FTWLTG - SPHERES

Ik ben helemaal voor dynamic range, maar volgens mij heb je hier nog een dB of 15 over? van wie is die kat aan het einde? :)
 
Poeh 18m, als je de aandacht zolang wil vasthouden moet eea ook staan als een huis. Ik hoor wel wat je wil doen, maar zoals het er nu staat is het teveel uitgesponnen. Probeer eens hetzelfde te vertellen maar het wat in te korten, dat dwingt je dan om keuzes te maken en daarmee wodt het wat interessanter voor de luisteraar. De mix is wel vrij zacht btw, mag je nog wat opschroeven.
 
In die 18 minuten is er veel te weinig afwisseling voor mij. Onder invloed zal dit nummer waarschijnlijk fantastisch klinken. Niet mijn dingetje.
 
Niet mijn gewoonte, maar ik sluit mij aan bij de bovenstaande commentaren, met deze aanvulling: als je de track voor de EERSTE keer luistert blijf je luisteren omdat je steeds een soort benieuwd bent naar wat er gaat komen. Maar eenmaal beluisterd doe je dat geen tweede keer. M.a.w. te weinig diepte en te voorspelbaar.
 
Is dit een livejam of echt in een DAW gezet? Er zitten zeker leuke geluiden & ideeen in waar je je spanning kunt aangeven, maar ik zou idd je tijd 3:1 compressen.
Je eeuwige tom loop maakt het ergelijk en het is te zacht.
 
Zacht, lang en eentonig. Ik ben op een gegeven moment maar even gaan skippen terwijl ik dat niet gauw doe...
 
Het minimalistische eraan kan ik wel waarderen maar het is een kunst om iets minimalistisch te houden en toch de aandacht vast te houden, dat is hier niet gelukt, zeker niet met deze lengte.
 
Ik wil best een langere track luisteren, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat er onderweg iets gaat gebeuren wat het de moeite waard maakt. Zittenleuke ideetjes in, maar er is iets fundamenteel mis met je mix. Die is namelijk te zacht en de muziek klinkt alsof het bij de buren vandaan komt :)
 
Alles is al gezegd. Neem de feedback ter harte, leer er van en ga vooral door met muziek maken!
 
Goeie groove. Fijne geluiden!

Al gezegd: het geheel staat zacht. En deze wil ik zo graag hard zetten! Vind 'm echt fijn.

Ook gezegd: het duurt lang. Maar, in your defense: je staat als techno-producer met 0-1 achter, zodra tracks op zichzelf beluisterd worden. Veel all-time-techno-knallers worden ook saai, als je ze op zichzelf - zonder context, in de volle lengte tot het einde - beluistert (als je 't mij vraagt, althans). Dit moet in een DJ-set. Ricardo Villalobos of Luciano zouden hier wel raad mee weten.

Dus wel korter - in elk geval 6 minuten korter, maar niet per sé naar 6 minuten. Of niet, want de DJ kan lekker zelf bepalen hoe lang of kort. En daar vind ik deze track echt een goeie tool voor.

Om de luisteraar nog wat meer zoet te houden kan je denken aan zwevende soundscapes.. Niks nieuws erbij, gewoon een paar van de bestaande geluiden door een lange, verzuipende reverb. En/of een (frequency-)delay space echo-achtig iets. En daar dan weer mee spelen. Bijv. die vocal-sample, die steeds het begin van de loop inluidt. Gekke dingen mee doen, afwisselend. :duivels:

Benieuwd naar je volgende. En een luidere van deze plz! :)

P.S. Kan de lagere bitrate (ivm de 20MB) het volume-verschil verklaren..?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top