NorthernlightX - Epiphany

Dit is mijn minst favoriete soort trance. Alles helemaal vol hoofletters :duivels: en uitroeptekens!!!
En dan zingt iemand: aha hahaaaha hah ... Ik snap het niet.

-Edit - en toen zag ik de titel: Aha!!!
Nu snap ik 'm
 
Ik vind de reacties eingelijk allemaal heel erg leuk :D

Degenen die het tof vinden: doet me goed! Ik vind deze track zelf eigenlijk een beetje slordig gemixt nog en half af. Dus dat er nu al positieve reacties op komen geeft me wel energie om hem echt af te maken.

Degenen die het niet tof vinden schrijven er eigenlijk allemaal bij dat het genre sowieso niet hun smaak (meer) is, dan kun je nog zo'n goede track afleveren maar gaat het alsnog niet in de smaak vallen.

Ik heb inmiddels een vocalist gevonden die wel zin heeft om te kijken of we hier samen wat tofs van kunnen maken. Dus wellicht kan ik jullie over een maand of wat een nieuwe versie laten horen mét toffe vocalen en helemaal afgemaakt. Vocalen uiteraard uitsluitend in HOOFDLETTERS!!!1!
 
ik vind persoonlijk de lead te saai. Te eenvoudig en repetitief.
Op een bepaald moment komt er wel power, 1.32 min
Ik denk dat ik 'm als DJ pas vanaf daar zou spelen. Maar dat is lang geleden :)
ik heb m wel meermaals geluisterd, best n opsteker
 
Goed in zijn genre. Dat behoeft weinig verbeelding. Maar het is idd te schel en ik had de mix helemaal anders aangepakt. Die lead mag idd met veel galm, maar je kan dan bv ook een droog gedeelte stilletjes 'ervoor' mixen en dat geeft dan een nog grotere impact ! Nu ewemt het teveel. Stel je dit in het sportpaleis voor, dan blijft er niets van over en verzuipt het. Maar verder, vette trance track !
 
Hier krijg je een stadion zeker mee aan het dansen! Vind het allemaal wel iets te ruimtelijk, zou de reverb iets aanpassen, kan het ook mis hebben, ben niet echt een kenner in dit soort muziek.
 
Hahaha, ALLCAPS-muziek inderdaad.. mooi gevonden :D

De baslijn is wat dun. Die mag wat meer liefde krijgen :) Begrijpelijk hoor, want je bent fan van de dikkere kicks. Maar iets meer balans onderin kan nog, denk ik.

Het reverb-machtsvertoon hoort uiteraard bij deze muziek. Ik zou (ook) geneigd zijn aan de dry/wet-knop te gaan draaien, maar jij bent de kenner hier.

Misschien wel om rekening mee te houden: stel, dit wordt gedraaid op zo'n grote locatie, dan komt er nog een hele bak (natuurlijke) galm bij, door de akoestiek. Pas op dat je niet alles laat verzuipen, nu. Dat gebeurt "straks" sowieso al wel.

Aan mijn kant inderdaad ook wat resonantie in 't hoog. Ken je dat eq-sweep-trucje? Die even doen. Dan vind je de boosdoeners snel.

Gaaf dat je een vocalist hebt gevonden!! Benieuwd hoe dat uitpakt. :okdan:
 
Je zegt: vrijwel allemaal software. Dat is te horen. Het oude Rank 1 met 30 compressed Superstrings idee met je synth is dun en niet impressive. En de stem heeft te veel het "hese" effect en volume.
Nope, dit is m niet.
 
Yes, fijne track hoor!
Heerlijk die chord stabs die er inkomen. Hou ik van :okdan:
Een beuker van een plaat... mits je even een andere dame laat invliegen om de zangpartij opnieuw in te zingen.
 
Ook niet echt mijn muziek. Ik stoor me wel aan die stem eerlijk gezegd, dus die zou ik even pitchen. Ook een tikkeltje teveel reverb voor mijn smaak. Het knalt wel lekker.
 
Erg trancy... :D:P

De sub die je gebruikt wanneer de synths er in komen (na de vocaal) kan beter. klinkt net even iets te simple en niet in lijn met het mooi open synth geluid zelf. De vocaal klinkt lekker wanneer de synth er bij komt, maar heb het idee dat de track nog wel wat elementen mist. Het nu net allemaal iets te leeg. De geluiden op zich zijn goed, maar het mag wat dikker klinken. Denk dat je met wat meer werk er aan te besteden er een dikke trance track kan uithalen!
 
Zo dan, deze is wel heel erg bombastisch :). Sfeergevoelig. En vanachter mijn scherm met een koptelefoon op m'n hoofd, werkt het toch anders dan in een stadion met een massa mensen om me heen denk ik. Vocal had links en rechts wel wat gepitched kunnen worden (als je daar een app voor had gehad natuurlijk).
 
Ik ben geen trancer maar de dikke synth sound komt wel goed uit de verf hier. Vocal komt in het begin hard binnen waardoor ik aan de volume knop draai maar zit later geloof ik beter in de mix.
 
Niet mijn ding, maar hoor direct dat het een floorfiller kan zijn. Zang niet het sterkste onderdeel...
 
Back
Top