jserle - geluidsopname voor de CONTEST 2021 . . . . . . . . .Goed te pruimen zonder mixer

jserle

JS Jacques Serle
Lid sinds
3 mei 2003
Berichten
1.101
Locatie
Middelharnis op de Zuid-Hollandse eilanden.
Gemaakt zonder een mixer.
Het experimenteren met voor mij nieuwe vocale ge-compreste geluiden was tijdens het life maken leuker dan er een goede track van maken.
Het was nieuw voor mij op dat moment.
Maar omdat die geluidsopname dan toch al aanwezig was, was het voor mij de grootste stimulans om er eens commentaar of vragen of te krijgen
vanwege het maakproces en waarmee en hoe.
Raad maar alvast hoe.
Tijdens het maken al een leermoment.
Kan het nog wijzigen?
Deze was voor de contest.

 
Laatst gewijzigd:
Niet-conventionele muziek is op zich steeds een waardevolle bijdrage aan SFSC. Maar hoe, of op welke basis moet je dit soort hersenspinsels gaan beoordelen ? Want als niet-conventioneel straks als nr1 eindigt, openenen we dan niet de doos van pandora ?
Hoe dan ook, gedurfd, apart en kunstig. Maar het blijft een weliswaar kunstige geluidscollage die zeer moeilijk is om te beoordelen, tenzij door een professionele jury met kennis van zaken. Dus goed op zich, maar voor mij buiten categorie.
 
Voor mij 100% binnen categorie. Je zult waarschijnlijk niet winnen (misschien zouden je buren de geluidsisolatie wel enorm waarderen), maar van mij krijg je toch een stem. Zulke tracks zijn voor mij de jaarlijkse meer-dan-welkom tegengewichten voor de klassieke boenke-boenke tracks.
 
ik heb n hoop vragen, maar mocht ik n stem uitbrengen dan is ie absoluut voor deze :D
 
👍
Hoor alle albums van pink floyd voorbij komen
 
Tja… als muziek geluid in de tijd is wat je intrigeert, iets (wat dan ook) bij je losmaakt en nieuwsgierigheid het wint van ratio dan heb je toch wel iets goed gedaan. Zo’n track die je niet even nabootst dus coverbands geen kans geeft. Me like
 
Rariteitenkabinet.fm, zitten veel goede klanken in, als experiment geslaagd zou ik zeggen.
 
Haha, in categorie "apart" gaat ie het zeker goed doen! Ik kan me voorstellen dat dit leuk is om "in het moment" te doen, echter, dit een doorsnee luisteraar voorleggen... laten we zeggen dat het voor een niche publiek interessant kan zijn.
 
Ik heb mijzelf als mede-deelnemer voorgenomen iedereen van commentaar te voorzien, maar jij maakt het me wel héél moeilijk :D Bij dezen: 'bijzonder'
 
"... Raad maar alvast hoe ..."
Ik heb de hele track afgeluisterd om er idd achter te komen hoe je dit hebt gemaakt. Een gokje: op je mixer met x-aantal kanalen steeds weer een geluidspoor open/dicht gezet. Ondertussen met een mikrofoon voor je mond (en een fles wodka aan je mond) daaroverheen leuke eigen stemmetjes toevoegend. Dat zou de basis kunnen zijn en in na-productie dingen versnellen/vertragen en meer van die trucjes. Zolang de track duurde heb ik mij wel vermaakt met het door jouw opgegeven raadsel. Maar nu is de track afgelopen en ga ik naar de volgende inzending in het alfabet.
 
ja, je hebt mensen die er plezier in hebben om andere mensen zot te maken, maar ook dat is okée. Zeer bijzonder. Zou iets zijn voor TIK-TAK ofzo, lol :)
 
Back
Top