Roonan - Be here now

Ja, sfeer zit er goed en veel in. Ook veel verschillende geluiden. Fascinerend, daar kun je inderdaad van genieten.
 
Mooie, sferische track, bijna meditatief. Heerlijke reverbsluiers in contrast met de redelijk droge drums, goed gepande geluiden. Ik kan me heel goed inbeelden dat je zelf veel plezier hebt gehad met het jammen van de aparte snippets.

Bottomline: ik heb er van genoten :okdan:

:doei:
 
Deze was me helemaal ontschoten, dat zou jammer geweest zijn. Ten eerste interessant om je werkwijze te lezen, daar kan ik nog wat van leren!
Het is wat leeg maar alles wat er in zit heeft kwaliteit, die detuned toms/bas is vet!
Op het laatst vliegt de delay wel erg alle kanten op en dan is ie afgelopen...
Gelijk herbeluisterd: stem!
 
Mooie track voor een nacht-sluip-scene in een film. Erg tof. Alle ingredienten komen super goed uit de verf.
 
Eén van de beste tracks van deze Contest die ik heb beluisterd.
Heb er echt van genoten!
Ah fijn dat je hem kan waarderen! Super leuk om te horen :o:
Ja, sfeer zit er goed en veel in. Ook veel verschillende geluiden. Fascinerend, daar kun je inderdaad van genieten.
Dank u :)
Mooie, sferische track, bijna meditatief. Heerlijke reverbsluiers in contrast met de redelijk droge drums, goed gepande geluiden. Ik kan me heel goed inbeelden dat je zelf veel plezier hebt gehad met het jammen van de aparte snippets.

Bottomline: ik heb er van genoten :okdan:

:doei:
Ik heb zeker veel plezier beleefd en nu trouwens weer na het lezen van die mooie reacties :okdan:
Deze was me helemaal ontschoten, dat zou jammer geweest zijn. Ten eerste interessant om je werkwijze te lezen, daar kan ik nog wat van leren!
Het is wat leeg maar alles wat er in zit heeft kwaliteit, die detuned toms/bas is vet!
Op het laatst vliegt de delay wel erg alle kanten op en dan is ie afgelopen...
Gelijk herbeluisterd: stem!
Klopt. Het ging mij meer om kwaliteit, dan om kwantiteit. Zowel compositie als arrangement is vrij karig, maar de soundstage moest dat meer dan goedmaken. Zo te lezen is dat goed gelukt. Dank :)
Mooie track voor een nacht-sluip-scene in een film. Erg tof. Alle ingrediënten komen super goed uit de verf.
Thanks!!! :D
 
De tricks met de reverb en de detuned toms vind ik erg wijs gedaan. De track is laidback en Oosters, maar ook complex, want goed gemaakt, wat je dwingt tot luisteren. Stem!
 
De tricks met de reverb en de detuned toms vind ik erg wijs gedaan. De track is laidback en Oosters, maar ook complex, want goed gemaakt, wat je dwingt tot luisteren. Stem!
Dank je voor de feedback. De spacey reverb is gemaakt met twee H9’s. De eerste heeft een bandpass delay en de tweede een blackhole reverb. Door dry/wet (per unit) en wat parameters te editen krijg je eindeloos veel mogelijkheden voor een zweverige reverb. Daarnaast heb ik wat automation toegepast voor een ducking effect. Dat hoor je met name in het intro. Daarnaast heb ik ook de polymoon gebruikt op bepaalde synth sounds.
 
Dat intro is prachtig. Ik zit er meteen in. Vanaf zo'n beetje 1:20 als de beat erin komt, zakt de sfeer voor mij wat terug en ga ik niet meer mee op je reisje. Wel een heel originele inzending.
 
Dat intro is prachtig. Ik zit er meteen in. Vanaf zo'n beetje 1:20 als de beat erin komt, zakt de sfeer voor mij wat terug en ga ik niet meer mee op je reisje. Wel een heel originele inzending.
Dank! Ik ga graag voor origineel, dus fijn dat het gelukt is.
Zelfs mijn zoon (12) zegt het: "Tegenwoordig maken ze geen muziek meer. Alles klinkt hetzelfde. Vroeger maakte ze nog echte originele muziek!"
In zijn favoriete playlist staan dus ook veel nummers uit de 70-80-90-er jaren. Leuk om te zien :)
 
Mooie lome track. De mix is inderdaad scherp, maar dat past hier wel. Misschien dat er nog wat saturation ofzo op de master had gekund, of iets dat de boel wat aan elkaar smeert.
 
Mooie lome track. De mix is inderdaad scherp, maar dat past hier wel. Misschien dat er nog wat saturation ofzo op de master had gekund, of iets dat de boel wat aan elkaar smeert.
Thanks! Over jouw opmerking: Ik hou van een open en cleane sound, dus ik ben erg voorzichtig met dit soort bewerkingen. Wellicht op individuele tracks op een creatieve manier, maar op de masterbus ben ik altijd voorzichtig. Dat gezegd hebbende zit er heel wat hardware op de masterbus die subtiel toegepast wordt, waaronder ook de SLL Fusion met vintage drive ingeschakeld.
 
Mooie track, origineel en toch boeiend!
De beat is wat magertjes qua sound. Na de gefilterde percussie hoopte ik later op wat meer out-of-this-world fx over de drums om bij de buitenaarde sounds aan te sluiten, maar de beat blijft wat droog.

Ben wel benieuwd welke gear je hebt gebruikt!
 
Mooie track, origineel en toch boeiend!
De beat is wat magertjes qua sound. Na de gefilterde percussie hoopte ik later op wat meer out-of-this-world fx over de drums om bij de buitenaarde sounds aan te sluiten, maar de beat blijft wat droog.

Ben wel benieuwd welke gear je hebt gebruikt!
Dat moet ik even uit mijn hoofd doen, aangezien deze al enige tijd geleden gemaakt is.
De beat is inderdaad wat droog. Dat was een Ableton drumkit. Minste tijd aan besteed.
De synths zijn met name de Perfourmer, de Typhon en de Polybrute.
Effecten met 2x H9, Polymoon en Microcosm.
Alles opgenomen in Ableton en daar ook gemixed.
Mastering door wat analoge outboard.
Dat waren de belangrijkste zaken volgens mij.
 
Back
Top