Midi Clock master or slave?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Ik gebruik al enkele jaren een drumcomputer als midi clock master. Die dingen hebben meestal een (super) handige draaiknop of slider om het tempo in te stellen, plus een BPM display.. dus deze aanpak klinkt logisch.

Af en toe probeer ik ook Logic Pro X te gebruiken.. (en iedere keer kwak ik tegen muren aan). Laatste obstakel: ik zou graag hebben dat Logic de midi clock van mijn drumcomputer volgt. Blijkbaar gaat dit niet (!!).

Ik versta de logica dat een DAW het centrum van het universum wil zijn, maar indien men Logic als clock master instelt, is er dan geen manier om alsnog die handige tempo user interface van een drumcomputer te blijven gebruiken? Kan Logic zijn clock aanpassen via zo'n externe controller of zo?

Thx.
 
Je topic heeft wel een ietwat misleidende titel, aangezien dit puur Logic gerelateerd is.

Je kan hoogstwaarschijnlijk wel een Midi Controller toewijzen aan het tempo in Logic ja..

Logic is redelijk uniek in zijn "niet willen syncen aan midi".. De meeste DAWs doen dit namelijk wel.
Vind ik zelf behoorlijk lastig gezien ik in feite gewoon Logic wil gebruiken als multi track recorder, wat dus zonder die midi sync optie net ietje lastiger werken is. Dus stel ik handmatig het tempo in, en moet eens kijken om de start/stop te automatiseren via Midi.
Maar ik denk dat ze de belissing genomen hebben omdat een heleboel zaken niet goed gaan werken anders (wat op andere DAWs ook het geval is, maar daar doen ze alsof hun neus bloedt).

Logic kan wel syncen aan MTC, mocht je een toestel hebben die MTC verstuurd.
 
Voor mijn wedstrijd inzending heb ik dan maar een track gemaakt dat instrumenten synchroniseert op het gehoor... ik moet met Logic bijna altijd workarounds vinden. </zagen_over_Logic>
 
Back
Top