Geomasonic - Lower Vibrations

overstuurde geluiden vind ik erg goed, opbouw is conventioneel, prima in dit genre, de stemmen vind ik minder. Maar de lengte zou ik halveren waardoor het volgens mij spannender wordt. Geluiden zijn herkenbaar en prima. Goed einde ook, slurp ;)
 
Gave sfeer. Dit zou niet misstaan in een fps horror game als Doom Eternal. Op 2:24 vind ik de synth baslijn die erbij komt jammer, haalt de dreiging er een beetje uit. Die snare die er rond 3:00 bij komt vind ik ook niet helemaal passen, maar later in het nummer stoort die me minder. I*k vind het eerste helft van het nummer beter dan de 2e. Mix is goed, zou misschien nog wat extra sub in mogen.
 
Begint lekker donker en uitnodigend (wanna know more). Je hebt een heel eigen herkenbare stijl en geluid, benijdenswaardig als je dat voor elkaar krijgt. Track komt daarna wel wat traag uit de startblokken en uiteindelijk pakt het me dan toch net niet. Ik vind deze muziek het best passen als in-game muziek, een space race/shooter of zo (bv Descent uit de 90ties)
 
Goed gemaakt, alleen het tegendraadse ritme op 4:03 kan ik niet echt hebben. Wat Fifth Bot zegt, muziek heeft wat weg van de game Descent.
 
Past prima in een underground dance club. Op het moment dat ik het wat saai begon te vinden kwam er steeds weer wat variatie, maar had uiteindelijk wel iets korter gemogen. Goeie beat!
 
Zeker iets te lang, omdat er na de helft te weinig gebeurt. En ja die growl-stem. Ik heb dit weekeinde de Hobbit film(s) weer eens gezien en heb het nu wel even gehad met de Ork stemmen...:D. Drums/percussie overigens goed gedaan!
 
Die beginsynth is lekker en pakt meteen de aandacht. Vind je mix & FX inderdaad eigenzinnig en goed te pruimen. Past goed in een game.
De sfeer waarmee het begon, is verdwenen naarmate de track vordert. De stijl erna kan me niet echt bekoren, en toch is het goed en doordacht gemaakt!
 
Zit weer mooi in elkaar..een typische Geomasonic track. Doet me toch wel weer denken aan alle electronische muziek waar ik in de 90s naar luisterde.. FSOL, the orb, system 7 en zelfs een beetje Ozric tentacles.. al dat soort moois :)
 
Heel tof. Ik houd er van als ik niet precies kan herleiden wat voor soort geluiden ik hoor. En er is bij jou genoeg om naar te luisteren:) Het klinkt digitaal, maar op de goede manier. Lekker donker. Ik vind die triolen break ook juist cool, die zet je echt op het verkeerde been even.
 
Back
Top