Geachte - Tear Joker

Geachte

Hout
Lid sinds
28 april 2011
Berichten
83
Locatie
de meern
Voor de contest 2021: Tear Joker van Naomi Thwum aka Tom Human aka real name Wim Houtman of aka Geachte op syntforum. Synth: Kurzweil PC3K8, compositie en productie W. Houtman. Komt op het nog te verschijnen album 'Delicious Cup Cakes' begin 2022 via een aggregator. Genre Synth Rock.

 
Lekkere blues/rock track, fijn gespeeld. De mix kan wel wat beter denk ik, de instrumenten staan wat los van elkaar en los in de ruimte naar mijn idee (het klinkt enigszins hol), je zou wat meer glue kunnen proberen toe te passen. Maar verder een heel leuke track!
 
Leuk nummer, alleen de mix kan inderdaad wel aan gewerkt worden. Ook een beetje rommelig hier en daar
 
"Geachte dames en heren, helaas moet onze zanger vanavond verstek laten gaan, want hij heeft keelontsteking ;). Wij doen ons best om het zonder hem te doen."

Lekker rockthema, maar er ontbreekt dus iets/iemand.
 
Zo, lekker hoor. De beuk zit er flink in. Qua spelen en compositie. De mix mag dat beuken inderdaad nog wat meer ondersteunen. Misschien kan je overwegen iets te gaan gebruiken voor het opnemen van de losse sporen. Dit is nog 100% die Kurzweil, toch?

Daarover gesproken. Je haalt echt het maximale uit het arme beestje, ghehe :D.. in de drukkere climax-stukjes hoorde ik de bekkens afgekapt worden, op die momenten is je polyfonie "op". De overweging hierboven zou dat verhelpen, overigens.

Maar weet je. Paar muzikanten bij elkaar krijgen en dit "live opnemen", dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Sorry, dat is een open deur, maar toch..

Anyway,

Rock (and roll) on!
 
'De zanger is ziek vandaag' en besloot te playbacken tijdens de opnamen. (naar Kamagurka). Dank voor alle reacties tot nu toe. Het is een idee voor een echte band waarbij de zanger nog een tear joker moet verzinnen.
 
De mix klinkt wat 'hol' maar ik begrijp dat dit met één enkele synth gemaakt is? Wow! Een zanger en een echte gitarist erbij en het is af
 
Lekker nummertje! Vond het net alsof ik in een café/zaaltje naar een live-act aan het luisteren was. En hiebij blijf je zeker niet stil staan:)
 
Hah, wel een flinke gecombineerde jamsessie, tof om te horen. Funkt wel lekker. Het zou inderdaad meer aan elkaar gemixed mogen. Soms vind ik de sound van de synth cheesy, maar da's smaak. Er zit weinig ademruimte in al het ritmegeweld en het einde is redelijk abrupt.
 
Er vallen me 2 dingen op.

1. Ik mis een vocal. Het begint een beetje als The Doors, maar dan zonder Jim Morrison. Dan houd je een vette groove over, maar er mist iets.

2. De verhoudingen tussen de verschillende partijen zijn niet top. De piano in het begin staat erg hard. En even later de drums verhoudingsgewijs weer wat zacht.

Wel een toffe groove, en knap ingespeeld! 👍
 
"Geachte dames en heren, helaas moet onze zanger vanavond verstek laten gaan, want hij heeft keelontsteking ;). Wij doen ons best om het zonder hem te doen."

Lekker rockthema, maar er ontbreekt dus iets/iemand.
8)
Yeah!

En ik zou jullie nog een speciaal effect willen aanraden!
Het heet: DISTORTION!!!
of fuzz
Succes!
 
Back
Top