axa - cypher

na 2 minuten was ik aan het denken 'wanneer start het nummer nu eens?' en dan start de gitaar, maakt veel goed, maar toch, de opzet is mij iets te eenvoudig.
 
Berlin meets PF heb je meteen m'n aandacht.
Vind de track wel een beetje gezapig en de gitaar in het eerste deel verzuipt in de mix, pas vanaf het solodeel zo rond 2.30 komt ie beter uit de verf.
 
Mooie klanken, heel goed gekozen. Ik ken de stijl verder niet zo goed, maar ik vind de akoestische drums er niet echt bij passen en de gitaar is dan weer veel te in your face vergeleken met de rest van de muziek. Er gebeurt verder weinig, maar al met al stiekem wel een lekker stukkie muziek!
 
Prettige sounds, klinkt wel als het soort muziek dat best een minuut of 8 mag duren, het einde komt voor mij als een verrassing.
 
Zit er in die drone een knipje? Of hoor ik daar een envelop met een korte attack time ofzo? Stoort een beetje. Verder sluit ik me aan bij de rest. Kabbelt lekker door maar iets meer variatie en wat aandacht voor de mix zou het kunnen gebruiken.
 
Degelijke mix van precies wat je zegt. Goed gemaakt! Ook ik wachtte op de bevrijdende akkoordwissel. Dat zou Pink Floyd toch wel gedaan hebben. Schulze niet...dus een goede mix met ietsje meer van Schulze:)
 
Mooie track, maar op één of andere manier mist het voor mij de berlin Krautrock sound.
De geluiden die je gebruikt zijn mooi, gitaarspel is ook goed. Ik denk dat de beat er voor mijn gevoel niet goed bij past, die is te 80's ofzo en de gitaar klinkt eigenlijk te mooi voor dit soort muziek. Ik hou er wel van als het een beetje stoffig en gruizig klinkt, past ook goed bij Berlin school / krautrock.
 
Toffe sfeer, de mix lijkt me iets aan de dunne kant. Erg zonde dat hij af en toe clipt, dat is wel een dooddoener in het sfeertje. De los gespeelde gitaar springt een beetje uit de mix voor mij. Wel erg lekker als achtergrond muziek tijdens een zonsondergang ouzo
 
doet me wat denken aan de top 10 vd top 2000, net als ze alweer dire straits hebben gespeeld.
Ik heb dit soort muziek teveel gehoord. Maar je mag t totaal als n compliment beschouwen.
 
Een mooi en zweverig nummer. Ik heb hem al een paar maal beluisterd en steeds opnieuw weet ie me te bekoren. Alleen het geluid van de snare vind ik wat minder maar da's puur een kwestie van smaak.

:doei:
 
Allemaal heel erg bedankt voor het luisteren en jullie commentaren. Dit geeft energie en enthousiasme voor mijn volgend project
 
Back
Top