Danny - Neptune VIII

Het ambacht spat ervan af. Goed gedaan zeg.

En niet alleen de synths in Vangelis-stijl.. ook in de percussie / drums hoor ik het terug (sounds, arrangement.. Antarctica-vibes)..

Knappe productie. Inderdaad perfect voor in het planetarium :okdan:

Als ik dan misschien één ding mag benoemen als tip... misschien kan je de totaalmix nog opnemen met een reel-to-reel tape-recorder, voor de jus. Moet je maar net hebben staan, natuurlijk.. kan anders je setup mooi aanvullen.

Er zit één héél, héél klein foutje in maar het is nog niemand die het ooit gehoord heeft, opgevallen.

Hahaha, ga je hier nog iets van uit de doeken doen....? Anders na de stemming..?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de twee cd's hier regelmatig opstaan maar veel fouten heb ik daar nog niet in gehoord. Je zoekt er ook niet specifiek naar natuurlijk, je bent gewoon aan het genieten van de mooie klanken en melodieëen.
Bij deze is er enkel op 2:49 een appogiatuur (een "voorslagnoot" - heb even moeten opzoeken hoe dat weer heet) waar ik me kan afvragen of dat zo bedoeld is of een uitschuiver.

Tja, voor de rest is dit gewoon perfectie en uiteraard een stem erbij. :halleluja
 
Hahaha, ga je hier nog iets van uit de doeken doen....? Anders na de stemming..?

Bij deze is er enkel op 2:49 een appogiatuur (een "voorslagnoot" - heb even moeten opzoeken hoe dat weer heet) waar ik me kan afvragen of dat zo bedoeld is of een uitschuiver.


Beiden bedankt voor de commentaren. En ja ... die "fout" hé ;). Nee, het is niet de "voorslagnoot" want die is echt zo bedoeld. Maar ergens rond de 5de minuut rond stop ik met een kleine climax en daar is de gate van het koor net iets te lang. Mij stoort het enorm maar heb het nooit waargenomen tijdens het creatieve proces. En toen ik het merkte, was ik al bezig met Pluto - IX en kon ik de mixer niet meer ingesteld krijgen zoals deze was tijdens Neptune.
Als je het niet weet, hoor je het waarschijnlijk niet ... maar ja, ik weet het :engel: .

:doei:
 
Sfeervol. Misschien een beetje een te lange aanloop. Vanaf 1:36 komt het liedje tot leven…
 
Heel dreigend en onheilspellend!
Ik krijg hier een heel onbehaaglijk gevoel bij.
Het mondt bijna uit in een paniek aanval.
Komt het allemaal wel goed in 2022?
Wat als.....
 
... als...als... Danny zijn studio niet afbouwt en we volgend jaar geen nieuwe track van hem horen?

Prachtig gedaan, Danny!
Ik ben net nu niet in een bui voor rustgevende muziek, om lekker even bij weg te dromen, maar dit is wat ik wil horen als ik wel in zo'n bui ben! Dit is ook voor mij hoe mijn liefde voor synth muziek ooit is ontstaan.
 
Klinkt heel mooi uitgebalanceerd, en krijg idd ook efteling associaties :) Knap werk!

Sfeervol. Misschien een beetje een te lange aanloop. Vanaf 1:36 komt het liedje tot leven…

Thx :okdan:

Ik hoorde ook gelijk Abba - Winner Takes it All er gelijk in. Het klinkt goed gemaakt maar dit is totaal niet mijn ding. Ik ben blij dat andere leden het mooi vinden.

Da's toch gek: ABBA. Maar als ik daarmee vergeleken wordt, kan ik alleen maar blij zijn zeker? ;)

... als...als... Danny zijn studio niet afbouwt en we volgend jaar geen nieuwe track van hem horen?

Prachtig gedaan, Danny!
Ik ben net nu niet in een bui voor rustgevende muziek, om lekker even bij weg te dromen, maar dit is wat ik wil horen als ik wel in zo'n bui ben! Dit is ook voor mij hoe mijn liefde voor synth muziek ooit is ontstaan.

Nou ... ik ben blij dat mijn muziek je zodanig kan bekoren dat je er rustig van wordt :halleluja 💤 .

:doei:

Danny
 
Bouwjaar 1967, dat hoor je! Ik ben van 1965 en opgegroeid met het oude werk van deze man... Dat heb je prachtig gedaan. Misschien inderdaad iets te braaf, maar zeker spot on Vangelis. Knap! Heel knap.
 
Je hoort duidelijk dat hier veel aandacht aan is besteed. Het is een relatief simpel thematisch melodie, maar de elementen eromheen maken het tot één groot geheel met typisch filmische sferen. Prachtig hoe het allemaal samenhangt met ondersteuning van de pad sounds. Dit zou je goed kunnen gebruiken bij de aftiteling van een langdurende dramafilm bijvoorbeeld. Het leukste van deze track, zijn de kleine details zoals die spacy glittertjes en Vangelis-achtige achtergrondgeluidjes. Daardoor gebeurd er toch genoeg in de track om het interessant te houden. Enige minpuntje is dat het wat aan de lange kant is. Dat is niet perse een fout iets, maar kan wel mensen doen afhaken die niet zo in de stemming zijn voor dit soort lange filmachtige tracks.

Overigens is het leuk om te zien dat je ook een eigen website hebt met allerlei achtergrondinfo over je werken en de studio waar het allemaal tot stand is gekomen.
 
Bouwjaar 1967, dat hoor je! Ik ben van 1965 en opgegroeid met het oude werk van deze man... Dat heb je prachtig gedaan. Misschien inderdaad iets te braaf, maar zeker spot on Vangelis. Knap! Heel knap.
Thx ;) . Ik ben nu eenmaal een brave man dus maak ik ook brave muziek :dubbel: (er zijn er veel die deze toch écht wel te braaf vinden precies). Maar de waardering van een leeftijdsgenoot doet altijd goed.

Je hoort duidelijk dat hier veel aandacht aan is besteed. Het is een relatief simpel thematisch melodie, maar de elementen eromheen maken het tot één groot geheel met typisch filmische sferen. Prachtig hoe het allemaal samenhangt met ondersteuning van de pad sounds. Dit zou je goed kunnen gebruiken bij de aftiteling van een langdurende dramafilm bijvoorbeeld. Het leukste van deze track, zijn de kleine details zoals die spacy glittertjes en Vangelis-achtige achtergrondgeluidjes. Daardoor gebeurd er toch genoeg in de track om het interessant te houden. Enige minpuntje is dat het wat aan de lange kant is. Dat is niet perse een fout iets, maar kan wel mensen doen afhaken die niet zo in de stemming zijn voor dit soort lange filmachtige tracks.

Overigens is het leuk om te zien dat je ook een eigen website hebt met allerlei achtergrondinfo over je werken en de studio waar het allemaal tot stand is gekomen.
Je hebt alles goed en aandachtig bestudeerd én opgemerkt. Te lang is relatief. Het nummer stamt uit een totaalproject van 10 nummers die elk op zich een planeet muzikaal beschrijven (zal je misschien wel op de site gelezen hebben). En daar zitten sommige tracks van 10min+ tussen. Onafhankelijk daarvan is dit nummer met iets meer dan 7 min wat langer maar met de opbouw zoals het nu is, kom je daar heel makkelijk aan. En de fangroep die zich stilaan aan het ontwikkelen is, bevat verschillende mensen die het zelfs nog te kort vinden. Het is dus moeilijk om iedereen te bekoren ;) . Maar heel fijn dat je de moeite en tijd hebt genomen om aandachtig te luisteren en te becommentariëren :okdan:.

:doei:
 
soms klinkt een DAWless produktie, dus volledig OTB, volledig ITB.... ach da is allemaal maar om te pesten.... of is het jaloezie???

ik kan zelf alleen Vangelis' Blade Runner pruimen, overigens... ik probeer zeker...

goed, we gaan dit niet als Vangelis luisteren (als Vangelis luisteren???, goed ik heb zeker genoeg knoppen en schuiven om me heen...).

perfekte produktie. zit steengoed in elkaar. ik kan zeker de kwaliteit herkennen..... (en met mij moet je nooit gaan praten over wat (quid), eerst moet er nog dat (quod) vastgesteld worden, en dan vallen we al over het woord vaststellen...)

kan het mij grijpen, wat (......) voel ik, wat gebeurt er met mij? niet veel, helaas....

grijp me, grijp me, maar begrijp mij nooit.... oef, dat is een frase die ik nooit openbaar zou durven schrijven, zelfs niet uitspreken en toch gedaan, dus het doet toch iets met me, maar wat??? (even wat scholastiek gaan lezen...)

het is dus vreemd genoeg, heel cerebraal voor mij, deze track... om die term te misbruiken, want wat betekent dat, dan weer. goed...

ik probeer zelf te grijpen, in te grijpen in het nummer, als luisteraar ben je nimmer passief....

nogmaals, van een perfektie, die ik niet bereiken kan. maar het houdt mij op een afstand.

wellicht in een andere stemming, zal het me wel kunnen pakken, muziek moet je wel opjagen, op welke wijze dan ook; 'mierzoet', 'rauw', etc, het maakt niet, als het maar 'dronken' maakt (een vreemde parafrase van een regel uit een bekend prozagedicht van Baudelaire).
 
soms klinkt een DAWless produktie, dus volledig OTB, volledig ITB.... ach da is allemaal maar om te pesten.... of is het jaloezie???

ik kan zelf alleen Vangelis' Blade Runner pruimen, overigens... ik probeer zeker...

goed, we gaan dit niet als Vangelis luisteren (als Vangelis luisteren???, goed ik heb zeker genoeg knoppen en schuiven om me heen...).

perfekte produktie. zit steengoed in elkaar. ik kan zeker de kwaliteit herkennen..... (en met mij moet je nooit gaan praten over wat (quid), eerst moet er nog dat (quod) vastgesteld worden, en dan vallen we al over het woord vaststellen...)

kan het mij grijpen, wat (......) voel ik, wat gebeurt er met mij? niet veel, helaas....

grijp me, grijp me, maar begrijp mij nooit.... oef, dat is een frase die ik nooit openbaar zou durven schrijven, zelfs niet uitspreken en toch gedaan, dus het doet toch iets met me, maar wat??? (even wat scholastiek gaan lezen...)

het is dus vreemd genoeg, heel cerebraal voor mij, deze track... om die term te misbruiken, want wat betekent dat, dan weer. goed...

ik probeer zelf te grijpen, in te grijpen in het nummer, als luisteraar ben je nimmer passief....

nogmaals, van een perfektie, die ik niet bereiken kan. maar het houdt mij op een afstand.

wellicht in een andere stemming, zal het me wel kunnen pakken, muziek moet je wel opjagen, op welke wijze dan ook; 'mierzoet', 'rauw', etc, het maakt niet, als het maar 'dronken' maakt (een vreemde parafrase van een regel uit een bekend prozagedicht van Baudelaire).
Geen probleem Vink, zoveel mensen ... zoveel smaken ;) . In ieder geval bedankt om toch de tijd te nemen om te luisteren en te becommentariëren :okdan:. En het voornaamste dat me bij blijft is dat je de productie weet te waarderen en het zelfs als kwaliteit herkend wordt.

:doei:
 
Tja, dit zit natuurlijk uitstekend in elkaar. Je bent duidelijk geen producer, maar een componist. Je zou eigenlijk een arrangement moeten schrijven voor dit stuk uitgevoerd door een symfonieorkest in plaats van synthesizers.

Het is niet mijn smaak, dat moet ik dan nog even gezegd hebben ;).
 
Tja, dit zit natuurlijk uitstekend in elkaar. Je bent duidelijk geen producer, maar een componist. Je zou eigenlijk een arrangement moeten schrijven voor dit stuk uitgevoerd door een symfonieorkest in plaats van synthesizers.

Het is niet mijn smaak, dat moet ik dan nog even gezegd hebben ;).

Nah ... ik hou het wel bij synthesizers, daar voel ik me het beste bij :).

Ook dit is een duidelijke stem. Zelf een fan van Vangelis en ondanks dat er best een vocal in zou kunnen, doe maar geen Jon Anderson, want die heeft me nooit echt kunnen bekoren :)

Hartelijk dank voor je enthousiasme :okdan:


:doei:
 
Naast Vangelis moet ik vooral aan de soundtracks van de oude Final Fantasy (VII-VIII) games denken :) Mooie track, maar op ten duur iets te herkenbaar voor mij. Nog steeds wil ik je een compliment geven voor de compositie en de mix, want die zitten goed in elkaar!
 
Naast Vangelis moet ik vooral aan de soundtracks van de oude Final Fantasy (VII-VIII) games denken :) Mooie track, maar op ten duur iets te herkenbaar voor mij. Nog steeds wil ik je een compliment geven voor de compositie en de mix, want die zitten goed in elkaar!

Tja ... the story of this year: goeie compositie, perfecte mix enz ... maar muziek valt weinig of niet in de smaak, is te braaf, te herkenbaar, ... . Jammer want dit forum is ooit begonnen met oa deze stijl.

Maar niettemin bedankt voor het luisteren en becommentariëren :okdan:

:doei:
 
Back
Top