acid track! Genoeg elementen en variatie om te blijven boeien. Tof dat je voor breakbeats hebt gekozen. Wat variatie daarin is wel een goed punt idd.
 
Los van de repeterende beat vond ik er meer dan genoeg variatie in zitten. Maakt me nieuwsgierig naar je verdere repertoire :okdan:
 
Mooi, houd hier wel van.
Ik heb gisteren voor mijn meiden een sl1200 in hun kamer gezet en een bak met platen.
Daar zat iets soort gelijks tussen en ze gingen helemaal los :)

Knap hou je opbouwd en variatie erin houd. Ik hoor wel 6 verschillende shades of 303.
 
Ja, het gaat allemaal wel lekker door met grappige en subtiele geluidjes. Als je gaat letten op de drum is die een beetje een probleem, maar stoort mij niet echt. Als je het wat korter had gemaakt was het helemaal OK geweest. Mooi einde.
 
Ik vind die 303's allemaal net van die kleine monstertjes bij dit soort muziek 8D
En is het toevallig in de toonsoort die Aphex Twin ook vaak gebruikt? (phrygian als ik me goed herinner)
Heeft wel dat sfeertje namelijk :halleluja
 
Ahhh weet je nog.. Die tijd waarin het nog chemical beats heette…

Door een 2021-bril.

Vet gedaan. Gave track, ik ben fan. 8)

Dikke beat. En de interacties tussen de verschillende partijen zijn heel cool. Spannend en helemaal mijn ding.

Dat 4/4-moment vanaf 4'32" is (dus) niet nodig, wat mij betreft. Op dat moment ging het voor mij nog steeds lekker, had de symfonie zelfs wat meer doorgetrokken mogen worden. Maar goed, dat is maar een kort moment. No biggie.

Benieuwd naar meer!
 
Ah ja fijne track hoor, heb er met plezier naar geluisterd!
 
Lekker old skool vibes, hou ik wel van! Drums lekker neergezet, kan misschien net wat beter qua volumes, tov bass/lead bv, die lijkt soms wat weg te vallen (meer in het begin dan later in de track btw). Fijn sfeertje in ieder geval, zou ik best mee uit de voeten kunnen op de dansvloer.
Thanks! Ik zou idd nog wat compressie op de bassline kunnen zetten voor wat meer volume als het filter dicht is. Maar ik hou ook wel van een beetje dynamiek, vandaar dat ik het nog niet had gedaan. Sowieso is de track nog niet gemastered.

Zeker een geslaagde acid track! Genoeg elementen en variatie om te blijven boeien. Tof dat je voor breakbeats hebt gekozen. Wat variatie daarin is wel een goed punt idd.
Ik betrap mezelf wel vaker op variatie brengen met diverse elementen en dan vergeten de variatie in de beat te brengen ;)
 
Mooi, drums mooi, best fris en af, niets meer aan doen. volle ja.

Lekkere track, mooie pad sounds, Goeie bassline, fijne analoge geluidjes. Zit prima in elkaar. Ik ga wel mee in de comment over variatie in de breakbeat.
Mooie complimenten :okdan:
 
Los van de repeterende beat vond ik er meer dan genoeg variatie in zitten. Maakt me nieuwsgierig naar je verdere repertoire :okdan:
Thanks thumper. Ik heb wel muziek op soundcloud.com staan maar meest recente eigenlijk niet. Zal binnenkort eens wat posten.


Lekkere track. Weinig op aan te merk. Toppertje
Thanks Kaed!
 
Mooi, houd hier wel van.
Ik heb gisteren voor mijn meiden een sl1200 in hun kamer gezet en een bak met platen.
Daar zat iets soort gelijks tussen en ze gingen helemaal los :)

Knap hou je opbouwd en variatie erin houd. Ik hoor wel 6 verschillende shades of 303.
Haha dat is nog eens opvoeding :halleluja
Ben nu wel erg benieuwd welke plaat jullie hadden opgezet.

Qua opbouw hou ik ervan om een verhaal te vertellen. Daardoor altijd redelijk veel variatie behalve in de beat :D).
Er zitten idd verschillende opnames van de 303 in, is trouwens een TD-3
 
Back
Top