[House] Stikkers - Violet

IK zou dit geen tech house noemen, maar kan ook niet onmiddellijk met een andere hokje komen. Gewoon house, misschien?

Het nummer swingt echt wel, maar ik zou de eerste minuut wel wat inkorten.Vanaf 1 minuut is de opbouw helemaal in orde.

Qua productie zou ik wel proberen het wat warmer te laten klinken. Het klinkt nu heel erg digitaal.

En op 2:23 valt de beat net iets te flauw in, daar is nog ruimte voor verbetering.
 
Best een leuke track. Tech house inderdaad lijkt mij. Ik vind hem persoonlijk erg schel in het begin, misschien mag de open hihat wat zachter en er wat hoge frequenties weg geknipt worden. De melodie is best cool maar op den duur had ik wat meer variatie verwacht, misschien tussendoor even een andere tune die erop aansluit. Wat betreft mixing is er nog heel wat ruimte voor verbetering. probeer bijvoorbeeld bass sounds mono te maken en wat sidechain te gebruiken. Verder wel een swingende track en pakkend deuntje.
 
Probeer bijvoorbeeld bass sounds mono te maken en wat sidechain te gebruiken.
Hi Jason, alles onder de 100Hz is mono en echt alle individuele geluiden zijn gesidechaind (meestal met een multiband ducker en de bass synth met spectral compression). Zou je misschien kunnen duiden wat er mis is wat betreft deze twee zaken? De rest neem ik in ieder geval mee, thanks voor je feedback.
 
Hi Jason, alles onder de 100Hz is mono en echt alle individuele geluiden zijn gesidechaind (meestal met een multiband ducker en de bass synth met spectral compression). Zou je misschien kunnen duiden wat er mis is wat betreft deze twee zaken? De rest neem ik in ieder geval mee, thanks voor je feedback.
Er is iets wat teveel stereo lijkt, ik kan niet goed definieren wat het dan zou zijn, ik dacht dat het bass sounds waren, ik luisterde op de koptelefoon. Nu op de monitoren klinkt het wel stukken beter. Het lijkt een soort resonantie op de lagere frequenties van de sound die binnen komt op 1:06, misschien is het meer in de low mids gedeelte. Wat betreft sidechain doelde ik vooral op de lead zelf, die zou wat organischer kunnen klinken bij wat (meer) sidechain, gewoon op de hele sound (dus niet multiband). Deze klinkt nu een beetje statisch, vooral het deel tussen 2:22 en 3:55. Dit is puur hoe ik het ervaar, kan natuurlijk ook aan mijn oren liggen :D
 
Er is iets wat teveel stereo lijkt, ik kan niet goed definieren wat het dan zou zijn, ik dacht dat het bass sounds waren, ik luisterde op de koptelefoon. Nu op de monitoren klinkt het wel stukken beter. Het lijkt een soort resonantie op de lagere frequenties van de sound die binnen komt op 1:06, misschien is het meer in de low mids gedeelte. Wat betreft sidechain doelde ik vooral op de lead zelf, die zou wat organischer kunnen klinken bij wat (meer) sidechain, gewoon op de hele sound (dus niet multiband). Deze klinkt nu een beetje statisch, vooral het deel tussen 2:22 en 3:55. Dit is puur hoe ik het ervaar, kan natuurlijk ook aan mijn oren liggen :D
Wederom dank voor je reactie! Ik heb een nieuwe, warmere versie gemaakt. De hi-hat was 1 van de eerste geluiden die ik had toegevoegd en heb daarna alles daaraan aangepast i.p.v. andersom. Was te schel, dus kon me meteen vinden in de feedback. Ook wat kleine aanpassingen aan het stereo beeld. Hopelijk is dit al een stap in de goede richting. In de volgende versie ga ik nog eens kijken naar de sidechaining van de melodie. Wilde deze juist niet erg laten pompen, maar wellicht kan het toch ietsje meer dan nu :)

 
Lekker geordend nummer.
Misschien met een reverse crash (of zoiets) het nummer beginnen?
Het ritme komt gelijk binnen alsof ik iets gemist heb...
Voor de rest: No Comment!
jay.png
 
Ik weet niet eens wat tech house is. :P

Die melodietjes en sounds vanaf 1:00 zijn tof. Die hele break is ook best oké, alleen daarna gaat het een beetje tam op dezelfde voet verder maar dan met drums eronder. Waarom niet de tweede maat overgaan naar een andere basnoot (G# of F-G# of iets in die strekking)? Of een pad erover? Of allebei? Maar misschien beter om gewoon radicaal een andere kant op te gaan zodat je niet steeds dezelfde melodie hoort, want die wordt op den duur wel een beetje 'jengelig'.
 
Dank allen voor de gegeven feedback.
Met onderstaande nieuwe versie heb ik gepoogd er wat mee te doen:
- Warmere sound / minder digitaal / minder schel / minder hi-hat
- Op 2:23 wanneer de beat er na de break weer in komt iets minder flauw
- Wat variatie in de bass
- Wat variatie in de lead

Radicaal de andere kant op gaan is meer electro house dan tech house en wil vooral dat laatste gevoel behouden, dus heb het wat eentoniger gelaten.
Ik hoor graag of het een verbetering is :) Merry Christmas!

 
Mooi zo hoor. Alleen hoor ik in't begin nog een hele schelle hihat. Ik zou die automaten met een cut-off, dan heb he dat probleem niet meer. Verder een prima track!
 
Back
Top