Gloomy - The Party is Over (neurodance zeker?)

Geweldig nummer dat sowieso!:okdan:

0,45 :
Bij de eerste break
lijkt er een tempoverschil in te zitten... maar da’s schijn.
Van de zachte 808 ritme naar een inval waar veel snelle hi-hats in zitten
gaat het nummer opeens veel sneller klinken terwijl hij (waarschijnlijk) op 120 bpm zit.
1:45 het zelfde (ander ritme)
2:15 “ “
2:45 “ “

Ik heb er ook last van;
ze zijn allemaal 120 bpm en
toch zit er (schijn) tempo verschillen in de loops
of what ever je gebruikt.
dat krijg je al heel snel als je met veel drums/percussie loops/presets/ect werkt.

Maar het is een te gek nummer! Vooral het roffelend begin.
hbst.png
 
ik vind het top, die halvering van tempo door gebruik van 8th en 16th vind ik super goed uitgepakt. Sowieso al die verschillende onderdelen in de song, het lijken meerdere nummers, maar op de 1 of andere manier heb je er toch een samenhang in weten te krijgen.

heerlijke song!
 
Die afwisseling is prima idd. Of beter gezegd: het tweede deel vind ik beter geslaagd dan het eerste deel. Daar zit wat minder groove in en lopen de sounds wat meer door elkaar heen.

In het hele nummer mogen de beats wel wat meer knallen trouwens. Als je de verschillende lagen wat spaarzamer toepast, komt er in de mix ook meer ruimte voor de kick.
 
Goeie track Jan! Zeker wel een van de betere, vooral onder de recentere tracks van je. Mooie opbouw, creatieve transities, na 2:46 ontstaat er opeens een nieuwe track, erg verrassend, zeker niet verkeerd. Goed gedaan!
 
Jan, soms heb je nummers en dan begrijp ik je totaal niet. Dit nummer kan ik prima volgen. Op de een of andere manier moet ik aan dit nummer denken
 
Ik begrijp het verband niet. Jouw post is old school met weinig variatie, mijn is progressief met ontzettend veel variatie, Maar ik begrijp dat je niet al mijn nummers "begrijpt". Der zit veel meer achter; binnen enkele jaren zal het wel uitkomen wat al die tijd mijn plan was. Dank je om te luisteren, Jeroen.
 
Dat einde is echt te gek.
Vanaf 3:31 gaaaaaan!
Zoals Brainpower al eens zei (liet zeggen) : op deze plaat kan ik de hele nacht wel dansen.
En vanaf 2:48 en verder begint hij echt te leven.
Dat wat ervoor zit mist voor mij wat samenhang met de rest en zou ik zelf tot aparte tracks verwerken.
 
Back
Top