lowieken - How To Survive Pandemics

lowieken

Stamgast
Lid sinds
21 januari 2004
Berichten
279
Locatie
Leuven
Dag vrienden en vriendinnen van het betere orgel.
Bijgevoegd mijn bijdrage aan de beste orgelwedstrijd op aarde.
Een tekstueel pareltje kan je dit allerminst noemen.
Of het muzikaal hoge toppen scheert, durf ik eveneens te betwijfelen.
Maar het lied in kwestie duurt minder dan 3 minuten. Laat dat een positieve noot zijn.

 
Melancholische feel-good pop met een nostalgisch randje ;)

Goed uitgebalanceerde mix en erg mooie sounds. Je stem mag er ook wezen hoor!
 
:luv:
Wederom super!! Heb je ergens meer tracks online (buiten de bijdrages van de contest zeg maar ;) )
 
In elke SFSC hoor ik gelukkig ook tracks die de nodige muzikale ingrediënten bevatten waarop je wat makkelijker kan oordelen.
Deze is goed hoor. Echt goed in die zin dat het ook om songwriting gaat. Zit verder in elkaar zoals het hoort en deze krijgt dus zeker mijn stem.
 
Fijne synth-pop/80ties track, beetje zoetsappig (a la Espen Kraft), maar dat kan het best hebben, in ieder geval heel goed uitgevoerd, kudos voor de zang!
 
leuk nummer, mooie zang en engeltjes op de achtergrond. Tekst is moeilijk te verstaan, geen idee waar het over gaat, who cares, leuk nummer blijft hangen
 
Lekker dit. Een paar nummers geluisterd waar ik niet zoveel mee had. Maar dit vind ik top. Lekker lage tonen ,fijne stem. Top
 
ja fijn nummer. Goede songflow. Lekkere lush synths. Je stem is goed. Ik ben benieuwd naar welke mixtechnieken je hebt toegepast op je zanglijn. Misschien kun je wat meer presence bereiken waardoor je beter de tekst gaat verstaan met - minder compressie?/ eq/ sc compressie of dynamische eq op je synthlijn om je vocal wat meer ruimte te geven. Maar nogmaals, dat denk ik te horen.. wil niet zeggen dat dat zo is..
Proberen..
Mooi nummer!!
 
Fijne synthwave vibe, hij begint meteen goed. Stem is ook leuk, dat geeft het meteen wat extra's.

Het arrangement is wel wat monotoon: AB, dan weer AB, weer AB ... daar mag voor mijn gevoel wel wat meer variatie in. Of wat extra dingetjes er bovenop, om de aandacht vast te houden. Ik merkte dat ik op een gegeven moment wat afdwaalde.

Het stuk vanaf 2:17 is top, dan heb je me weer helemaal terug. Lekker sfeertje hoor, leuk! 🔥
 
Leuk, da's toch het mooie van zo'n orgelwedstrijd: je weet nooit wat de volgende track gaat worden.
Van horrorfilm via de uiteinden van het heelal en boze rauwheid .... naar dit :okdan:
Strakke productie fijne stem. Ik vermaak me prima!
 
Ja, van dit soort nummers houd ik. Komt hoog op mijn lijstje te staan. Heb je dit zelf gezongen?
 
Back
Top