ronnyvalder - A Dark Vortex

Jahaa. Supergaaf.

De urgentie die erachter zit, wauw.. vanaf begin zit de vaart er al goed in, maar ineens, gaandeweg de tweede minuut, is er een klik en gaan we next-level ofzo.. supervet.

En zo mooi. Zowel melodieën als sound-design. Vocal-sample in de laatste helft had (dus) niet gehoeven, voor mij. Ik ging al lekker, zeg maar. :)

Mix-technisch goed, op dat laatste deel na, inderdaad. Vond keertje knallen eigenlijk niet zo'n probleem. Was zelfs vet. Maar nu is het te structureel. Als zachter zetten ten koste gaat van dat eerste "yeah"-moment, kan je automation van 't volume overwegen.

Heb genoten!
 
Laatst gewijzigd:
Er zit best potentie in maar het kon mijn aandacht niet zo vasthouden.
Met een ander en beknopter arrangement (en zachtere supersaw) zou het vet kunnen worden.
 
Het klink allemaal prima, maar is gewoon niet mijn soort muziek. Kan het moeilijk beoordelen.
 
Ik kijk vaak later op de avond naar de Stingray Festival 4K zender waar veel van dit soort muziek wordt uitgezonden. Tot 4:30 zou het daar niet misstaan, maar die "scheepstoeter" daarna is mij te veel! Als de boot eenmaal in haven ligt gaat het wel weer, maar dan begint'ie vedorie weer te toeteren! Om kort te gaan, dat geluid verknalt het nummer helemaal voor mij, maar in de basis is het wel veelbelovend.
 
Mist eigenlijk een beetje variatie om de volle 7:06 min interessant te houden. En die ene sound vanaf het midden, staat echt wel veel te luid. Die brengt de mix op die momenten totaal uit balans.

Bell sound met veel reverbtail is wel knap :okdan:

:doei:
 
de drums vanaf het begin, geeft bijna de ervaring van dubbele drums, mooi gedaan. ingetogen stuwend...
zweept zeker. ik vind het juist heerlik dat ie 'langzaam op gang komt', juist het kontrast is strak.

ik zit nog in de eerste fase van het nummer (luister nu voor de 2e maal, terwijl ik schrijf) mooie plaatsing van de geluiden, soms heel subtiel, soms inderdaad repeterend, maar lijken uit de drums voor te komen, dat is mooi, wederom.

de supersaw, is dat nu een supersaw, komt hier zeker hard over, meer niet té hard, blijft goed geplaatst, ligt misschien ook waarop je het afdraait, en vind het werken, vind een sterke sound, een sterk geplaatste/gebruikte sound. samen met de vocal-samples (?).

zeker niet te lang, dat je zelf niet van hokjes houdt, dan kun je horen, dat maakt dit nummer krachtig. me like it.

de supersaw is juist heerlik..... mooie bouw van het nummer.
 
Qua groove lijkt het een mix tussen twee tracks. Eentje heeft flow en die vind ik heel lekker, de andere, de hakkelende, voel ik niet. Die haalt de energie eruit. Alsof je niet kon kiezen welke kant je op wilde?

Pas na 5:11 klopt alles echt en gaan we lekker. Lekker donkere sound en goede mix!
 
Mooie stuwende track. Ik zou zelf meer variatie willen horen met minder elementen. Het sterkste en meest bij de beat passend vind ik de bells geluiden / melodie en de indianen chant (1.56) Deze zou je vaker kunnen laten terugkeren.

Minder passend vind ik het geluidje op 0.20 en het melodietje op 1.05. Het geluidje op 2.53 is niet strak qua timing. De vocals op 5.00 clashen voor mijn gevoel met de indianensfeer. De supersaw vind ik cool (ook al staat hij te hard).
 
de supersaw, is dat nu een supersaw ?
dat je zelf niet van hokjes houdt, dan kun je horen, dat maakt dit nummer krachtig. me like it.

Is een patch uit U-He Hive, " AZ Anjuna Stack Bass " en valhalla shimmer en 2 maal EQ Eight, na Hive en dan ééntje na de valhalla.
Thanks, blij te horen dat je het apart vindt :-)
 
Alle elementen zijn aanwezig, maar qua opbouw had het iets sterker gekund denk ik. Gewoon wat favoriete tracks ontleden qua opbouw en dan nadoen. Is bij mij trouwens ook nog wel vaak een dingetje hoor :o:

Yep, ben nog steeds aan het leren, heeft jaren geduurd voordat ik een nummer af kreeg dat niet in een loop van 16 bars bleef ;-)
Vooral omdat ik meer met sound synthese bezig was en alleen maar wat experimenteerde met de sound engines van verschillende soorten synth's.
Had er normaal nog meer variatie ingestoken hoor, maar had geen tijd meer :-p
 
Er zit veel variatie en elementen in die het tof maken. De "supersaw" klinkt niet lekker voor mij. Ik ben pro "shock & awe", dus het idee is cool, maar gaat te lang door. Er zit ook voor mij te veel mid in. Anyway, je bent iig niet standaard bezig, dat zijn al + punten.
 
Lekker tempo en goede bass sound en ook de bell sound is gaaf. Maar de luide super-saw zoals ie hier genoemd wordt trekt mij nogal uit de flow.
 
Ik merkte dat ik niet stil kon blijven zitten. Vanaf het begin al niet. Infectious grooves. Super funky. Vanaf het moment dat die supersaw erin komt wordt het voor mij wat lastiger. Mix is verder uitstekend :okdan:.
 
Back
Top