krautrock1958 - Unexpected Ways

Ik vind wel iets hebben.:okdan:
Het laat eens zien wat voor effecten zo'n synth kan.

Een beetje psychedelisch jaren 70, trip, art , LSD, bizar nummer.
Vangelis in 'Beaubourg' stijl. (1978 )
 
Begint met een mooie soundscape. Daarna wordt het een beetje te eentonig voor mij. Maar op zich wel een opmerkelijke track binnen de inzendingen.
Ik neem aan dat je dan duidt op het stuk met de arp en de bombastische drums wat later nog een keer terugkomt zij het dat de arp nog hetzelfde is maar de drums zijn dan anders?
FSOL? Anyone? :peukie:
Als je daar associaties mee hebt zoals Lifeforms bijv dan zou dat wel tof zijn.
Spannende introductie.
Ik was de hele tijd geboeid aan het luisteren en benieuwd wat zou komen :okdan:
Wat een gemêleerde sound/sample selectie.. cool hoor
Mooi dat je geïntrigeerd raakte door de track, dat was wel de bedoeling!
Leuke en aparte track, een soort ambient maar dan niet met de typische ambient sounds, maar meer een 60's / 70's sausje. Cool!
Fijn dat je 'm kan waarderen!
 
Ik vind wel iets hebben.:okdan:
Het laat eens zien wat voor effecten zo'n synth kan.

Een beetje psychedelisch jaren 70, trip, art , LSD, bizar nummer.
Vangelis in 'Beaubourg' stijl. (1978 )
Tof dat het bij jou associaties als psychedelisch jaren 70, trip, art, LSD, bizar en Vangelis in 'Beaubourg' stijl opkomen.
Dat vind ik fijn om te horen!
 
Het is een rustgevend en gelijk ongemakkelijk makend nummer op positieve manier. Sommige geluidjes passen er net niet, vind ik, lekker in zoals de choir sample en trompet geluidje. Zou hier nog wel wat ruis en kraak geluidjes overheen willen horen om het af te maken.
 
wow dat intro, ha! ja! en dan..... een heel ander sfeer, nee, ik merk toch dat heel het intro nog doorwerkt, goed gedaan, very nice..
lekker. dit mag ik. ja! dit mag ik...
de sounds, de produktie, de struktuur... pff, yeah!

de vraag is al gesteld; zijn de geluiden zelf gemaakt, het antwoord is wat onduidelik, als het wat getweakte presets zijn, laat het zien dat presets (met wat tweaking en FX) heel eigenzinnig te gebruiken zijn.
 
Doet me ergens denken aan de Orb met hun Peel Sessions cd. Deep, spacy en divers. Heb er wel van kunnen genieten.
Leuk man, Orb ken ik wel maar niet alles, zal wat je noemt 'ns gaan beluisteren.
Het is een rustgevend en gelijk ongemakkelijk makend nummer op positieve manier. Sommige geluidjes passen er net niet, vind ik, lekker in zoals de choir sample en trompet geluidje. Zou hier nog wel wat ruis en kraak geluidjes overheen willen horen om het af te maken.
Mooi dat het tegelijk verschillende gevoelens kan oproepen, wat meer kraakjes en ruis als ik nog 'ns een keer een take doe zou zeker kunnen.
wow dat intro, ha! ja! en dan..... een heel ander sfeer, nee, ik merk toch dat heel het intro nog doorwerkt, goed gedaan, very nice..
lekker. dit mag ik. ja! dit mag ik...
de sounds, de produktie, de struktuur... pff, yeah!
Fijn dat je 'm kan waarderen!
de vraag is al gesteld; zijn de geluiden zelf gemaakt, het antwoord is wat onduidelik, als het wat getweakte presets zijn, laat het zien dat presets (met wat tweaking en FX) heel eigenzinnig te gebruiken zijn.
Deze track is volledig itb gemaakt, net zoals jij ook werkt.
Ik ben idd van presets uitgegaan maar vrijwel met alle presets heb ik zitten klooien met filter en/of envelope en ook wel wat fx bij sommige zoals pingpong delay, echo en ook best wel wat aan automation in de panning gedaan zodat sommige sounds van de ene naar de andere kant gaan.
Ja, die :okdan:
Haha, ja mooi, ik weet nog wel toen die cd net uitkwam en ik een review las (in 1992 dacht ik) dat ik meteen het gevoel had dat ik die moest kopen en dat klopte helemaal ,ik had nog nooit zulke muziek gehoord, ik vond het geweldig en ik vroeg me toen af hoe ze dit maakten?
Nu een kleine 30 jaar later is het allemaal wat makkelijker geworden natuurlijk om dit soort dingen te doen maar dan is het tof als jij dan met FSOL komt, dan ben ik toch een beetje geslaagd om 'ns iets in die richting te maken. :okdan:

Allen bedankt voor de leuke reakties! :okdan:
 
Als ouwe psy/ symph rock liefhebber kan ik dit zeer waarderen. King Crimson en o ja ook ouwe Pink Floyd borrelde bij mij op.... Hup op naar een tweede luisterbeurt nu met hoofdtelefoon op.
 
Als ouwe psy/ symph rock liefhebber kan ik dit zeer waarderen. King Crimson en o ja ook ouwe Pink Floyd borrelde bij mij op.... Hup op naar een tweede luisterbeurt nu met hoofdtelefoon op.
Thanks, fijn dat je 'm kan waarderen!
Mooie eigenzinnige ambient track vol met boeiende geluiden en gedurfde left - right keuzes.
Dank je!
qua sound deed het me veel aan deze denken: Kayak Break EP, by Barrio Lindo
Zo hoor ik ook weer wat muziek die ik nog niet kon, klinkt lekker relaxed!
 
Back
Top