NorthernlightX - Epiphany

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.778
Locatie
Velserbroek
Een track waar ik al een tijdje aan schaaf, de contest is een mooie reden om hem eens voor de leeuwen te gooien.

De enige hardware synth die in deze track te horen is is mijn Korg Triton; één van de pad layers komt daaruit. Verder is het allemaal software.

Veel luisterplezier!

 
Mooie opbouw en heel massaal qua sound, da’s knap gedaan.
Zangsample lijkt een beetje vals, zit mij in de weg. De track heeft bij mij een erg schel geluid. Gehyped hoog, kan hem niet hard afspelen daardoor.

Grtz Wan
 
Ik meende het door mijn telefoon al te horen, die stem is niet helemaal in tune en dat klinkt niet fijn. Hij staat ook heel hard t.o.v. van de pads. Die stabs zijn huuuuuuuuuge, dat werkt wel live. Mooi. Ik krijg echt een stadiongevoel.

Build-up is goed, drop ook, maar niet verrassend. Het is trance. Als de vocal er weer bij komth, haak ik af. Die moet je echt wat omhoog pitchen. Aardige opzet, maar je hebt veel betere nummers.
 
Klinkt behoorlijk Epic moet ik zeggen. Stadiongevoel inderdaad zoals al gezegd. Misschien is het mooi om die stabs af en toe wat filters te geven? Ik stoor me niet extreem aan de tuning van de zang. Wel klinkt alles een beetje overstuurt, hoewel dat misschien bij het genre past. Van de 3:47 hoor ik misschien maar 1 minuut de kick in, misschien past dit ook bij het genre? Denk dat het wel degelijk een goeie track is op een Trance party maar wellicht te kort.
 
Dank voor het commentaar zover. Het "stadiongevoel" was inderdaad precies waar ik heen wilde. Het klopt dat er maar een minuut kick in zit, dit is dan ook het korte arrangement wat je vroeger als "radio edit" zou horen. Als ik de track afmaak dan komt er ook een extended versie met een intro, stuk opbouw en een outtro. Voor nu wilde ik vooral een opbouw naar de climax laten horen.

Zangsample zit er inderdaad net niet helemaal op. Ik heb geen app om hem per noot te tunen, dus het was dit of hem schrappen (wat best nog wel zou kunnen gebeuren).

Ik hoor niet dat het hoog te schel is maar dat kan ook aan mijn al wat ouder wordende oren liggen. Ik zal als ik er aan verder ga werken kritisch kijken of het niet wat minder kan.

@bombario Klopt dat het niet mijn beste track is, maar de betere tracks zijn voornamelijk samenwerkingen en dat vond ik niet passen voor de contest.
 
Old skool trance, niet helemaal my cup of tea, maar wel goed uitgevoerd, klinkt idd epic en lekker over the top, op zijn plaats en tijd zal die het prima doen. Vocals ben ik ook geen fan van.
 
Tof, stadion sfeer idd, te veel galm naar mijn idee. In het intro herken ik een melodie van brian eno (music for huppelepup) en dat is niet verkeerd!
 
Ik ben in Las Vegas weleens op zo'n pool-party geweest van het HRH waar Crystal Heffner draaide. Het gevoel dat ik daar had krijg ik ook hierbij, allemaal dansende, springende, spetterende mensen in feeststemming :luv: Kick had wat mij betreft harder en dieper gemogen, maar hey, wat een topnummer!
 
@Jason31 thanks, die heb ik meteen gedownload. Altijd handig om dat soort tools in je repertoire te hebben.
 
Goede track ,stem had misschien wat zachter/ minder schel gemogen. Maar ik heb ervan genoten.
 
Ah ja trance.. alles op 11 en gehyped to the max.. alsof je een boek leest dat alleen in hoofdletters is geschreven.. haha. Mijn ding is het niet, maar binnen zij genre werkt het wel denk ik. Vocal aan het begin zit niet echt lekker.
 
Ah ja trance.. alles op 11 en gehyped to the max.. alsof je een boek leest dat alleen in hoofdletters is geschreven.. haha. Mijn ding is het niet, maar binnen zij genre werkt het wel denk ik. Vocal aan het begin zit niet echt lekker.
WAT IS ER MIS MET ALLEEN MAAR HOOFDLETTERS??!!!1!
 
ben het met de comment over de stem en het hoog wel eens.
verder wel een dikke knaller dit.
 
Zit wel een enorme drive in. Niet schel op mijn speakers, klinkt idd erg ruimtelijk. Zang is het slechtste (gemixte?) onderdeel, zelfs als die niet (af en toe) vals was geweest. Niet slecht in het genre, maar ik hoor, ook bij deze contest, te veel van dit soort muziek.
 
Back
Top