Vink - Crawl

Totaal gestoord. Super origineel.. ik zou er bijna het woord kunst durven bij halen. Transitie rond 4:10 welkom.. Ik ben fan.

wow, dank. doel je op, zoals @NicoNoise ook al aangaf, precies 4:10...? even om het geheel helder te krijgen.
goed, totaal gestoord en super origineel.... wow.. thanks! fan, zelfs.... :halleluja
Aha, zeer mooi! wederom knap gedaan.

dank!
Onheilspellend en bevreemdend, de vocals werken erg goed!

yeah! dat is het, blij dat de vocals goed werken, zit veel in die vocals hoe kaal kwa tekst ze ook zijn...
Vink heeft zijn stijl. En die is goed. Hoe ik dat durf te zeggen ? Qua genre is dit mijn ding niet. Maar zijn muziek is soms zo dreigend, donker en apocalyptisch dat het idd bevreemdend wordt en zelfs angst opwekt. Mission accomplished. My vote sir !

zo! ik probeer niet genre-specifiek te werken, of te denken, of te voelen... in de zin van, natuurlik zal het onder een bepaald genre vallen, maar mij interesseert het niet, wat de regels daarvan zijn.
wat ik probeer, sja dat verwoord je al.... dat effekt.... dank!!!!

en dat wil ik meer, meer eigen. al is het blijkbaar al een zeer herkenbare stijl..........

Deze had na afloop even mijn stemming beïnvloed, duister en akelig. Zoog me langzaam naar de beoogde bestemming, lijkt me. Ik zou hier niet snel een tweede keer naar luisteren maar zoals hierboven ergens al gemeld, ook ik kan de kunst hierin erg waarderen!

oe! ja, dan ben ík blij..... wanneer deze track dat bereikt... duister en akelig.... de beoogde bestemming, mooie frasering...

dank! en wederom valt het woord kunst, heb ik geen moeite mee, ik snap dat wel. zeker gezien wat ik wil, mijn 'achtergrond', hoe ik werk, in meerdere domeinen. etc.
signature sound zeg. Gewoon bij jezelf blijven en daar uiting aangeven door je gear is bewonderingswaardig. Kan wel/niet iemand muzikale smaak zijn maar zet dit onder beeld in een bijpassende film en de betreffende scene is af. Vinkje voor jou.

Vinkje voor jou, haha, dank! daar komt de naam ook vandaan, overigens, ik kon geen avatar-naam, of hoe noem je het bedenken, en ik moest iets aanvinken....
goed...
ja, zonder kompromissen, en wellicht dichter bij jezelf blijven dan kan.... op je eigen huid zitten... altijd op jacht.
maar dank voor je bizondere woorden!
Ja, je stelt nooit teleur. Het is weet een fijne! +1! :okdan:

ha! yeah! thnx!
Ik had al zo'n vermoeden, vakwerk!
Drie tracks op weg, en ik moet eerst even van het zonnetje gaan genieten.
O wacht ....

de zon verdwijnt........ dank voor het kompliment, vakwerk! al valt dit voor mij onder Sound Brut, er zit wel immens veel afstelling en voorbereiding in, en dit projekt kent een voorgeschiedenis, er kwam niet uit wat ik wilde, en ben opnieuw begonnen, 1 synth minder... en aanvullingen, tevens..
Ik denk dat je deze eerder had gepost? Dit kruipt letterlijk onder de huid, vandaar de naam misschien? Het alsmaar opbouwende en dreigende geluidje op de achtergrond, Ik vind het een geweldig nummer en een vorm van kunst.

dit nummer was eerst The Farce Of Changing Faces, er is wel wat aan veranderd, het meest belangrijke; het zogenaamde intro, die eigenlik al een opmaat is, en elementen van wat daarna komt bevat.
de titel is veranderd, vond m nooit goed, en geeft te veel een richting. het werd Crawl. wellicht, inderdaad, vanwege dat het onder de huid kruipt, heel goed mogelik dat ik daarom voor deze titel heb gekozen. had ook nog alternatieven.

en wow, dank, voor het intense kompliment! ik kan heel slecht tegen komplimenten, veel beter wanneer het om 'mijn' werk gaat (eenmaal gemaakt is het niet meer van mij op een of andere wijze), de komplimenten raken me zeker. kunst is emotie, een dooddoener, en onprecies. (en we laten een heel betoog achterwege, het was eens mijn vak....), wat ik wil is inderdaad dat het binnendringt, en dat kan op vele wijzen. we leven bij gratie van zintuiglikke prikkelingen (en alleen vanwege motoriek en herinnering...), die ons niet gegeven zijn, maar ons overkomen. het is bizonder dan iets te maken, al overkomt het mij ook, maar toch iets te maken, dat de luisteraar overkomt, en niet meer door mij gegeven.... (of zoiets, zeer onprecieze fraseringen, of samenvatting van essay, van eigen hand natuurlik, met wat andere termen...).

iets in de wereld injekteren........

:halleluja:halleluja
Ik ben zo iemand die kleuren ervaart bij het horen van muziek / geluiden. Jouw track is één van de weinige waarbij ik een soort van noorderlicht-neon heb ervaren…. Heel bijzonder!

ow, wow, synesthesie, een beroemd gedicht van baudelaire gebruikt dat. ik ervaar het zelf niet, ik gebruik het wél.. of dat dan hetzelfde is.
maar zeker een zeer bizondere ervaring, noorderlicht-neon, geeft mij een idee voor een track.....

dank!!!!!!
En dan weer de man met de meest herkenbare stijl van het forum :D. Gave freaky track weer, ik begin zo langzamerhand fan te worden ;).
Weer erg vet, volgens mij had ik deze al eens voorbij horen komen (of een deel daarvan?) in de tracks, erg gave vocals weer. Stemmetje erbij!

hè hè, zoals ik al hierboven meldde, bij de reaktie op @Jason31 , het is een licht aangepaste versie van een track, die ik hier heb geplaatst in tracks, nou ja, het staat al beschreven, het is geschreven!!

dank! dank! ja fijn dat ik weer met vocals werk, gemist, veel geoefend, ook op andere wijzen. vocals keren terug...

freaky!! ha!
Hele heftige track toch wel.
Vind het wederom erg knap gedaan van je.
Deze track zit uitstekend in elkaar!

dank, jeroen!, ja zeker heftig. dank voor je mooie woorden, wederom!!!
Een echte Vink track; dark, en grimmig, industrial zijn wat termen die in me opkomen.
Zou het goed doen bij een apocalyptische SF clip of zo.
Wel een track die boeit en bezighoudt moet ik zeggen.

grimmig! yeah! apocalyptische SF, dat is het, dát ís hét!
ook heerlik om te lezen, dat de track je boeit en bezighoudt!

dank!!!
Ik sluit me aan bij alle reacties hierboven. Een unieke stijl die heel goed in elkaar zit! Erg goed gedaan.

dat ik als een kompleet groentje, zonder enige muzikale achtergrond (ja grimmige zanger, en performance-beest...), door jaren intensief bezig te zijn, zo vaak te horen krijg; unieke stijl, of andere bewoordingen. belangrijk voor mij, niet als extrinsiek doel, maar een intrinsiek 'iets'. zoals ik al hierboven zei; iets in de wereld injekteren..... (ik lees dit nu pas, hoe dubbel en vreemd dat in deze tijd klinkt... dit is een frasering die ik al erg lang gebruik... vanwege het doorboren, doorsteken, spietsen..... goed, alles kan onteigend worden, deze frasering staat.)
Kwalificaties als goed of slecht vind ik niet zo relevant bij dit soort tracks. Het is een statement en een heel krachtige ook. Mooie opbouw, heel intens, top gedaan. Deze lijkt me ook super in combinatie met beeld, als een gecombineerd kunstwerk. Om je dan 5 minuten verliezen in iets compleet onverwachts. Knap! 👍

dat is het uiteindelikke doel, met beeld. iets waar ik al jaren naar toe werk. of ik finaal faal, of het gaat lukken, is gelukkig irrelevant. in de tussentijd, geniet ik van deze reakties, de werking van het nummer!

dank! bizondere woorden.
Soundtrack van de nieuwe Hellbound film? Creepy as F*ck! :duivels:

hè hè yeah! :duivels::D8)

thnx!!
 
(zijn die max 1000 karakter speciaal voor mij ingevoerd? hè hè) we gaan verder:
Wat een beleving weer, ik weet ondertussen wat er kan komen en toch weer helemaal ondersteboven. Transitie op 4:10 is geweldig. Hoe krijg je het voor elkaar.


bizonder dat het dan toch weer kan overrompelen!! een beleving, heerlik om te lezen. en al genoemd, hierboven. de transitie op 4:10, ik neem aan zeer precies 4:10.. ik heb in het projekt moeten duiken, dat op het eerste gezicht zeer simpel lijkt, maar vooral de Pigments 3 MPE preset, met samples die uit een andere synth zijn ontstaan (ook MPE wanneer ik het me goed herinner, LION, gebruik vrijwel alleen MPE), is vrij vreemd kwa MPE modulatie, X Y Z, is 'beperkt', maar door goede toewijzingen, en wat modulatie trucjes (meerdere modulaties, tegengestelde modulaties), krijg je uit de max 8 voices, 8 zeer verschillende texturen, en dat hangt af hoe je ze speelt, vanzelfsprekend. de crusher-X doet ook nog zijn ding. het kan al zijn dat de grain buffer geleegd is, en Syne dan niet meer mee doet (moet wel; de grain buffer, wordt door de input volume getriggered om zichzelf op nieuw te vullen.)
vanaf, wanneer de drums stoppen, is het louter Pigments 3 + Crusher-X.

hoe simpel het projekt ook lijkt gebeurd er erg veel... en alles met intensiteit -het komt uit een bestaand projekt dat gewoon uit elkaar ging vallen, simpel 1 synth verwijderd, Syne en Pigments laten staan met dezelfde presets, en anders ingespeeld. drums eers toegevoegd... en Crusher-X was er al, maar is anders afgestemd- opnieuw ingespeeld..
door zo'n koncentratie. ken ik wel alle details, maar had niet verwacht dat 4:10, inderdaad dáar gebeurt iets, 2maal zo opvalt.

nu zit ik te brabbelen. Syne is onmisbaar in deze track, maar het is toch Pigments en Crusher-X die de track de zwaarte geven, of de massa, beter, de graviteit, al blijft Syne onmisbaar.

ik blijf brabbelen.

dank!


Interessante track met veel persoonlijkheid, top. De vocals weet ik t wat minder mee. Ik snap de tekst ook niet echt, crawler face distance? Doet me denken aan broken van nine inch nails. Mijn complimenten. De mail synth is qua sound net niet helemaal bevredigend vind ik, mss net te digitaal ofzo, kan mss gedubbeld worden met iets met meer body? Tof het einde, de bijgeluiden zijn mijn favoriete gedeelte. Track met lef


crawl
face
distance

de tekst is ekspres zo simpel. met 3 woorden kun je heel wat bereiken, de resonaties die die woorden oproepen.... NiN, is niet echt mijn favoriete 'band', al tikt het op papier alle vinkjes aan, het werkt bij mij niet. ik ken zijn werk wel, en heb ook zijn laatste reeks, of projekt geluisterd, waarbij ik.... goed... dat is mijn persoonlikke 'relatie' met de muziek van NiN (ondanks dat ie met Coil heeft samengewerkt....).
tekst gewoon laten inwerken, ik heb ook geprobeerd zo min mogelik richting er aan te geven, terwijl de gekozen woorden zeker afkaderen.

de mail synth? doel je op Syne, die klinkt inderdaad zéer digitiaal, zeker hier.
ik wilde juist géen body. de bijgeluiden, zoals je ze noemt, dat is de massa, de graviteit, ik zeg maar wat... niet helemaal waar, natuurlik. de bijgelijden zijn de gravitatie, dus een 2e body zou alleen maar afleiden. van de 'bij'geluiden.

ja het einde is erg goed gelukt, het is een MPE preset die ik al een tijd had, en met wat kleine aanpassingen hier heel goed werkbaar kreeg.

dank!!!!
Die eerste paar seconden (met alleen de vocals) deden me hard denken aan "Superfreak (Freak)" van Josh Wink. Hij had jou effe moeten bellen toen hij die plaat maakte. Josh Vink, haha. Anyway… a-an-annny-w-wa-ay.

Terug naar die koude werkelijkheid, waar je ons in werpt.

De machines draaien door.

Hou afstand.

Niet in het licht kijken.

Te laat.

////g.dss/gsg./.ssgs/g./gsg./

.

Sterk staaltje, vink.

Of beter: een prachtig vakkundig verroest stuk staal. Waar de withete vonken vanaf spatten. En ik naartoe wil lopen.


kende ik niet, superfreak van josh wink..... ja eindelik eens, na veel eksperimenten, die ik te ver doorvoerde, Palindrome goed ingezet. ga ik vaker gebruiken, en zo gebruikte ik m al, maar verzoop in de mogelikheden after-the-fact... terwijl hier Palindrome ook niet heel erg eenvoudig gebruikt wordt.

annny-nanny-way

ik buig voor den prachtige verwoording. dank!!!! en blijf lopen er naar toe lopen lopen lopen...

...diep, dreigend, donker, emotioneel, origineel, mooie einde...

pfffff, wow, dank je, ik kan niets anders zeggen. dé precieze woorden....
 
Hoor ik nou Smeagol in het begin? :). Hele knappe track! Het geheel klopt gewoon.
 
En ik ben bij Arjan toegekomen, lol :)

Zou ik in the twilight zitten en ik zou dit horen, dat zou inderdaad de richting zijn waar ik naar zou toelopen. Je zou me heel veel te bieden hebben, hemel op Aarde bijvoorbeeld :)

Zeer verrassend en entertainend, op een zeer duistere manier.

Stem, makkertje. :)
 
Ja gaaf. Je had onder die synth wel iets van een pauk of zo mogen zetten, hij is nu nog een beetje lafjes die moet IMHO er echt doorheen mokeren.
Maar verder top!
 
Alsof ik op het verkeerde feestje terecht ben gekomen, maar dat ik dondersgoed door heb dat er iets bijzonders gebeurd!
 
SATAN \m/

:duivels: :D:beard:

satan... satan... satan... (butthole surfers...)

Hoor ik nou Smeagol in het begin? :). Hele knappe track! Het geheel klopt gewoon.

smeagol is the bomb!! ;) dank!!!!!!

En ik ben bij Arjan toegekomen, lol :)

Zou ik in the twilight zitten en ik zou dit horen, dat zou inderdaad de richting zijn waar ik naar zou toelopen. Je zou me heel veel te bieden hebben, hemel op Aarde bijvoorbeeld :)

Zeer verrassend en entertainend, op een zeer duistere manier.

Stem, makkertje. :)

thnx! hè hè, lekkere omschrijving van den ervaring!!

makker :luv:

je stelt alweer niet teleur makker!

ik zal mijn wild geraas nooit staken! thnx!!!!

Ja gaaf. Je had onder die synth wel iets van een pauk of zo mogen zetten, hij is nu nog een beetje lafjes die moet IMHO er echt doorheen mokeren.
Maar verder top!

wow thanks! bedoel met die synth; de Noise Engineering/drums. ik weet dat ie niet zo mokert, soms is mokeren (is dat een WW) noodzakelik, of werkt het, maar ik probeerde op een andere wijze, te mokeren..... of zoiets...

Wat een duivels gebroed. En helemaal je eigen ding. ronduit Vet

ha! wow! dank!

Alsof ik op het verkeerde feestje terecht ben gekomen, maar dat ik dondersgoed door heb dat er iets bijzonders gebeurd!

ha nice! goeie omschrijving!! thnx!!!!
 
Zou inderdaad een mooie stukje muziek kunnen zijn voor een film. technisch goed voor elkaar. Maar voor mij niet iets wat ik heel vaak zal luisteren. maar knap gemaakt.
 
Ja een nachtmerrie: kruipen met je gezicht in de modder en nog een hele weg te gaan, maar je komt maar niet vooruit! Uiteindelijk maar goed ook, want de trein stop vlak voordat je zou worden overreden als je wel vooruit was gegaan. Zo, dat is mijn beeld en dat heb jij voorelkaar gekregen: :halleluja
 
Zo dan, lekker duister weer. Je eigen ding en origineel. Volgens mij had ik 'm al gehoord in het Tracks forum?
Ik zou 'm niet snel nog een keer opzetten. Maar knap zeker.
Mijn gedachten gingen even uit naar de film Tetsuo: The Iron Man.
 
Genadeloos, petje af.

dank!!!! mooi woord; genadeloos....
Aan alle reacties hierboven te zien is hier (zeer terecht ook) een publiek voor, ik ben er daar niet een van. Ik snap het gewoon niet. Niet om daarmee te zeggen dat het een slechte track is of zo he, dat kan ik oprecht niet beoordelen...

heel begrijpelik. ik denk dat meerdere 'makers' (muziek, schrijven, beeldende kunst, etc.) niet zich echt willen richten op een bepaald publiek, dat wat er gebeurt een effekt op iedereen zou kunnen hebben, natuurlik heeft dat zijn grenzen. ik probeer iig zeker niet een bepaald publiek te bereiken, maar dat betekent niet dat je iedereen treffen kunt. of zo goed bent...

ik zou over een bepaald (het woord bepaald komt wel vaak terug...) nummer hetzelfde kunnen zeggen. it is the way it is.

maar zeker dank voor je reaktie! het is al bizonder dat het je aandacht hebt gegeven (en het niet iets kon teruggeven... kan niet altijd, of vaak, of... goed ik ga herhalen...).
Zou inderdaad een mooie stukje muziek kunnen zijn voor een film. technisch goed voor elkaar. Maar voor mij niet iets wat ik heel vaak zal luisteren. maar knap gemaakt.

dank! voor je kompliment, dat je het toch op een of andere wijze waarderen kan, en ik refereer naar wat ik hierboven schrijf, het kan niet bij iedereen binnenkomen, binnendringen, al is dat wel de 'opzet'.
goed.. nogmaals mijn dank!
Super kunstig gedaan! En creepy ook...Alsof je op de medische afdeling van een gevangenisvleugel bent :)
Ik denk dat geluidjes in het sublaag ook wel tof zou kunnen combineren met deze track. Top gedaan!

hè hè de medische afdeling van een gevangenisvleugel.........

de zin; met kunnen snap ik niet geheel. ik denk dat ik begrijp welke geluiden in het sublaag, je op doelt, maar ze kombineren niet goed met deze track??

maar dank voor je kompliment!!!!! thanks! thanks!! en wederom een mooi beeld erbij...
Ja een nachtmerrie: kruipen met je gezicht in de modder en nog een hele weg te gaan, maar je komt maar niet vooruit! Uiteindelijk maar goed ook, want de trein stop vlak voordat je zou worden overreden als je wel vooruit was gegaan. Zo, dat is mijn beeld en dat heb jij voorelkaar gekregen: :halleluja

zo ik moet eens goed gaan nadenken over het grote essay, dat al een jaar in de steigers staat, met alleen wat fragmenten, aantekeningen, minieme notities. het gaat over een ander domein, tekst, maar toch... ik probeer altijd juist 'beeldloos' te werken, maar wellicht vergis ik me daar grandioos in, dat ik dat zelf toch ook doe, en dat niet door heb, of niet door wíl hebben, vanwege een dogmatische kijk. en dat motte we nooit hebben; dogma's... axioma's ja! maar altijd tijdelik...

goed terug naar je frasering; mooi beeld! wow. ik ben onder indruk, en dat vanwege crawl..... :halleluja:halleluja
Zo dan, lekker duister weer. Je eigen ding en origineel. Volgens mij had ik 'm al gehoord in het Tracks forum?
Ik zou 'm niet snel nog een keer opzetten. Maar knap zeker.
Mijn gedachten gingen even uit naar de film Tetsuo: The Iron Man.

ja, dit is een net wat andere versie van The Farce of Changing Faces, zoals al gemeld, maar in té lange reaktie...
de titel gaf te veel richting aan, té sociologisch (niets tegen sociologie... overigens...), dus een meer richtingloze titel gepakt, gewoon 1 van 3 woorden waaruit de tekst bestaat.
ik heb een intro toegevoegd, die zeker het geheel beïnvloedt naar mijn gevoel.

dank!!

en Tetsuo, oe smullen, dat soort type films verslond ik, en zal ze nog verslinden. hebben zeker invloed gehad...

om die film (er zijn 2 versies...) genoemd te zien in een reaktie, thanks!

Is dit muziek? Of is dit eerder kunst? Mij doet het meer aan het tweede denken. Dit zou in menig conservatorium bestudeerd kunnen worden. :biertje:

:doei:

dank!!!!! in een conservatorium.... oe, dan verberg me maar achter de titel Sound Brut huppelepups.... of ik neem de de kultuurfilosofische stelling in, met de tanden gewapend.... pseudo-longinus, over het verhevene, edmund burke, nietzsche, bataille, lyotard, immanuel kant, o adorno natuurlik en wat hegel en derrida overheen strooien...

oe, dat is wel een flauwe zin. ik heb zeker kennis en beheersing van techniek, en esthetika/kultuurfilosofie was (is, nog steeds, maar niet meer op die intense wijze, of beter dagelijks-intense wijze) mijn vakgebied, waarbij esthetika heel iets anders betekent dan de woordenboekbetekenis.

maar voordat ik hier verval in een soort van verdediging, en vertoog opbouw, dat kan ik zeker goed, op goede dagen, en er wederom een typisch VINK™ uitweiding ontstaat, die de 1000 karakters van de reaktie niet kunnen binnenhouden, maar wel @Disharmonic pleziert........

goed. we houden het simpel. wow, dank je...
 
Back
Top