RFB - MAX: Theme from Abu Dhabi

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Dag allemaal!

Na maanden werken aan mijn eerste album vol met sferische, ambient stukken (waaronder enkele inzendingen voor eerdere SF contests, al dan niet aangepast) is het even tijd voor een uptempo track. Een ode aan Max Verstappen, want ook ik ben onder de indruk van zijn prestatie. Met dank aan mijn neef EP voor zijn bijdrage aan dit stuk! Fijne dagen, succes met de contest en .... play it loud!

RFB

 
Heel tof gedaan. Ik vind het erg knap hoe je zoveel verschillende stijl elementen hebt weten te smeden tot een coherent verhaal. Mix is ook goed in mijn oren. Enige opmerking is dat ik die breakbeat sample vanaf het begin wat saai begon te vinden. Zou cool zijn als je verschillende loops had met verschillende plaatsen van accent, in plaats alleen de snare op 2 en 4. Dat had het wat meer variatie gegeven. Wel een stem!
 
Dank beiden! Ik snap wat je bedoelt. Eerste versie was ambient zonder 'drums' en bouwde lekker langzaam op. Daarna beats eronder gezet en het duurt inderdaad wel even voordat de break komt. Ik had er misschien een coupletje uit kunnen laten... Ik ga eens kijken waar hij beter kan!
 
Toen ik deze track halverweg aan't luisteren was dacht ik : Waar blijft nu die verdomde piano en toen... AAARRRGGH ! YES !
Verder ook mooie akkoordenprogressies gebruikt en dat verdient alvast een dikke pluim. Ik heb zeker een aantal bemerkingen, maar die doen geen afbreuk aan deze super geslaagde track. Misschien had ik de drums iets minder uitgesproken ingezet en doorheen de track verder opgebouwd. Wat ik verder ook mis is een basspartij (gitaar). Die had wellicht nog een extra flinke duw kunnen geven.
En tot slot : Vanaf 3:11 lijkt het alsof je nog met een climax gaat komen maar dat blijft uit wat ik wel wat jammer vind. Ook de trance-achtige synthsound vond ik mmmnnee.
Maar dat vergeef ik je allemaal want dit resultaat hoort thuis in de top 5.
You got my vote sir !!
(heb de track zowaar 3x na elkaar beluisterd)
 
Laatst gewijzigd:
Heel mooie akkoorden, ritme drijft lekker. Spannend verhaal, inderdaad de piano:D. Gewoon mooi.
Maar waar is de bas nu gebleven? Zijn mn monitors niet goed genoeg voor de diepte? Of is ie er echt niet?
 
Dank allen voor jullie moeite om te luisteren en dank voor de mooie woorden ... en voor de verbeter suggesties! Die bas, ja, .... ik vond hem al mixend wel ok (over mijn Neumann KH310's), maar achteraf begrijp ik het wel. Hij is laag, maar komt er niet lekker uit. Een iets pompender en scherper te onderscheiden bas is zeker geen overbodige luxe. Ik ga daar zeker mee aan de slag.

Dank Skeletvm dat ik in je Top 5 mag belanden! Dat is een mooi compliment .... en een fijne stem! Ik ben nog niet toe aan een Top 5, want pas net begonnen met luisteren. Ik moet daar altijd ff rustig voor gaan zitten.

Grt. RFB
 
Bas hoor je niet echt nee op 1:09. Vind lekker sfeertje in je track. Doet me niet direct aan Max denken maar dat mag de pre niet drukken. Pianootje niet zeker van. Ga 'm later nog een keer luisteren.
 
Wow, tot mijn verrassing -- want niet mijn smaak -- vind ik dit wel tot één van de beste tracks van de contest behoren! Heel knap gemaakt, mooie harmonie!
 
Dank Thumper voor je compliment! Fijn te lezen. Ik baal van de gemiste bass, maar toch fijn dat er nog genoeg aan te beleven is!
 
ja het is een interessant nummer.. Ik kan er goed naar luisteren, maar lijkt toch wel een baslijntje te missen :) Erg leuk rond de 3,5 minuten.
 
Leuk nummer, begrijp de verwijzing naar F1 niet helemaal. maar neemt de kwaliteit van het nummer niet weg. Goed gedaan, weet me zeker vast te houden
 
Dank allen! En tja, de verwijzing naar de F1. Voor mij was het de snelheid en de sfeer van de overwinning… Ik maak doorgaans veel langzamer, filmische ambient tracks… Dat is het mooie van muziek. Iedereen kan en mag er iets bij voelen… of niet. Tegelijk zie ik ook dat een titel en stukje tekst luisteraars al snel in een richting sturen… die ze niet herkennen. Misschien beter om dat een volgende keer niet te doen… Dank!
 
Back
Top