krautrock1958 - Unexpected Ways

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
6.963
Locatie
Apeldoorn
Dit jaar maar weer 'ns na twee jaar niet te hebben ingezonden.
Deze had ik in oktober voor het grootste deel af en toen al 'ns gepost.
Nog een paar kleine dingetjes er aan gedaan, hoor wel of je 'm leuk vindt!

 
Het laatste stukje van de Stones was als grapje bedoeld omdat ik het een vervreemdende track vond.

Vond dat stukje dan weer verrassend om te horen, en ergens past het inderdaad ook wel voor het contrast. Goede track, en... +1. :)
 
Ben vooral benieuwd hoe je dit gemaakt hebt? Heb je de geluiden zelf gemaakt?
 
Ik weet niet heel goed hoe ik deze track moet plaatsen, ik hoor allemaal ideetjes, maar een geheel vind ik het niet echt, ik kan er niet zoveel mee.
 
Heerlijk, geen paddo's meer nodig :) Echt een leuk trippy sfeertje
Thanks, lekker toch zo op je vrije dag. :)
Vond dat stukje dan weer verrassend om te horen, en ergens past het inderdaad ook wel voor het contrast. Goede track, en... +1. :)
Thanks, het kwam op het laatste moment erbij, vond het wel grappig in een wat vreemd geluidsuniversum die ik een beetje probeerde neer te zetten.
 
Ben vooral benieuwd hoe je dit gemaakt hebt? Heb je de geluiden zelf gemaakt?

Ik heb 't opgenomen in Ableton met allemaal vst/plugins en soms wat fx erop, ik heb geen hardware gebruikt in deze track maar wel hier en daar aan de knoppen gedraaid.
 
Ha, coole shizzle, Mr. Krautrock!

Gave geluiden, lekkere grooves. Een heel eigen sound. En een goede mix. Knap gedaan.

Moest nog wel even wennen aan de structuur van de track, fragmenten die in- en uitmixen. Maar na de eerste luisterbeurt wist ik dat, en nu is het gewoon een hele mooie compositie. Een collage.

Dit mag je vaker doen, en uitgebreider maken. :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Bij dit soort composities krijg ik altijd een beetje het gevoel of ik door de presets uit de Pads / Airy / Complex categoriën van m'n Trinity aan het bladeren ben... 8)

De gekozen geluiden voor de collage zijn wel héél mooi, en vormen samen een mooi kleurrijk geheel (ik ben zo iemand die geluid als kleur ervaart)
 
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Zeker niet saai , geluiden klinken prima, maar mij pakt het niet ,sorry.
 
Ha, coole shizzle, Mr. Krautrock!

Gave geluiden, lekkere grooves. Een heel eigen sound. En een goede mix. Knap gedaan.

Moest nog wel even wennen aan de structuur van de track, fragmenten die in- en uitmixen. Maar na de eerste luisterbeurt wist ik dat, en nu is het gewoon een hele mooie compositie. Een collage.

Dit mag je vaker doen, en uitgebreider maken. :okdan:
Fijn dat je de track kan waarderen, kan me voorstellen dat je ff moest wennen, ik heb ook wel wat tijd in compositie, panning, faden enz gestopt.
Ambiënt en cinematic vind ik steeds interessanter worden omdat je zo lekker qua sounds kan experimenteren dus dat ga ik zeker vaker doen.
Bij dit soort composities krijg ik altijd een beetje het gevoel of ik door de presets uit de Pads / Airy / Complex categoriën van m'n Trinity aan het bladeren ben... 8)

De gekozen geluiden voor de collage zijn wel héél mooi, en vormen samen een mooi kleurrijk geheel (ik ben zo iemand die geluid als kleur ervaart)
Ja, zoals ik al eerder aangaf ben ik wel van presets uitgegaan met het nodige tweakwerk natuurlijk
Da's ook leuk vind ik om op die manier er een harmonieus geheel van te maken met hier en daar wat spannends voor de sfeer, thanks voor je comment!
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Zeker niet saai , geluiden klinken prima, maar mij pakt het niet ,sorry.
Heb ik ook bij sommige inzendingen, in ieder geval; thanks for listening!
 
holy smokes die intro was waanzinnig

er zit genoeg in voor 3 nummers lijkt me
 
Back
Top