Geachte - Tear Joker

In het intro ben ik je even kwijt qua timing. Voor de rest grappige track, maar die nepgitaren doen wat mij betreft afbreuk aan het liedje. Ik kan daar persoonlijk helaas niet zo goed naar luisteren. Ik zou denk ik gewoon een dikke scheurende Hammond B3 sound pakken ipv een gitaar na proberen te doen.

Verder zou je de drums nog wat kunnen verbeteren door meer dynamiek toe te passen, of humanize midi functies. De kick mag wat mij betreft in rock veel harder. Ook zou ik je aanraden om wanneer je tom fills doet, de hi-hats niet door te laten lopen. Dat kan een echte drummer ook niet en klinkt daardoor wat onrealistisch. Succes!
 
Leuk, een lekkere bluesrocker dat horen we te weinig op het forum!
Klinkt wat ongepolijst als een feestje in de kroeg, je zou wellicht nog wat meer aan definitie en panning kunnen doen, maar een welkome afwisseling in deze contest.
 
Niet mijn smaak, maar dat mag een beoordeling niet in de weg staan :). Ergens heb ik het gevoel dat de track te strak is voor een rocknummer. Ik hoor wel details die niet helemaal strak lopen, maar het voelt wat geprogrammeerd (kan ook aan mij liggen uiteraard). Het is wel een intelligente compositie. Er gebeurt veel en het klopt ook allemaal wel. Mooi samenspel tussen de verschillende partijen :okdan:.
 
Het is een geweldige groove, een goed nummer, maar ik zou dit toch wel eens met echte instrumenten willen horen. Dat verdient het. Het swingt, het kolkt, daar horen ook de uitschieters bij in de drums en de gitaren. Die krijg je alleen met het echte werk.
 
Heel heel knap. Fris. Geen commentaar over gemis: het is hier SF - geen afgewerkte track met vocals forum. Duim dus!
 
Synth Rock! (dat woord kende ik nog niet...:o:)
Maar lekker nummer hoor.
The Blues brothers op rock tempo.8):okdan:
 
Synthrock, die kende ik ook nog niet, nu wel dus. Brengt wat het belooft :okdan:
Veel is al gezegd, wat mij het meeste opviel: de instrumenten staan los van elkaar. Mix dingetje.
 
In het intro ben ik je even kwijt qua timing. Voor de rest grappige track, maar die nepgitaren doen wat mij betreft afbreuk aan het liedje. Ik kan daar persoonlijk helaas niet zo goed naar luisteren. Ik zou denk ik gewoon een dikke scheurende Hammond B3 sound pakken ipv een gitaar na proberen te doen.
mee eens, nepgitaar is heel vaak, bijna altijd, oei lelijk, maar het is bedoeld als idee om door een echte band gespeeld te worden. Mij ontbreekt de tijd om daar serieus mee aan de slag te gaan. Ik ben wel benieuwd wat anderen hiervan vinden en bedank ook iedereen hier voor de leuke en waardevolle reacties.
Verder zou je de drums nog wat kunnen verbeteren door meer dynamiek toe te passen, of humanize midi functies. De kick mag wat mij betreft in rock veel harder. Ook zou ik je aanraden om wanneer je tom fills doet, de hi-hats niet door te laten lopen. Dat kan een echte drummer ook niet en klinkt daardoor wat onrealistisch. Succes!
hi-hats: yep, scherp opgemerkt, is wel een dingetje inderdaad.
 
OK, dit is soort demo track? Ben wel benieuwd hoe het gaat klinken met echte band. Wat ik nu wat mis is tension en release op meerdere vlakken. Het blijft allemaal beetje zelfde level.
 
Lekker energiek maar de instrumenten lijken elkaar wat weinig de ruimte te geven en staan tegelijkertijd (inderdaad) te los van elkaar in de mix.
 
Klinkt als ouwe mannen die nog steeds wel goed weten te rocken en de zaal plat krijgen :D
 
Back
Top