e-Gloomy-nations - Within a Dream

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Ja, deze heeft volgens mij de beste kritieken gehad het afgelopen jaar. Ik ben ook fier dat ie weer op de Ambient Online Compilation verschenen is.

Geniet ervan, het is erg chille muziek.

Dank en een prettig nieuw jaar!

 
Gloomey is slaagt er vaak in om te breken met traditie en zorgt er tegelijk ook voor dat het volledig overeind blijft. Dat is niet simpel. Je twisted mind zo beheersen dat er iets mooi van komt. Weinigen slagen daarin en zonder te willen mouwvegen heb ik Gloomey al dingen weten maken die aardig in de buurt komen van wat (geluids)kunst kan worden genoemd. Deze track zit ook in die categorie. Jaren van noeste arbeid laten zich gelden !
 
Ah lekker dit! alles klopt! Bij de synthforum contest luister je toch op een andere manier naar alle inzendingen, maar hier kan ik gewoon van genieten, as is.
 
Ja man, wat vet Jan! Ik ben er lekker in mee gegaan.
Soor Trap meets Cinemtic! Gewoon tof.
Hoor ik hier je V-synth? Heb je die nog?
 
Dit is een van de "offworld tracks" van deze contest. Werkelijk uniek, op een positieve manier. Ik verbaas me waar ik naar luister. Jij scoort zeker punten!!
 
Niet mijn genre, maar dit zit verdomd goed in elkaar. Echt goed gedaan. Klopt van alle kanten.
 
Originele geluidscollage, maar persoonlijk vind ik dat er te veel vibrato/tremolo wordt gebruikt, niet subtiel genoeg. Het zal zeker de bedoeling geweest zijn, maar ik vind het "over the top". Wel zet je een duidelijke sfeer neer, die niet bepaald opwekkend is. Ik heb het toch liever wat vriendelijker...
 
Zo dan! Ook dit is een heel bijzondere track (kom net van de track van DungBeatle). Ik ken dit soort muziek helemaal niet van jou Jan. Waar zijn de pompende bassen en de opzwepende ritmes? Hoewel, de drumtrack hier zit ook wel erg goed in elkaar hoor. Neemt je mee. Wat ik vooral overhoud aan de track is een gevoel van berusting... Het is duister en zwaar, bijna dissociatief, maar het is OK. Dat idee.

Productietechnisch alleen aanmerking op de solo die er op 4:00 in komt. Die staat wel erg hard en de boel lijkt behoorlijk overstuurd. Maar jouw productiekwaliteiten kennende, ga ik ervan uit dat het zo bedoeld is. Stonden je markers niet helemaal goed bij de export? :)
 
Knappe track, alleen zitten er voor mij een paar geluiden in die mij niet kunnen bekoren waardoor ik er niet vaak naar zal/kan luisteren
 
Mooi sfeertje. Ik waande me op een dystopische, vrijwel verlaten aarde terwijl ik door de miezerige regen door de ruïnes liep van wat eens een bruisende stad was
 
Hey, ff heel wat anders dan ik van je gewend ben, ff geen complete Gloomy ChaOS (was het lastig om je in te houden? :P). Lekker als die bass erin knalt. Deze track ademt een heel stuk meer dan je "normale" tracks, ik vind dit eigenlijk wel prettig! Weer kunstig geplaatste FX en ander sounds, good job.
 
Back
Top