Klinkske - l'union fait la farce

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
ik dacht, what the hell, ik doe lekker mijn meest beluisterde track op SC die totaal niet commerieel is en rauw. Ik kon voor wat meer hapklare brok kiezen maar veel stemmen halen is mijn zorg nog niet van ver, eerder uw comments graag, ik had er enorm veel pret mee.
Keep 'm coming :D

Denk 24.2 als inspiratie: front 242 dag, dus snufje DAF en EBM en om koppig te doen, geen duitse, geen engelse taal... , in 't Frans :D

 
Ha dank je wel/

flard uit mijn notities even in google translate gooien: dat geeft wel een foute interpratatie, de bedoeling was in 't donker dansen, op afstand, want dicht bij elkaar is ellende (al dan niet wegens covid maar die zwijg ik dood)

Frans:

l union fait la farce
gardez les distance
et tu dance seul
dans la noir
les enfants regarde

des reves du dancing
mais l union
cest une reunion
est cest comme ca
tu restez la bas

Engels volgens google

the union makes the farce
keep your distance
and you dance alone in the dark
children watch

the dreams of dancing
but the union
it's a meeting
is like that
you stay at the bottom
 
Lekker hoor! Door dat gebroken ritme springen mijn gedachten naast Front ook naar ADULT. En dat zijn fijne muzikale gedachten, dikke duim :okdan:
 
Die lick is wel cool gedaan, blijft lekker hangen, misschien wel een tikkeltje droog. Dat past op zich wel bij deze track, maar toch vind ik daar iets missen, wat weet ik niet zo 1-2-3 (maar ik weet ook dat after processing/ daw mixing niet helemaal je ding is, dus tis-what-it-is ;)). Zang mag best wat meer naar de voorgrond.

Ik vind dit echt een van je betere tracks Klinkske!
 
Als de voice meer body heeft, de lengte net 2 minuten en de tekst blijft hangen met een one liner is dit een hit. Compositie is geweldig eenvoudig, love it, klinkt spontaan. TCMatic, ook wel een beetje Gary Numan, maar ja wel gedateerd. Maar kan mij niet schelen. Top
 
Ik vind m eigenlijk leuker dan ik voor mijzelf wil toegeven ;) Wel zat ik steeds te wachten op een snoeiharde kick die maar niet kwam...
 
Franse stem is erg leuk. Kan me niet zo vinden in de melodie met de uit de toon springende noten. Maar wel erg orgineel.
 
Het is wat eentonig maar ook best cool. Heel apart. synth klinkt om te smullen. wat is dat? j4 de bas?
 
Tot 1:36 is het lead synth geluid te veel op de voorgrond, daarna opeens iets beter, maar gaandeweg wordt dat geluid weer prominenter. Net zoals bij de bijdrage van KaosKaos wordt het daardoor wat saai. De (schijnbare) eenvoud is goed, maar wordt helaas teniet gedaan door die leadsound. Maar aan de andere kant, Kraftwerk deed het ook... "Merci" iig voor je bijdrage.
 
Het is wat eentonig maar ook best cool. Heel apart. synth klinkt om te smullen. wat is dat? j4 de bas?
is de cs40m
Ik gebruik een preset die ik zelf maakte en zet af en toe 'm naar manueel, waar de klank net afwijkt vd patch die ik maakte.
De rare bliep ertussen is de syncussion
Ik had niets geoefend ivm de vocals, ik heb een beetje tekst geschreven en die gelezen en wat herhaald op 't gevoel. Mijn Frans is pakweg schoolse kennis van 1992 dus ik denk dat ik vast wat verkeerds zeg (maar dat deed Sandra Kim ook begin 80's en won 't songfestival hehe)
Qua editting zal het inderdaad vast bijzonder spartaans zijn gegaan - ben een beetje van het 'in de 80's deden ze 't met tape 4 tracks, gewoon doorgaan of opnieuw doen was goed genoeg'

Dank voor de complimenten, allen! Dit had ik nooit verwacht...
Op Radio Centraal wave frequencies wilden ze 'm niet draaien 'dit is niks voor de radio' - terwijl ze andere ongein van me wel speelden.
Er komt nog van dit je kant op in 2022 - maar dan vast meer korg MS ;)

Ik denk trouwens dat de seq hier Maschine was. Ik hou erg van die manier van werken: midi en verder niks.
Ik krijg wel vaker comment dat de vocals niet luid genoeg zijn. Ik check ze normaal op n behritone, maar zal er op letten.
 
Laatst gewijzigd:
Benieuwd hoe een frans publiek hier op zou reageren, ik moest wel lachen.
Die rauwe oscillator klinkt behoorlijk uniek moet ik zeggen!
Net als de rest. Zou nog wel een smerig leadje kunnen gebruiken.
 
Back
Top