Lunar Magma Ocean [Ambient]

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Een kennis van me vroeg of ik interesse had om voor zijn label wat te maken. Hij heeft een groter label dan ik. Meer bekendheid en zo. Ik klooi maar wat aan, wat dat betreft. Wat hij graag van me wilde is donkerdere ambient, soundscapes. Het leek mij wel leuk om een keer wat donkerdere ambient te maken.

Mijn track is nog in ontwikkeling, maar hij staat al behoorlijk in de steigers.



Wat heb ik gebruikt?
FL Studio
Omnisphere 2.8
Raum
Fresh Air
Bendy
Guitar rig 6
 
wederom mooie opzet.

Ik vind het overigens zelf geen dark ambient, maar meer de stijl: generative ambient. Maar alles hangt af van hoe je hem verder uitwerkt waar die uiteindelijk onder te catagoriseren valt (en zelfs dat is wel enigzins subjectief).

heb je wel eens een track in de space ambient stijl gemaakt? (dat is mijn meest favoriete ambient genre, volgens mij past dat perfect bij jouw songs als je dat op die manier uitwerkt).
 
heb je wel eens een track in de space ambient stijl gemaakt? (dat is mijn meest favoriete ambient genre, volgens mij past dat perfect bij jouw songs als je dat op die manier uitwerkt).
Volgens mij is dit behoorlijk space ambient? :-) (Het kan spacier, ik weet het).

Ik maak gewoon wat ik leuk vind en wat ik vind dat bij een bepaalde stijl hoort. Ik heb geluisterd naar wat tracks van Exosphere (die kennis) en ik vind mijn track er wel bij passen. Natuurlijk gooi ik er mijn eigen sausje om heen. Als hij het niet leuk vindt, dan breng ik het gewoon uit onder mijn eigen label. Ik zie het gewoon als een leuke uitdaging.

In 2013 maakte ik space ambient met AOVi voor Ambient Online. Het is toen dit nummer geworden:

 
Dit is echt imponerend.
Heb er echt van genoten.
Omnisphere en Guitar Rig zijn trouwens ook echt geweldig!
De kunstenaar maakt de track, niet de tools... Omnispehere en Guitar Rig zijn maar hulpmiddelen.
 
Back
Top