Klinkske - l'union fait la farce

242, DAF, EBM; en je hebt me...

maar lekker eigenzinnig! deze track! zelfs de typische DAF basslijn... heb je je toe-ge-eigend...

en als geheel, lekker! mooi zo de stem tussen de geluiden verborgen. geeft een het juist een soort van pamflet-gevoel, en zeker door het frans, revolution! en natuurlik, vanwege de eq-ing...

ha!
 
Je was de laatste in m'n volgorde maar de enige met Franse lyrics.:D
Lekkere eigenzinnige track van je met een catchy gebroken ritme en daarmee heeft 't iets wat blijft hangen.

Als de voice meer body heeft, de lengte net 2 minuten en de tekst blijft hangen met een one liner is dit een hit.
Ja precies, een goeie pakkende oneliner en nog een keer een professionele produktie er overheen en dan kan het zeker wat worden met een toffe clip erbij.
Dit riedeltje blijft zo makkelijk hangen in je hoofd.
@klinkske; ik weet niet of je vrienden hebt bij een label of zo maar dit zou je de kans moeten geven vind ik.
 
Heren, wat een heerlijke comments, waarvoor dank!
Heb wat zitten zoeken en is inderdaad maschine midi naar hardware en dan opgenomen met Ableton... Dus in Theorie kan ik 'm overdoen.

Ik heb trouwens nog n eerdere versie gevonden, zonder stem, korter. Maar met tape delay en die cloth the mix (of zoiets) maar ik vind m ook zelf wel fijn.

Dank voor alle comments... Ben stilaan aan wat nieuws begonnen maar ook hier is 't de vraag 'is het goed' want de grens tussen eentonig en hypnotiserend is dun.

Voor de nieuwschierigaards: hier was de eerste versie:

 
Ik kan er werkelijk niets mee.
Dat synth lijntje had ik na 3 herhalingen wel gehoord en dat franse gelul kon ik al helemaal niet pruimen.
Sorry dat je mijn meest negatieve comment tot nu toe ontvangt, maar ik moet eerlijk blijven.
 
Ik had het lijntje na 3 herhalingen ook wel gehoord, maar daarna begon het toch weer te groeien en raakte ik er eigenlijk wel in. Het is vrij minimalistisch en vaag, maar ergens kon het me alsnog wel bekoren gek genoeg.
 
Ik kan er werkelijk niets mee.
Dat synth lijntje had ik na 3 herhalingen wel gehoord en dat franse gelul kon ik al helemaal niet pruimen.
Sorry dat je mijn meest negatieve comment tot nu toe ontvangt, maar ik moet eerlijk blijven.
ik had enkel dit soort reacties verwacht, dus niks mis mee, met die mening.
Het is dan ook early 80's experimenteel gehate muziek geweest die inspiratie was. Als je akkoorden enz wil moet je elders zijn.
En dat Frans is zeker niet voor elk. Maar dat maakt de gewaagdheid 't te posten niet minder geinig
 
Wel zat ik steeds te wachten op een snoeiharde kick die maar niet kwam...

▲ Dat.

En die uit de band springende toon is cool. Ook al verandert de sound wel lichtjes, ik zou er ook meer laag/grunt/dirt/cutoff in willen horen.

Leuk en aparte track! 👍🏻
 
Versta geen reet van wat je zegt, maar ben het er he-le-maal mee eens :D

Deze is echt gaaf. Recalcitrant, rebels, boos, DIY, vrolijk.

Punk met synths en een drumbak. Love it.
 
Vocals mogen inderdaad wel iets naar voren treden. De hoge noten van de sequence lijken wel een beetje ontstemt te staan. Ik had vroeger een Roland System 101 aan een CSQ600 sequencer gekoppeld en die vertoonde af en toe deze dissonantie. Dan moest ik de sequencer even kalibreren en dan was het opnieuw in orde. Is het echter de bedoeling, dan moet je mijn gezwets maar gewoon links leggen ;) .

:doei:
 
Ik was een groot fan van dit genre, maar deze klinkt er wel naar, maar mist toch nog wat. Die ene noot die er qua timing net naast komt past wat mij betreft niet. Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen.

Ik heb dat pas gehoord nadat een bezoeker me er op duidde en ik moet zeggen dat ik het alweer niet meer hoor... Het is een midi noot die per ongeluk inderdaad een plekje fout staat :D
Vocals mogen inderdaad wel iets naar voren treden. De hoge noten van de sequence lijken wel een beetje ontstemt te staan. Ik had vroeger een Roland System 101 aan een CSQ600 sequencer gekoppeld en die vertoonde af en toe deze dissonantie. Dan moest ik de sequencer even kalibreren en dan was het opnieuw in orde. Is het echter de bedoeling, dan moet je mijn gezwets maar gewoon links leggen ;) .

:doei:

Kan heel goed, ik heb 'm totaal niet gestemd (de synth) - de seq is maschine dus daar mag 't niet aan liggen... Stemmen doe ik eigenlijk nooit als ik op maar één bak werk. of dat punk, domheid, vergetelheid, rebelsheid of luiheid is, of allemaal tegelijk mag ieder zelf beslissen.
Hmm ik besef net dat ik 2 bakken heb gebruikt :D
 
Geweldig want daar ben ik nl helemaal zot van... Ik dacht nog aan reampen met een gitaar versterker enz maar dat is hopelijk allemaal voor 2022 :D
Het materiaal ligt klaar.
 
Fijne 80 jaren sound met bizarre seq en clap.:okdan:
Klink een beetje als Madness.
Goed gedaan.:okdan:
 
Lekker anders, lekker orgineel. Helemaal tot het einde geluisterd en dan beloond met een leuk einde --> MERCI:)
 
Liaisons de L'union Dangereuses? :D
Lekker smerige en dwarse main synth. Staat wat hard tov de rest, vooral de beat valt erdoor een beetje weg, behalve de ohh.
Geef die man nu maar z'n baguette, straks wordt ie nog boos!

Mis wel een breakje met nog een andere synthlijn om het even smeuiig te maken
Merci
 
Back
Top