FTWLTG - SPHERES

Over je inzending zelf is het meeste wel gezegd. Daar heb ik weinig aan toe te voegen. Ik weet niet hoe lang je al produceert, dus misschien spreek ik voor m'n beurt, maar wat mij heeft geholpen is het posten van tracks in het Tracks subforum. Ik kreeg daar regelmatig heel zinvolle feedback met specifieke tips hoe ik mijn brouwsels beter kon maken. Elke tip nam ik mee in de volgende productie. Een kwestie van een lange adem, maar het heeft mij wel geholpen.
 
De uitdaging nu: al die ruimte van deze track vullen met wat extras… of net niet
 
Het nummer varieert wel maar te langzaam tegenover de snelheid (120 bpm?)
18 min is idd te lang.
Iets meer variatie in die Bass/seq loop is wel gewenst.
Maar het nummer rolt wel door.:okdan:
hoogstens 5 a 6 min zou iedereen het wel afluisteren.
 
Ik hou wel van een lange opbouw in dit soort muziek, maar een korte ‘radio-versie’ van dit nummer was beter geweest… Vooral ook omdat er eigenlijk net te weinig in gebeurt.
 
Over je inzending zelf is het meeste wel gezegd. Daar heb ik weinig aan toe te voegen. Ik weet niet hoe lang je al produceert, dus misschien spreek ik voor m'n beurt, maar wat mij heeft geholpen is het posten van tracks in het Tracks subforum. Ik kreeg daar regelmatig heel zinvolle feedback met specifieke tips hoe ik mijn brouwsels beter kon maken. Elke tip nam ik mee in de volgende productie. Een kwestie van een lange adem, maar het heeft mij wel geholpen.
Ik sluit mij aan bij Dr van Lansberg. Vraag me ook af hoe lang je al bezig bent.
Eerste tip, kijk eens naar automation, van filter bv.
 
zeker niet slecht en men heeft natuurlik de beschikking over een volumeknop (al is -19dBFS, peaks, wel erg laag, en RMS.. well...).

het heeft zeker wat. dat herhalende, de lengte. de minimalistische sounds. maar iets meer tensie, iets meer minimalistische sounds.

al gooi je rond 11:00 wel iets om...

een hook hoeft niet, in mijn oren.... hee rond 12:30 eerst wat grein, meer rumble... of keren die weer terug...

het is nogal een lang nummer om meerdere keren intens te herbeluisteren, maar waarom niet, doe ik gewoon.

zeer mono overigens, al valt dat amper op, of beter, niet mono, natuurlik is het dat niet, zeer gecentreerd, kan men zeggen gekoncentreerd?

moet wel zeggen dat het zeker iets heeft, meer dan dat zelfs..

ik ga me zeker nogmaals luisteren, waar ik de volume zeker nog hoger kan gooien...

EDIT: dynamic range is wat ik ook zelf probeer, vrijwel altijd goed overeind te houden, maar dynamic range is hier niet zo groot. of niet zo groot...

hoe verder het nummer vordert, hoe meer spreiding, stereo-spreiding. alles zéer subtiel.... mmmmh, zeker nog herbeluisteren.
 
Allen bedankt voor de feedback.

Sorry voor de late reactie maar het was door omstandigheden niet in staat om eerder te reageren.

Ik ben nu een klein jaartje bezig om alle apparaten onder de knie te krijgen en door dit soort feedback hoop ik mezelf te verbeteren, want dat is zeker nodig 🤣
Dat ik te zacht opneem ben ik nu ook achter en heb dit aangepast.

Kortom, ik moet nog een hoop leren dus alle feedback is welkom.

Bedankt

Rico
 
Niet mijn gewoonte, maar ik sluit mij aan bij de bovenstaande commentaren, met deze aanvulling: als je de track voor de EERSTE keer luistert blijf je luisteren omdat je steeds een soort benieuwd bent naar wat er gaat komen. Maar eenmaal beluisterd doe je dat geen tweede keer. M.a.w. te weinig diepte en te voorspelbaar.
Dit is voor mij de beste beschrijving...
 
Alles is al genoemd maar kan het minimalistische wel waarderen. Mag dan wel wat meer spelen/variëren met die minimalistische elementen. Het is nu wel érg repetitief en droog.
 
Back
Top