Batspinda - cRonAcid

Ik vind het een geslaagde acid track die er voor mij best wel tussenuit springt. Enige puntje van kritiek zou zijn dat het rond 3:44 even lijkt alsof ie is afgelopen. Maar puik werk!
 
Zeker lekker, d'r zit een goed arrangement in, het is veel meer een song daardoor dan de meeste recht toe recht aan acid tracks. Top!
 
Niet mijn genre en dan ook nog eens 9 minuten:) Maar het wist me op zich nog wel te bekoren ook. Maar had wel een stuk korter gemogen. Leuke layers van sounds.
 
Acid meets ambient. Zitten hele mooie momenten tussen, maar ook wel wat vage. Lijkt inderdaad wel 3 nummers, maar toch wel een geheel door de overall sound.
 
Vind het begin heel tof, ben zeker niet van de acid dus op het moment dat je 303 lijntje gaat lopen haak ik vrij snel af. Vind de drums tof gedaan maar heb hem helaas niet helemaal afgeluisterd omdat het echt totaal niet mijn ding is. Mixdown is wel erg goed dus in ieder geval complimenten voor de drums en misdown.
 
Hij is gewoonweg te lang, dude. Ik begrijp niet dat veel van de forumleden nummers posten van 6 minuten of meer. Wij moeten gewoon teveel inzendingen beluisteren, dat is onmogelijk. Dus denk na voordat je er aan begint en hou rekening met de mensen, allemaal. Het is wel een knappe plaat, ook al heb ik geskipped. Voor je moeite alleen al krijg je van mij een stem! :)
 
oo wat zat ik te denken 'wat braaf wat braaf' en dan gelukkig trek je een vat open rond dikke 2 minuut en go
 
AFX achtig

Ah ja, inderdaad! Eens. Moest ook denken aantal tracks op Orbital's In Sides - tracks waarbij de tweede helft weinig meer van doen heeft met de eerste helft. Die tracks vind ik fantastisch, maar moest ik aan wennen.. heb ik hier ook, moet er (nog) aan wennen, voor nu is de eerste helft al voldoende compositie, voor mij.

Het squelchen van de 303 had van mij wat spaarzamer gemogen. Snap dat het "hoort", en dat de verleiding niet te weerstaan is :D, maar met het fillter dicht, met de 303 mooi rond, vind ik het fijnst..

Technische kant van de productie is knap gedaan, zeg, pfoeh.. het klinkt gewoon heel goed, terwijl het zomaar een modderpoel had kunnen zijn, met al die brute/brutale gear...

Zeer geslaagde inzending! Heb genoten.
 
Hallo iedereen,
Wat een leuke reacties en wat fijn om te zien dat het Synthforum nog zo lekker actief is na al die jaren!

De track is vrijwel volledig zonder samples gebouwd, er is alleen hardware gebruikt en ik zal even een Gear list droppen voor de hardcore kastjesfreaks.

Track info
De track is in de lockdown periode geproduceerd en de switch van Major naar Minor en in dit geval ook, van blij naar duister, beschrijft de gehele situatie.

Gear list:
Roland Juno 60
Roland JU-06A Boutique
Roland TR 606
Roland TR 808 met decay mod
Behringer TB-Neppe-303
Yamaha tx81z
Moog Subsequent 37
Waldorf Blofeld

Thanks voor de support! Nu ga ik luisteren wat jullie allemaal gemaakt hebben :)
 
Mooie pad aan het begin, fijne sfeer. Hele gave basline, oe- mooi gedaan die break. Drums zijn vrij minimaal maar het past goed in de sfeer. Lees nu de gebruikte gear list, ja- ik hoor ze. Break rond 4 min is cool, toffe 303 pattern. Bleef het hele nummer geboeid, fijne dit!
 
Bliept lekker weg; voelt wel een beetje als twee tracks aan elkaar gemixt, of zo.
 
Altijd goed een 303. Erg gaaf. Met name gedeelte op 1:50. Goeie mix ook!
 
Back
Top