ronnyvalder - A Dark Vortex

Apart sfeertje, het komt langzaam op gang maar vanaf 4:30 ongeveer komt er een bijzondere twist, ik denk alleen dat die sound die er dan in komt iets te hard staat. verder had er wat mij betreft wel een iets langere break in gemogen zonder de beat.
 
Die sky-high BPM tracks zijn meestal mijn ding niet. Contrast tussen trage melodie en snelle beat is wel origineel. Vocals rond 5:00 hadden VEEL meer gebruikt mogen worden, zou de track veel beter gemaakt hebben IMO.
 
Begin vind ik wel een aardige track, beat is lekker stuwend. Het midden stuk vond ik enigszins bevreemdend, maar het werkt allemaal wel. Die vocals hadden niet echt gehoeven van mij.
 
Lekker stuwend en opzwepend! Errug mooie stringpad rond 3.49 (waar heb je die uit?)! Je had hiermee best volle wat mysterieuze akkoorden mogen neerleggen. Voor net iets meer harmonische spanning. Dat mis ik een beetje waardoor hij voor mij wat lang duurt. Anderzijds, ik weet niet veel van EDM dus misschien hoort het wel zo, niet teveel harmonische 'fratsen'.
 
Stuk voor 1:20 er af knippen denk ik want dan komt de groove er pas lekker in. Saw is idd veelste hard. Vocal vind ik wel er bij klinken. Al met al zitten alle elementen er in voor een puike track alleen komt het nog niet helemaal samen in het arrangement.
 
klinkt leuk, ... lekker. Ik denk de reverb weg, droog en dan is het helemaal te gek denk ik en op 4:00 langzaam de reverb erbij naar het stadion. Erg pakkend en spannend ondanks de voorspelbaarheid. Swingt als'n tiet. Ah, Party time! Op 4:30 ga ik uit het dak, industrial. Wordt steeds beter. Ja! kanshebber. complimenten top!
 
Lekker stuwend en opzwepend! Errug mooie stringpad rond 3.49 (waar heb je die uit?)! Je had hiermee best volle wat mysterieuze akkoorden mogen neerleggen. Voor net iets meer harmonische spanning. Dat mis ik een beetje waardoor hij voor mij wat lang duurt. Anderzijds, ik weet niet veel van EDM dus misschien hoort het wel zo, niet teveel harmonische 'fratsen'.

De pad komt uit Serum " PD Beating Pad" gewoon een standaard preset, denk niet dat ik hem getweaked had.....
Ik ken ook niets van wat nu juist een standaard EDM track moet zijn, ik hou niet van hokjes en doe daarom steeds maar wat ;-)
Vorig jaar had ik wel een track met veel harmonische stuff erin :-)
 
Apart sfeertje, het komt langzaam op gang maar vanaf 4:30 ongeveer komt er een bijzondere twist, ik denk alleen dat die sound die er dan in komt iets te hard staat. verder had er wat mij betreft wel een iets langere break in gemogen zonder de beat.

Eigenlijk had ik niet echt een track klaar voor de contest, had me recent Nerve aangeschaft en was daar mee aan het prullen, dan eigen gemaakte loops ge-exporteerd naar live audio tracks en dan daar verder knippen en plakken van die stukjes, wat meer variatie maken.
Erna wat VST instrumenten toegevoegd om wat meer sfeer creëren, eerlijk gezegd had ik ook de structuur achteraf nog meer gevarieerd willen maken, inderdaad meer break, enz.
Maar had geen tijd meer en zo vond ik hem ook nog wel fijn genoeg om in te zenden ;-)
 
Komt idd een beetje langzaam op gang maar vind het wel echt vet klinken! Die supersaw voelt wel een beetje te hard ja

Beetje express gedaan, daarom dat hij ook in de galm verzuipt, anders was deze nog harder, maar wou wel de impact en ergens het absurde van die klank in de verf zetten ;-)
 
Oeh dit is wel weer heel erg lekker zeg! Het komt op mij een beetje over als twee nummers die naadloos in elkaar overvloeien, dus wat dat betreft werkt de lengte van het totaal wel voor mij.
De saw is een tikkeltje te luid, maar aan de andere kant, op een festival krijg je hiermee de bezoekers wél aan het dansen... Bij mij sta je alvast erg hoog genoteerd! :okdan:
 
hmm..ik ben bang dat ik hier niet zo veel mee kan. Die supersaw is inderdaad echt veel te hard. Verder wel een nummer waar leuke ideeen in zitten
 
Jammer dat het nummer zo langzaam op gang komt. Vanaf 4.30 is het echt supervet, als het begin korter zou zijn dan zou dit mijn top track zijn denk ik. ga deze zeker vaker luisteren
 
ik vond m goed tot pakweg 3min 40 en dacht nog 'dit is toch geen EDM??'
haha toen moest t nog komen... Ben er te oud voor.
 
Back
Top