RD-Productions - Power Down

Lekker sfeertje meteen, goede eighties vibe. Het geluidje dat er rond 1:00 in komt is volgens mij niet helemaal zuiver. De arp daarna is weer top en de track heeft een goede drive. Hij zou het zeker goed doen bij een computerspel, racen ofzo.

Dat partijtje dat rond 2:00 terugkomt vind ik niet super. Hij staat ook wat zacht misschien, of de sound is wat dun. Die lead erna is krachtiger.

Drumpartij vind ik goed gedaan, met die fills. Die houdt het tempo mooi hoog. De fade-out komt onverwachts en het nummer verdient een beter einde. Maar al met al echt een leuk track, complimenten!
 
In het begin zat ik even bij AHA (vraag me ook niet waarom), daarna passeerden nog een aantal eighties grootheden. Cheesy vind ik hem zeker niet. Gewoon vlotte, no nonsense synthpop/rock ... knap :okdan:.

:doei:
 
Ja, back to the eighties. Helemaal goed dit!
Hoop dat de volgende iets minder dan een jaar duurt, zodat ie in December klaar is:)
Heb ik verder nix meer aan toe te voegen, stem!
 
dit nummer jaagt, jaagt je op. cheezy/cheesy? nee...

het jaagt je lekker op dit nummer, ik blijf het herhalen, jagen jagen! heerlik! lekker! (dit had ik nodig, voel ik! dank!)

perfekt voor mijn gevoel, zoals ie nu is, nee jaagt, jaagt, jaagt................................................................

:okdan:
 
Goeie! Voorspelbaar en herkenbaar maar dan wel gewoon heel goed gedaan. Op SC ook veel gamemuziek zie ik. kneitergoede melodieën zitten er tussen. Nice.
 
Knap gedaan, brings back memories. Soms lijken je noten nét iets te laat, maar kan ook bewust zijn. Via mijn headset klinkt dit bijna nog te HiFi voor deze stijl. Jammer van de snelle fade out!
 
Voor deze contest natuurlijk mag ik niks meer aan de track doen. Maar ik ga wel een edit doen aan het einde voor een soort re-release zeg maar. Was er zelf ook niet heel tevreden mee, is wel beter om er een fatsoenlijk einde aan te breien.
 
Laatst gewijzigd:
Toen ik dit nummer de eerste keer hoorde, was ik de videogame "Art of Rally" aan het spelen op de PC. Lekker rondscheuren door de stijlvolle omgeving met opzwepende synthesizermuziek op de achtergrond. In de game zit standaard ook een hoop 80's synthwave muziek. Het klinkt ook lekker vrolijk: iets wat zeer welkom is na het afgelopen jaar. Helaas zijn er dit jaar bij de contest relatief veel inzendingen die wat deprimerend klinken. Deze track brengt gelukkig een welkome positiviteit: leuke melodietjes die elkaar afwisselen.
 
Ja, take on me leek te starten. Dat gevoel had ik alleen in het begin. Retro video game vibes inderdaad. Lekker uptempo, leuk.
 
Was Toontje lager al genoemd? Instant herkenning qua stijl. Nederpop ut de jaren 80. Zeer catchy, maar niet helemaal mijn smaak.
Da’s nou grappig dat je dat zegt. Luister ik tegenwoordig relatief veel naar. Ik heb een zwak voor die smooth juno-synthpartijen die in Nederpop nogal veel aanwezig zijn. Het zou zomaar kunnen dat er iets van die stijl doorheen is geslopen.
 
ben benieuwd wat je er nog op het einde aan gaat doen, ik heb dit nummer vaker gedraaid omdat ik het echt leuk vind! Vooral die gitaar erbij geeft het drive, ben van origine ook gitarist en kan deze mix gitaar/synth enorm waarderen. Gitaar is erg lekker ingespeeld.
 
Back
Top