Xclusive1983 - Als tijden veranderen

Xclusive1983

Stamgast
Lid sinds
13 januari 2011
Berichten
268


Een jam van mijzelf samen met Barre Verkerke met als doel een 3/4 maat aan te houden. Door de jam heen leken tijden te veranderen, van een piano soundscape tot een bicep achtige ritmische plaat.

Wij hebben hier ontzettend van genoten en hopelijk is dit voor meerdere weg gelegd.

Ostrea & Verkerke - Als tijden veranderen
 
Prachtige combinatie van eenvoudige elementen. Less is more. Transities rond 2:10 en 3:10 zijn gedurfd.. moet kunnen. Komt voor mij over als twee verschillende stukken.. begin en einde zijn totaal anders, maar heb er geen probleem mee. Knap.
 
Lekker rustig en meeslepend nummertje. Chill-out. Fijne piano sound, mooi hoor!
 
Ik vond het heel goed en mooi tot 1:38 En op het ogenblik dat ik die vevelende hihat hoorde die tot overmaat van ramp nog werd aangevuld met een nodeloos synthlijntje was ik het helemaal kwijt. Pure verkrachting. Misschien ben ik teveel conformist en ik had me eerder verwacht aan een voortzetting van hetgeen waarmee je zo mooi begon door middel van een passende orchestratie. Ok, je hebt gedurft en dat op zich getuigd van lef, maar daardoor kan je ook hopeloos op je bek gaan wat - en vergeef me dat ik zo kritisch ben - in deze ook is gebeurd.
 
mooi, mooi stereo-beeld (stereo als effekt), prachtige details, de diepe sub-kick (mooie envelope, of is het mooie attack/release) kwam even onverwacht, die komt hier diep binnen.

inderdaad sfeer is heerlik, vind het nummer te kort! of juist niet, nodigt uit om te herbeluisteren (wat ik gedaan heb). ervaar het nummer toch als konsistent, al verandert de 'stijl', de stijl van het nummer blijft behouden.

soms wat schril, soms wat zuiver. mag dat wel. je kunt je verliezen in de details, zonder de rest te 'vergeten'. bizonder.
 
lekker! De transisties zijn idd goed gedaan, hierdoor slagen jullier er goed in om van iets rustig chil naar iets meer energieks te gaan. Knap!
 
Mooie intro, ik zat alvast te lezen (moet ik niet doen) waardoor de transitie een beetje tegenviel.
Wel een bijzondere creatie!
 
Lekkere track waar de meisjes met bloemen in hun haar langzaam dansen in de ondergaande zon op het strand van Bloemendaal
 
Het contrast met voorgaande track van Vink kon niet groter zijn! Van total freaky angstaangjagende stemming naar totale sereniteit! Mooi stukje werk, mooi mix ook, good job!
 
Bijzonder hoe de track langzaam maar zeker van sferisch naar een meer uptempo electronische track transformeert.
Goed gemaakt en ik heb lekker geluisterd!
 
Ik vind het sfeertje aan het begin heel tof. Voor mij was het liedje ook beter geweest als niet overgaan was naar dat laatste deel met die synth lead en hihats, maar het eerste deel gewoon verder uitgewerkt werd.
 
Ah piano, adem in adem uit, even rust....... wat een vreemde bas erdoorheen zeg, gaat mn rust. Gesleutel aan het ritme. Ik zit opeens ergens anders. Leuke track, maar toch niet zo licht verteerbaar. De sfeer van het begin was wel even nodig na Vink zijn beleving.
 
Tot een minuut of twee had ik in mijn aantekening ‘lievelings track tot nu toe staan’. Echt prachtig mooi, synthlijntje komt erin, fris en verrassend! Daarna ging het voor mij toch heel erg een ander pad op en was die ooo zo mooie sfeer een beetje weg voor mij. Ik ga hem lekker nog een keer of twee beluisteren, tot een minuut of twee in.
 
Als d'r een piano in zit ben ik al half om, erg goede producti. Knap!!
 
Heren, zover alvast bedankt voor het luisteren en de feedback. Leuk om te zien dat de meningen zo uit een lopen. Ben blij om te zien dat de plaat aansluiting vind bij sommigen en weerstand op roept bij anderen. Ik ben zelf net terug van een week vakantie. Na de opruimdag vandaag ga ik beginnen met luisteren van andere inzendingen en voorzien van feedback. Heb er nu al zin in. Fijne jaarwisseling in ieder geval.
 
Back
Top