metatron - Blue Skies

Yes. Pure, onversneden trance.

Goed gedaan! Denk ik :D
(de liefhebbers weten dit beter)

Technisch wel een opmerking, kwam al een paar keer langs.. maar de timing van je side-chained compressor is off. Specifiek de release-tijd, zoals @RD-Productions al aangaf. Had van mij wat langer mogen zijn, iets "relaxter" (meer lazy) in de maat..
 
Klinkt erg strak en helder.
Prima opbouw ook.
Je weet de spanning er erg goed in te houden.
Thanks man!

Klinkt lekker, idd profi. Echter mijn probleem is dat als ik 5 van dit soort nummers na elkaar is het voor mij allemaal hetzelfde.
Trance kan soms als het zelfde aanvoelen, desondanks kan ik er zelf uren naar luisteren. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te luisteren :)

Niet mijn muziek, maar klinkt professioneel. Inderdaad is er ritmisch iets met het middenstuk aan de hand, maar dat is al benoemd.
Bedankt voor het luisteren. Ik neem de feedback over het middenstuk maar m'n nieuwe tracks.

ik hoor dit liever dan hedendaagse shitty EDM. Ik zou wel op 3min 36 die lead een snufje willen verschuiven in de grid, dan klinkt ie niet zo raar :D
klinkt rond 4min 50 nogal gold van euh dinges... Hoe heten ze alweer... 2 many dj's gebruikte de track in hun video set...
Thanks, dat zie ik als een compliment :okdan:

Netjes hoor. Strak geproduceerd, behalve dat het ergens ritmisch niet helemaal lekker loopt (is al benoemd zie ik).
Thanks!

Een of andere manier had ik bij jouw naam zware Industrial beats verwacht.

Snare is helder zeg! Er zit een bepaalde extra portie midhoog EQ in. Oi, in de break rond 3'00" zit ook dat heldere opgepompt in die synth. Maar het doet niet zeer. Het pompt wel en staat IMHO iets te hard tov de kick, maar dat is mijn smaak. Het klinkt profi! Maar is niet mijn ding.
De tijd van industrial beats zijn voorbij (alhoewel ik af en toe nog wel eens hard techno wil maken)... Maar hardcore etc, deed dat toen onder de naam Audio Scum. Misschien moet ik nog eens proberen, want het blijft wel mooie muziek. Bedankt voor je feedback!

Beetje Sean Tyas / Ronski Speed, goed gedaan!
Dankjewel. Ik heb m'n best gedaan. Word zelf altijd geïnspireerd door Markus met zijn sound. Zal eens wat van de heren Sean en Ronski gaan opzoeken, ben wel benieuwd.


Sterke productie, klinkt erg pro. Helemaal terug de trance in. Met pompende geluiden en een berg power. Vind de main lead in de break wel schel, mist een beetje laag wat hem draagt volgens mij daardoor klinkt het wat dun en schel. In de drop blijft hij nog steeds wat schel. Vette plaat, alles er in en klinkt tof buiten de main lead wat mij betreft.
Thanks, ik lees je feedback met plezier. De lead is inmiddels aangepast en klinkt een stuk beter nu.

Ik waande me even op Tomorrowland ;) . Alle klassieke trance-ingrediënten zitten er in: sidechaining, stabs, van pads-only naar arpeggio's etc.

:doei:
Cool, thanks 8)

Zo die zit ook goed in de mix deze, heel goed gedaan!
Dankjewel man!

De compressor release staat te vroeg (of te laat, ligt er een beetje aan wat je met dat geluid zou willen). Da's jammer, want verder is het wel een lekkere track. Al met al wel een stem waard.
Zal er even naar kijken (de compressor instelling). Bedankt voor de opmerking en het luisteren.

Klinkt helemaal goed en professioneel gemaakt. Al zit de hoofdmelodie er niet helemaal lekker in qua timing vind ik. Hoor ik wel vaker zo bij dit soort tracks, dus is misschien zoals het hoort.
Heb me best gedaan om het professioneel te laten klinken, en het gaat door de jaren heen steeds beter. Bedankt voor het luisteren!

Gave trance track!
Laat die melodie maar beuken door de speakers.
Thanks man :okdan:
 
Yes. Pure, onversneden trance.

Goed gedaan! Denk ik :D
(de liefhebbers weten dit beter)

Technisch wel een opmerking, kwam al een paar keer langs.. maar de timing van je side-chained compressor is off. Specifiek de release-tijd, zoals @RD-Productions al aangaf. Had van mij wat langer mogen zijn, iets "relaxter" (meer lazy) in de maat..
Heb door de jaren heen altijd dezelfde sidechain stand. Na jullie feedback is het tijd om hier weer wat meer mee te experimenteren. Gebruik hiervoor altijd de Volumeshaper met een wed/dry op 70%. Ga eens kijken hoe het klinkt wanneer ik deze lager zet. Bedankt voor het luisteren!

Zo die knalt er ff in zeg;)
Thanks ;)
 
Ik kan persoonlijk heel slecht tegen deze muziek, waardoor het lastig te luisteren is voor me. Heb de hele tijd de neiging om te skippen :bekdicht:
Klinkt zoals deze muziek moet klinken, profi gedaan, alle elementen zitten erin. Denk dat dit voor mij ook de allergie is, de voorspelbaarheid, dozijn, je weet wel.:mega:
 
Ik kan persoonlijk heel slecht tegen deze muziek, waardoor het lastig te luisteren is voor me. Heb de hele tijd de neiging om te skippen :bekdicht:
Klinkt zoals deze muziek moet klinken, profi gedaan, alle elementen zitten erin. Denk dat dit voor mij ook de allergie is, de voorspelbaarheid, dozijn, je weet wel.:mega:
Ik begrijp je maar al te goed. Als je een nummer hoort wat je zelf helemaal niets vind, dan is het moeilijk om er naar te luisteren. Toch tof en bedankt ook dat je de moeite hebt genomen om te luisteren. Dat waardeer ik!


Leuk, heb ervan genoten...
Thanks :okdan:
 
Niet mijn muziek, maar in het genre wel heel goed gedaan. Alleen de hoeveelheid side-chain compressie is wel heeel veel. Hoort dat in de stijl? Ik vind dat zo vermoeiend luisteren...misschien heeft dit ook met die release te maken die anderen al noemen.
 
Ik begrijp je maar al te goed. Als je een nummer hoort wat je zelf helemaal niets vind, dan is het moeilijk om er naar te luisteren. Toch tof en bedankt ook dat je de moeite hebt genomen om te luisteren. Dat waardeer ik!
Graag gedaan :)
Volgens bij kan je deze track zo op Decibel draaien en gaat iedereen los!
 
Ah, lekker, lekker. Vanaf de eerste tel pompt ie er al lekker in. Beetje dunnetjes misschien, maar wel prima. Ik hoor dat overigens wel door de hele track. Het lijkt soms net alsof ik mijn koptelefoon net niet helemaal goed heb ingeplugd. Die kick komt dan overigens wel weer heel goed door. En te laat? Welnee man. Dat doet toch helemaal niet ter zake?
 
Qua productie is dit heel goed in elkaar gezet. Het eerste stuk is vooral goed, door de variatie in de opbouw. Alleen is het precies het soort Trance waar ikzelf nooit naar luister. Ben groot fan van het genre in z'n geheel, met uitzondering van een aantal sub-genres waar deze track ook onder valt.
 
Niet mijn muziek, maar in het genre wel heel goed gedaan. Alleen de hoeveelheid side-chain compressie is wel heeel veel. Hoort dat in de stijl? Ik vind dat zo vermoeiend luisteren...misschien heeft dit ook met die release te maken die anderen al noemen.
Het hoort wel een beetje in deze style. Ruimte maken voor de kick en het zorgt een beetje voor meer ritme (drive). Bedankt voor het luisteren!

Weer tijdje geleden een echte trance plaat. Deze ging er wel ok in.
Cool, thanks :D


Ah, lekker, lekker. Vanaf de eerste tel pompt ie er al lekker in. Beetje dunnetjes misschien, maar wel prima. Ik hoor dat overigens wel door de hele track. Het lijkt soms net alsof ik mijn koptelefoon net niet helemaal goed heb ingeplugd. Die kick komt dan overigens wel weer heel goed door. En te laat? Welnee man. Dat doet toch helemaal niet ter zake?
Bedankt voor het luisteren. Inmiddels zit er iets meer laag in en heeft het wat meer body. Nu bezig om het te versturen naar diversen labels.


het totale stampwerk! go! go! go!

(gave produktie!)
Thanks man :okdan:


Qua productie is dit heel goed in elkaar gezet. Het eerste stuk is vooral goed, door de variatie in de opbouw. Alleen is het precies het soort Trance waar ikzelf nooit naar luister. Ben groot fan van het genre in z'n geheel, met uitzondering van een aantal sub-genres waar deze track ook onder valt.
Heb m'n best gedaan om het eerste stuk wat interessanter te maken. Dat mist er nog wel eens aan bij mij. Trance is redelijk breed (voor de niet buitenstaander). Wat voor trance luister je zelf?
 
Trance is redelijk breed (voor de niet buitenstaander). Wat voor trance luister je zelf?
Op mijn persoonlijke website staat een complete pagina met tientallen favoriete tracks uit het genre: Progressive House en Trance klassiekers | Droomsfeer. Daar staat vooral veel Classic Trance, Progressive Trance en Balearic/Ibiza Trance tussen. Typische Vocal Trance of Anthem/Epic Trance staat er vrijwel niet tussen. Jouw track lijkt erg op de werken van Armin van Buuren en andere Nederlandse artiesten uit de genres. Technisch steekt dat allemaal wel aardig in elkaar, alleen is dat soort muziek niet voor mij bestemd. Daar zitten vaak van die vreemde akkoordprogressies tussen, die ikzelf niet echt in het straatje Uplifting zou plaatsen (zoals velen de Anthem/Epic Trance ook wel eens benoemen). Het zijn vooral thema tracks voor de opening/afsluiting voor van die grote feesten (waar ik overigens ook geen fan van ben). Voor mij is Trance muziek meer een huiselijk iets, want ik kom zo goed als nooit in uitgaansgelegenheden.
 
Ja goeie productie, knap gedaan. In het middenstuk ligt voor mij de lead wat te veel 'op' de rest, alsof ie los staat van de de rest. Beetje moeilijk uit te leggen. Verder toppie.
 
Op mijn persoonlijke website staat een complete pagina met tientallen favoriete tracks uit het genre: Progressive House en Trance klassiekers | Droomsfeer. Daar staat vooral veel Classic Trance, Progressive Trance en Balearic/Ibiza Trance tussen. Typische Vocal Trance of Anthem/Epic Trance staat er vrijwel niet tussen. Jouw track lijkt erg op de werken van Armin van Buuren en andere Nederlandse artiesten uit de genres. Technisch steekt dat allemaal wel aardig in elkaar, alleen is dat soort muziek niet voor mij bestemd. Daar zitten vaak van die vreemde akkoordprogressies tussen, die ikzelf niet echt in het straatje Uplifting zou plaatsen (zoals velen de Anthem/Epic Trance ook wel eens benoemen). Het zijn vooral thema tracks voor de opening/afsluiting voor van die grote feesten (waar ik overigens ook geen fan van ben). Voor mij is Trance muziek meer een huiselijk iets, want ik kom zo goed als nooit in uitgaansgelegenheden.

Zo door je lijstje heen bladerend zitten er een hoop goede tracks bij. Dingen die ik ook zeker kan waarderen. Trance is (voor mij) redelijk breed. Zelf vind ik de style van Cold Harbour records heel fijn om zelf te maken. Maar buiten dat is er zoveel andere trance wat ik ook super vet vind om te luisteren. Nu even een setje van Cosmic Gare aan het luisteren van de Wake Your Mind series. Super! Net als de setjes van Tony McGuiness (van Above and Beyond) met zijn Deep Sets. Daarnaast luister ik ook net zo graag naar Roger Shah en vele andere. Trance is super, en hoeft van mij ook niet altijd Anthem/Epic te zijn. Zal binnenkort even rustig door je lijstje lopen en luisteren.
 
Goede productie binnen z'n genre. Ik blijf toch moeite hebben met trance, hoewel ik het vaak heb geprobeerd. Het ene electronische geluid wel, het andere niet, smaak blijft toch wel verwonderend.
 
CO2 knopje en vuurwerk in de aanslag! Dit is inderdaad zo'n klaar festival track voor op New Horizons ofzo. Enige nadeel is dat Timmy Trumpet dit zou draaien, en dat is dan weer een enorme flapdrol.
 
Back
Top