jserle - geluidsopname voor de CONTEST 2021 . . . . . . . . .Goed te pruimen zonder mixer

Deze werkt op m'n lachspieren, hoe maak je zoiets man? Zo random met zoveel variatie. Dat vind ik op zich wel knap.
Zitten ook echt wat coole sounds tussen. Hahaha word er echt melig van.... jeeezus.
 
Ik neem aan dat je een microfoon voor je TV gezet hebt en alle Ziggo kanalen voorbij bent gegaan? Tja, beetje te moeilijk voor mij.
 
Ik neem aan dat je een microfoon voor je TV gezet hebt en alle Ziggo kanalen voorbij bent gegaan?
Haha, ik zag al een beeld voor me van iemand die langs allerlei radiostations op de middengolf surft en per ongeluk de opnameknop heeft ingedrukt. :D
Nee, ik kan hier niet het etiket "track" aan ophangen.
 
Erg experimenteel en gedurft, een opstapeling van geluiden. Mag van mij muzikaler.
 
deze ga ik remixen!
Ga je gang. . . . Het `raad` geheim (zonder mixer maar hoe dan wel? ) ontfutselt : Gemaakt met een sampler SNEL in elkaar `gestampt`. Dus op die manier GEMIXT
De SX404 met effect-nr-12 extreem goede compressor en zonder ruis. Een tip van een muziekwinkelmedewerker-Rotterdam die een ander ook wat gunde.
De meeste tijd heb ik er nog aan verloren om de inzending in te korten van 21Mb naar minder dan 20Mb te maken en toen werd dat hele stuk verminkt omdat er rücksichtslos stukken uitgehaald zijn om kleiner te maken. Ten koste van samenhang en muzikaliteit. Wat compositie betreft is het een willekeur aan kermis brij waar ik te weinig tijd in stak om dan toch maar snel mee te doen. Gepusht en wel om toch maar wat te laten horen.
 
"Samenhang" :D

Het stuk heeft een hoog Radio 100-gehalte en daarom een stem van mij. Radio 100, de legendarische amsterdamse piraat in de jaren 90 die helaas moest wijken voor de eenheidsworst van tegenwoordig...:beard:
Het enige wat minder is is dat je er (voor mijn doen) teveel doorheen praat. Dat had iets minder gemogen. Nu is er teveel samenghang.
 
Vond het lastig mijn aandacht er bij te houden, het schiet echt alle kanten uit. Iets wat we opvalt door de compositie heen is dat ik regelmatig tikjes hoor bij het starten of eindigen van geluiden. Mogelijk kun je met knippen rekening houden met een lichte fade om dit te voorkomen? Bijzonder lijkt me de beste omschrijving!
 
Ik heb geprobeerd om je inzending serieus te nemen. Dat is me niet gelukt.


Zou het met 3 minuten extra samenhangender en muzikaler zijn geweest?
Dat klopt.
Daar heb ik over nagedacht.
Zelf kwam ik uit bij iets minder dan een minuut als ik er ook nog meer werk van gemaakt had.
Dat heb ik niet gedaan.
Uiteindelijk had het voor mij beter geweest als ik bijvoorbeeld geweten had dat het tussen de twee en vier minuten had mogen mogen duren.
Daarmee had ik meer houvast gehad voor een nummer.
Een single is / was normaal drie-en-een-halve-minuut
De push om toch maar wat te laten horen gaf mij de doorslag om er maar wat van te bakken.
Om het te maken was het lol, maar met terugluisteren erbarmelijk.
Dat zal bij meer mensen voor komen.
Zoals ik hier en daar al gelezen heb.
*** De tikjes kwamen door het rücksichtslos inkorten om onder de 20Mb te komen.
 
Een boel opnames afspelen en dan opnemen vanaf een versterker, knopje duwen naar ander kanaal en de output door wat fx?
Het is dus n “geluidscollage”
Of je deed t met n sampler… de sp van boss?? Tja “muziek” als “een nummer” kan ik t moeilijk noemen.
 
Dit valt zeer zeker op ... maar ik word er knettergek van, sorry. Waarschijnlijk dat dit binnen kunstmiddens zeker gewaardeerd wordt.

Het bewijst in ieder geval dat er héél veel stijlen binnen dit forum vertegenwoordigd worden en dat is op zich een waardevolle toevoeging.

:doei:
 
whahahaha. Fantastisch.
Zit er copyrights op de samples..
Anders ga ik hem verwerken in mijn nieuwe track :-)
 
Mooi gedaan hoor...
al die stemmen delen door effecten tot een bizar iets.:okdan:
Dit zou zo een Amerikaanse tv reclame mix fragment(en) uit de jaren 70 zijn.
Die waren ook zo weird.
Heel leuk gedaan.:okdan:
 
hahaha wat een trip! I want what you're smoking :dubbel:

Doet me denken aan de "Dancing Circus Midgets on Acid Show" :D
Dat waren korte mixtapes die ik vroeger met een maat maakte waarin we ons ook zo ver mogelijk verwijderde van "normale muziek".
Mochten we nog een keer een nieuwe tape maken komt deze track erop!

Heb je alle snippets ook zelf gemaakt?
 
Back
Top