RFB - MAX: Theme from Abu Dhabi

Mwah, afwijkende mening hier. Ik mis inderdaad "iets" in het basregister, ik vind het te luchtig, de piano kitscherig, en verder begin ik me ook te storen aan de drumloop die maar door gaat. Sorry!
 
Eerst wel tof dan even iets minder en uiteindelijk toch een feessie
Precies het afgelopen F1 seizoen inderdaad
 
Mwah, afwijkende mening hier. Ik mis inderdaad "iets" in het basregister, ik vind het te luchtig, de piano kitscherig, en verder begin ik me ook te storen aan de drumloop die maar door gaat. Sorry!
No prob! Smaken verschillen en hoe dan ook dank voor het luisteren!
Eerst wel tof dan even iets minder en uiteindelijk toch een feessie
Precies het afgelopen F1 seizoen inderdaad

Hahaha, klopt helemaal! Dank!
Niet zo mijn ding, maar het zit ontzettend knap in mekaar. Daarom verdien je een stem! :)
Dankjewel, leuk te lezen!
 
ik kan de bas niet horen. heel mooi de break met piano en een mooie sfeer die je neerzet.
 
Scherp geluisterd, maar de bas komt er niet uit en dat is jammer. Als je juist op die plek de bas er in laat knallen heb je gelijk een mooie overgang van intro naar de rest. Prachtige drum overigens, maar daar zou zeker in het begin wat meer puntige geluiden bij kunnen. Het rustige pianogedeelte (mooi gedaan) is dan samen met de drum en de opbouw daaropvolgend wel weer dik in orde! Fijn nummer al met al.
 
Fijne sounds, mooie akkoorden en die piano springt er heel mooi uit.
De herhalende breakbeat gaat me wel irriteren na een tijdje en op het laatst ben ik 'm helemaal zat. :)
 
Lekker ritme en sfeer, piano mag van mij iets meer naar achtergrond of de EQ hier op aanpassen.
 
Zit knap in elkaar, niet helemaal mijn ding. De beats zou ik er wel een stuk steviger in zetten, net als de bas..
 
Dank allemaal voor het luisteren en jullie kritiek en suggesties! Die bas is wel balen achteraf, slordig. Enfin, het wordt er alleen maar beter van als mensen je op dingen die beter kunnen wijzen. Top. Ik ga weer verder met luisteren naar de andere inzendingen. Hele klus om alles te willen horen...

... en natuurlijk alle goeds voor 2022 voor een ieder!
 
Nederland (en ook wel België) is trots op de perstatie van Max. Zo mag jij ook fier zijn op je ode aan hem. Track heeft echt een heel positieve vibe. Trance arp deed me denken aan het intermezzo nummer van National Geographic van een tiental jaren geleden, maar niets mis mee. En je durft minder voor de hand liggende akkoordenprogressies gebruiken :okdan:.

:doei:
 
Heerlijk stukje. Subtiel, kan ik helemaal in meegaan.
Klinkt inderdaad als een goed einde /victory.
 
luister nu op mijn 'monitors', gisteren een paar keer geluisterd op mijn 'huiskamer' installatie. komt hier heel anders over... kwa mix, niet zo vreemd, wellicht, toch zijn meestal de verhoudingen in de mix identiek, al missen de monitors dieplaag, misschien is dat de reden... (en ik ken ze zo goed, dat ik weet wat meestal de uitkomst is).

terug naar het nummer, werkt vandaag, gisteren niet. lekkere drums, ik vond het eerst te cheezy.... maar wel met hele sterke elementen... nu vloeit het... soms heeft het tijd nodig...

lekker nummer!
 
Dank allemaal voor jullie mooie en opbouwende woorden! Ik ga dat laag zeker nog eens uitzoeken....en beter doen.
Nederland (en ook wel België) is trots op de perstatie van Max. Zo mag jij ook fier zijn op je ode aan hem. Track heeft echt een heel positieve vibe. Trance arp deed me denken aan het intermezzo nummer van National Geographic van een tiental jaren geleden, maar niets mis mee. En je durft minder voor de hand liggende akkoordenprogressies gebruiken :okdan:.

:doei:
Dank Danny! Ik probeer doorgaans mooie akkoord sequenties te bedenken en gebruiken. Ook al gebeurt er soms weinig in sommige van mijn tracks, altijd wel ergens een negentje of elfje erin voor wat spanning of wrijving...

RFB
 
Dank allebei voor jullie tijd om te luisteren en mooie reactie!

Het 'origineel' was nog langer dus ik heb al flink moeten inkorten. Misschien kan er nog een 'couplet' uit. Einde vind ik misschien achteraf ook net iets te lang. Enfin, dank! Ik ga er nog eens aan prutsen!
 
Ik kreeg er een heel fijn warm nostalgisch "demo-scene-gevoel" bij :)

En "we hebben het gered". I.v.m. Max natuurlijk.. maar zou ook passen bij de aftiteling van een (oldschool) game, wanneer je de controller met een diepe zucht voldaan op tafel gooit.

Die bas is wel balen achteraf, slordig.

Nee, denk ik niet. Niet slordig, je zat gewoon in een ander kader te denken. Denk dat dit een gevalletje "langs elkaar heen praten" is.

De bastoon die erbij komt is namelijk wél hoorbaar. Punt is echter: dat maakt het nog geen baslijn.

Misschien kan je iets meer doen dan alleen de grondtonen pakken van de akkoorden (in de lijn van wat @sKeLeTvM en @payt al aangaven).

Hoe dan ook een geslaagde inzending, gratz!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top