KaeD - Follow Me

KaeD

Ingeburgerd
Lid sinds
21 december 2020
Berichten
90
Locatie
Macharen

Mijn eerste deelname, na vorig jaar met veel plezier naar de diversen deelnames te hebben geluisterd.
Veel luister plezier naar mijn brouwsel.
Ik hoor graag jullie op en aanmerkingen, tips en (opbouwende) kritiek.
 
Spooky intro, ben heel benieuwd waar het heen gaat. Psy-trance basje. De overgang naar het stuk met de kick erbij mag voor mij wel wat spannender. Echt opbouwen, een korte break met een stem ofzo en dan deel 2 van de track. Dat loopt nu gewoon door.

Op 2:40 zit die stem wel. Leuk stuk daar. Ik hoor veel goede onderdelen, maar het 'verhaal' kun je spannender vertellen. Met wat meer oog voor de overgangen en misschien iets van een 'hoofdrol'. Dat mis ik wat. Maar lekker duistere sfeer, goed gedaan 👍
 
Zalig origineel. Na 3 minuten toch een soort Yello feel. Female vocals hadden (veel) meer gebruikt mogen worden, IMO. Knappe track !
Bedankt voor je reactie, ben zelf een grote fan van Yello, groter compliment kun je me niet geven.
 
Eerste tonen geven een beetje de vibe van Benny Benassi - Satisfaction. Daarna wordt het een soort psytrance maar te veel geluidjes zijn niet in key waardoor het mij te veel schuurt. Mix is er ook nog niet, er zit een bak laag in waar je U tegen zegt en daarom komt de kick ook niet lekker door.

Misschien een paar referentietracks van Liquid Soul ernaast leggen en kijken of je de track daarmee wat meer structuur kunt geven. Zijn mixen zijn ook spot-on, dus wie weet kun je op basis daarvan ook nog wist behalen.
 
Goede binnenkomer, vond de track interessant genoeg in het genre. Mix technisch kan het wat beter, je hebt bv alle FX en ander geluiden even belangrijk gemaakt, het staat allemaal heel erg vooraan in de rij en in het midden, daar zou je wat meer mee kunnen spelen.
 
knap, lekker "foute"/vuige/ruige mix, geen geijkte break-jes, en niet echt volgens 1 van de stramientjes; gewoon doen wat je mooi vindt zelf :okdan:
 
female voices zijn te gek, heel simpel maar bijzonder effectief. Minder vaak follow me vind ik. Ik zou het een tijd laten rusten om later te luisteren wat er uit kan. Dan wordt het meestal spannender. Goede wijn.
 
Eerste tonen geven een beetje de vibe van Benny Benassi - Satisfaction. Daarna wordt het een soort psytrance maar te veel geluidjes zijn niet in key waardoor het mij te veel schuurt. Mix is er ook nog niet, er zit een bak laag in waar je U tegen zegt en daarom komt de kick ook niet lekker door.

Misschien een paar referentietracks van Liquid Soul ernaast leggen en kijken of je de track daarmee wat meer structuur kunt geven. Zijn mixen zijn ook spot-on, dus wie weet kun je op basis daarvan ook nog wist behalen.
Goede binnenkomer, vond de track interessant genoeg in het genre. Mix technisch kan het wat beter, je hebt bv alle FX en ander geluiden even belangrijk gemaakt, het staat allemaal heel erg vooraan in de rij en in het midden, daar zou je wat meer mee kunnen spelen.
Tsja, mix technisch klopt er i.d. waarschijnlijk niet veel van, heb ik nog 0 ervaring mee. Ben pas sinds kort wat serieuzer met muziek aan de slag gegaan. Maar dat is dus zeker iets waar ik me verder in zal moeten gaan verdiepen. Bedankt voor jullie opmerkingen en tips. dat is precies de rede waarom ik dit heb ingestuurd.
 
Mooie FX geluidjes. zoals al gezegd kan de mix een stuk beter, hoewel je het stereoveld wel echt mooi gebruikt hebt en het niet statisch klinkt en mooi gelaagd, zijn de volumes en de verhoudingen in het laag nog niet in orde. Je kick is het hart van een track als dit, probeer hier de meeste aandacht aan te besteden, tenzij je hem bewust hoog hebt gefilterd? Voor iemand die hier 0 ervaring mee hebt ben jij al een stuk verder dan een hoop anderen met 0 ervaring.
 
Lekkere track! Kan deze zeker vaker beluisteren. En helemaal een prestatie als je pas sinds kort bezig bent. Ben nu al benieuwd naar je inzending voor volgend jaar
 
Waar zouden we zijn zonder echo/delay... In mijn beleving is het voornamelijk een drum/percussie track, ook al omdat alle geluiden vrij atonaal zijn en door de echo meelopen in het ritme. Vaag hoor ik wéér een Ork-stem en dat trek ik niet meer. Ook de doorgaande bassdrum etc. heb ik nu te vaak gehoord. Verder uiteraard knap voor een eerste deelname maar nog wel iets te veel dertien in een dozijn, tegenwoordig dan,
 
Na een veelbelovend begin zakt ie een beetje in. In dit genre is de spanningsboog ook het lastigst dus als je daar aan moet gaan sleutelen, ben je al een heel eind op weg!
 
proficiat met je eerste deelname, hij mag er zijn. Al heb ik de indruk dat de basslijn niet in-tune zit. Maar dat is helemaal niet erg. Stem kwa originaliteit!
 
Gefeliciteerd met je eerste deelname! Track bevat leuke elementen. Harmonisch wordt ik wel iets te vaak op het verkeerde been gezet. Wellicht kun je nog even kijken of dingen de goede toonsoort hebben. succes.
 
Fijne eerste deelname, genoeg spanning in de track om de aandacht vast te houden en het pannen gaat ook al lekker.
Er zit een dame in en wat vage vocals maar ik denk dat je daarmee iets meer qua melodie had kunnen doen, wellicht een lekker koortje of zo.
 
Back
Top