Rutger - Planet 106

Rutger

Continuous Learning
Lid sinds
2 april 2002
Berichten
545
Locatie
Mierlo
Kerst en oud op nieuw staat alweer voor de deur, wat is het weer snel gegaan dit jaar.
Bij deze wens ik eenieder fijne feestdagen toe en alle geluk en gezondheid voor 2022.


Onderstaand nummer is voor mij het begin geweest voor een side project als ghost producer. Wat ik zelf uitbreng is met name hardtechno, techno en hardcore, maar ik kan het niet laten om zo af en toe ook eens wat anders te maken. Soms trance, soms electro house en zoals je kunt horen dus ook begin jaren '80 synth muziek. 2020 was voor mij het jaar van de 70's disco en 2021 die van de italo disco. Wat konden ze toch al goede muziek maken zeg voordat ik zelfs nog maar een kleuter was.

Alles wat ik maak doe ik volledig in the box. Ook de mixing en mastering doe ik zelf. Naast een full-time job en gezinsleven valt het niet meer om tijd vrij te maken voor deze hobby, maar niets kan mij zo motiveren als een synth plugin die een vintage synthesizer emuleert, danwel de oude drum machines van weleer. Voor de één is het een beperking, maar juist die beperking zorgt dat ik niet eindeloos bezig ben met het zoeken naar de juiste geluiden. In dit nummer staat de Roland Juno 106 centraal, aangevult met LinnDrum drumgeluiden. Niet te moeilijk! De basis is een jam sessie van nog geen kwartier en de rest volgde vrij snel.

Hopelijk komt het gevoel van begin jaren '80 terug in het nummer voor diegenen die er soms met nostalgie aan terugdenken! Alvast enorm bedankt voor de stemmen en ook veel succes toegewenst in de contest mocht je er ook aan deelnemen.

 
Ik zit in je demografische doelgroep.. en je hebt wel een deel van de jaren 80 feel in je track kunnen vastleggen. Ik beeld me hierbij geen Engelse vocals bij, eerder Franse.. die Franse synthpop heeft naar mijn oren nog een andere je-ne-sait-quoi dan de Britse/Amerikaanse.
 
Dit is niet helemaal mijn ding qua genre. Je hebt wel een lekkere jaren 80 vibe weten te pakken. Productie klinkt ook retro, maar wel goed.
 
Ik zag de naam Rutger staan en dacht, dat wordt weer een vette techno beuk plaat! Verrassend dus om deze track te horen! Heel gaaf uitgevoerd, bengt me direct terug naar de tijd van een Beverly Hills Cop soundtrack etc, maar dan wel met een moderne(re) mix a la Darkdancer (Les Rythmes Digitales)
 
Spot on qua 80's! Effe weer helemaal terug... (geboortejaar 1965 heb ik... ). Inderdaad Beverly Hills cop! Axel F, maar nog veel meer herkenbare dingen. Erg leuk en knap gedaan. Ik mis wat spanning, maar dat is nu eenmaal mijn ding. Zoek een paar leuke zangeressen erbij en maak een zomerhit!
 
Juno 106, veel op gespeeld in de 80's, herkenbaar geluid. Zou hem best wel weer willen hebben met die schuifknoppen. Dit klinkt best wel ok, heb ervan genoten.
 
Na de zaterdagse boodschappen samen met mijn ouders mag ik van mijn zakgeld een singletje kopen van mijn ouders bij Muziek Staffhorst in Utrecht. Ik kies voor iets van Grace Jones. Eenmaal thuis zet ik het singletje op mijn draaitafeltje en luister met gesloten ogen. Jouw track is de B-side en die vind ik eigenlijk nóg beter :okdan:
 
side project als ghost producer.

Hopelijk bedoel je "alter ego"? Ik zou hier, althans, niet iemand anders de show mee laten stelen..

Want damnn, lekker hoor.

Geslaagde synthwave-track! Uiteindelijk wordt 'ie wat loopy, maar dat hoort ook wel bij het genre. En Outrun gaat hier prrrrima op.

Ik had je verhaal nog niet gelezen bij het beluisteren, en dacht dat je "vet in the scene" zou zitten 8):D
 
Ik hoor inderdaad 80's sounds, maar dan wel in een 90's house jasje.. ach ja waarom ook niet he :) Het heeft wel iets. leuk loopje op 2:35
 
Minimal 80's mkay, had dan ook tenminste een keer zo'n yeah! sample gebruikt
Dan was ie echt lache geweest :D
Nu een fraaie oefening
 
Back
Top