Xclusive1983 - Als tijden veranderen

Hahaha, wtf... dat moment, dagen later, wanneer je ineens de titel snapt :D

En die was al zo mooi. In 't Nederlands. Stoer.

Heel erg geslaagd, dit. Wauw. Vond 'm prachtig.

Mooie melodieën en sound-design. Mix helemaal fijn.

De overgang van 3- naar 4-kwartsmaat is een momentje waar ik altijd even "door" moet. Lastige overgang, van het ene naar het andere. Des te genialer de titel. Het gaat daarover.

En zodra de "nieuwe tijd" is begonnen, is alles ook weer goed..

Knap gedaan.
 
Laatst gewijzigd:
ik vind de synth wat luid. en de opbouwende hats ook wat vreemd. Misschien hadden die meer 'ineens gekund?' - verder niet zo'n probleem met de overgang.
Hoewel. Die lead synth er in die komt huppelen maakt t tot een soort muziek dat grenst met mijn smaak
 
Piano Ja!
3/4 synth Ja!
rare klokje klepel staafmixer, percussie sampletje, ONZETTEND KUT. zo zonde, nummer gelijk om zeep.
 
Ik hoor eigenlijk twee tracks met ieder zijn eigen sfeer.
Past voor mij heel erg bij de titel, is dat bewust zo gekozen?
Origineel!
 
Mooie rustige track. Vind de bas wat te nadrukkelijk aanwezig en er zitten af en toe (in het begin stuk) wat kraakjes in die mij wat vervelend klinken. Maar komt bij de favorieten
 
Satie 2021 tot 1:35, daarna in deel 2 dezelfde kritiek die ik ook had op het nummer van @Transistor. Het basgeluid (of hoe je het ook wil karakteriseren) is te hard en contrasteert daardoor té veel met de etherische achtergrond, waardoor dat deel vlees noch vis is. En dan in deel 3 (3:10) is er van de originaliteit van deel 1 (en beetje van deel 2) niks meer over. Als je in deel 2 die "bas" veel zachter, maar wel herkenbaar, had gehouden was dat veel sterker geworden en meer in relatie met deel 1. Deel 3 mag je voor mij weglaten.
 
Hele mooie intro en eerste minuten.
Ik speel ook piano en krijg er zin in om daar 's wat meer mee te doen in eigen muziek.
De rest is onverwacht en gedurfd, maar helaas werkte het voor mij niet, de bas en beat vind ik sowieso minder geslaagd.
 
Vooral het begin vind ik heel mooi. Daarna verwaterd het een beetje voor mij. Desalniettemin kan ik heel goed begrijpen dat jullie enorm genoten hebben tijdens het maken van dit nummer.

:doei:
 
Alle stukken losstaand vind ik prima klinken. De overgangen ook wat moeite mee. Ook het geluidje wat op 3:00 binnen komt klinkt wat vreemd maar later klinkt dat dan weer wel. Later nog een keer luisteren.
 
Mooie filmische introductie.
Geknipt als intro voor een Netflix serie.
Echt cool gemaakt. Petje af :halleluja
 
Eerste helft vind ik top, bij de overgang naar het tweede stuk ben ik het een beetje kwijt. Die tegendraadse bas ligt me niet helemaal denk ik.
 
Tot 1.38 hadden jullie mij helemaal.... wat is dat mooi!!!!!!!! ... en toen was het voorbij. Gedurfd als experiment, maar vanaf 1.38 voor mij helaas niet gelukt.
 
Heerlijk rustgevende pianoklanken aan het begin, die vergezeld worden van mooie pad sounds en sfeervolle achtergrondgeluidjes. De bass sequence komt daarna verassend naar voren, wat het zeker spannender maakt. De bijbehorende beat die daarna komt, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar dat komt vooral doordat de track afwijkt van de standaardformules voor het soort muziek dat je in het begin verwacht. Met de aanvullende synth melodie die vervolgens erbij komt, resulteert het in een totaal andere track die je aan het begin zou verwachten. Een heel gedurfde transitie, maar verassend genoeg pakt het wel goed uit. Van mij had de track wel nog langer mogen duren. Bijvoorbeeld een stuk waarbij die hele beat weer terugkomt, met alle elementen. En de piano er dan nog overheen met een sfeervolle reverb, eventueel vergezeld van een vrouwelijke choir sound.
 
Mooi hoor. maar ik moet wel zeggen dat ik vooral het begin mooi vond. Ik weet het niet zo zeker met die beat die er dan in komt.. beetje stijlbreak voor mijn gevoel. Misschien is het een kwestie van wennen
 
Het zou me verbazen als deze track niet een groot aantal stemmen gaat krijgen. Pianospel is prachtig. En eigenlijk jammer dat er een beat in komt, althans met een kick op elke tel. Maar de sfeer blijft onveranderd mooi.
 
Mooie jam met dromerige piano sfeer. Kan de versnelling wel waarderen. Vind de lead synth en de rim shot van de drums wat minder.
 
Back
Top