Danny - Neptune VIII

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.768
Locatie
Hoevenen - Antwerpen


Omwille van de verhuis naar een nieuwbouw, heb ik dit jaar slechts twee nummers afgewerkt (de studio is al van juni volledig ontmanteld en is nog niet heropgebouwd in het nieuwe huis). Daarvan zend ik het meest aansprekende nummer "Neptune - VIII" in.

Het geheel is gebaseerd op melodie, harmonie en dynamiek zoals ik het zelf het liefste hoor. Hierbij probeer ik steeds om alles zo "organisch" mogelijk te laten klinken en zeker niet mechanisch. Naar het einde toe is veel aandacht besteed aan het blenden van verschillende melodielagen en de panning.

Hou je van filmmuziek of de stijl van Vangelis? Dan weet je dit zeker te smaken.

Het nummer werd gemaakt met:
  • KORG Kronos 2015
  • Emulator EIV Ulta
  • Emulator E-Four Classic
  • Yamaha SY99 (2 stuks)
  • Yamaha DX7 MkI
  • Access Virus C DT
  • Roland W30
  • Roland D20

Sequencing gebeurde volledig via de interne sequencers van de synthesizers (Kronos, Yamaha SY99, Roland W30) en twee Roland MC500 MkII sequencers (dus geen DAW).

Effecten uit de synths en outboard FX (TC M-One, Lexicon MX400, Alesis QuadraVerb Plus en onboard FX uit het Yamaha MGP32X mengpaneel).

Mix op Yamaha MGP32X en Soundcraft EPM12.

Geheel bestaat uit ongeveer 40 sporen.


Geniet ervan ( ... of skip snel naar de deelname van de volgende kandidaat) :D.


En veel succes voor alle kandidaten :okdan:

:doei:

Danny
 
Zeer profi gedaan, maar dat is bekend van jou. Echt filmmuziek, zeker ook wat betreft het muziekthema. Op dat thema kan veel gevarieerd worden, wat je ook doet, maar dat komt er wat mij betreft niet helemaal uit. Daardoor vind ik het iets te lang(dradig) worden. Maar het geheel luistert wel prettig weg!
 
Mooi hoor :) Mooie sounds, en mooie compositie. Wel een tikje te braafjes. Alsje dan toch de bombastische kant op gaat dan mag je wel een paar lekkere in your face sounds hebben die de boel goed dragen. Het gaat wel aardig richting de Nemo sound, en dat is best knap aangezien je nul analoge synths hebt gebuikt zo te zien.
 
Danny is de laaste jaren een geduchte concurrent geworden voor sK3LeTvM. :-) Zij het met een totaal ander soort muziek.
This is done how it needs to be done. (het enige wat jij nog mist Danny is een SSL4000 mixer en alle hardware FX)
Dit is alvast bij het betere wat ik heb gehoord.
 
Mooie sounds en mooie compositie, Maar vind het wel erg braaf en oubollig.
Dat neemt niet weg dat het een mooi en rustgevend stuk muziek is.
Duidelijk door iemand gemaakt die weet hoe het moet.
 
Weeral een mooie track en ben nog steeds onder de indruk dat je het allemaal maakt zonder computer, alleen spijtig dat Vangelis achtige tracks me de laatste jaren minder kunnen boeien.....
 
Kunstig, mooie compositie en geluiden. Persoonlijk blijft het mij hier en daar te dun: er mag best een dikke smeer ergens erbij om ook climax te voelen! Verder komt het mij "eolisch" over, muzikale begeleiding van de spirituele reis. Maar doordat het soort van braaf blijft, wordt het bijna cheesy. Ook al is die term te negatief voor deze track. Dus, veel skills te horen, maar ik ben niet de juiste beoordelaar voor jouw genre.
 
Je melodieën en bepaalde sounds vind ik vaak te zoetjes, maar dat is slechts smaak en doet er niets aan af dat deze track staat als een huis.
Het steekt weer buitengewoon goed in elkaar. Respect. :okdan:
 
Wauw wat een heerlijk rustgevende track. Niet eens echt mijn genre, maar heb hier super van genoten. Totaal niets op aan te merken. Deze ga ik zeker luisteren als ik "weer" eens gestrest ben.
 
Zit ontzettend knap in elkaar! Ik zou deze track standaard aanzetten in mijn sauna en 2x achter elkaar afspelen (dat klinkt lulliger dan bedoeld, maar is zéker een compliment!) Dit is één van mijn favorieten! Sowieso heb je bij mij al een streepje voor omdat je geen DAW gebruikt :D
 
Bedankt voor het luisteren en geven van commentaren.

Wat ik veel lees is "te braaf, te zoetjes, niet bombastisch genoeg": ik denk dat dit veeleer met smaak dan met de kwaliteit van de track te maken heeft :engel:. Alles werd precies zo gemixed zoals ik zelf in gedachte had. Er zit één héél, héél klein foutje in maar het is nog niemand die het ooit gehoord heeft, opgevallen.

Enfin, het moet in ieder geval met een hoog genoeg volume afgespeeld worden. En bedenk dan dat je in een planetarium zit met de beelden van deze planeet voor je neus, inclusief manen. Dan komt dit nummer pas echt tot z'n recht. Maar ja, hier moet het op zich zelf overeind blijven en dat mag normaal gezien helemaal geen probleem zijn.

@sKeLeTvM : Je hebt volledig gelijk, joh. Als jij zorgt voor de plaats om zo'n SSL4000 te zetten (minstens 48 kanalen) en dan een donatie op mijn rekening maakt om zo'n tafel aan te kopen (en nog een Lexicon reverbdoos) dan ga ik onmiddellijk op zoek :) .

En iedere stem die hier aan uitgegeven wordt, zal ik in alle dankbaarheid ontvangen :okdan:


:doei:

Danny
 
Ik verwachtte op een gegeven moment een zingende jon anderson, dus ja.... vangelisties!
Ik moet nu wel even de suiker uit mijn oren poetsen *D
 
Knap werk, mooie productie, helaas niet mijn smaak. Niets aan de hand muziek, gaat u rustig slapen met deze beelden van onze mooie planeet op uw netvlies. Ik word er een beetje onrustig van. Maar nogmaals puike productie en er is absoluut veel vraag naar dit soort muziek. Ik denk een kanshebber.
 
Back
Top