SB-SIX - The Rift

Ik zag een de murene snel terug in z'n schuilhol kruipen toen ik met mijn zuurstoffles voorbij zweefde. Ik keek naar boven en zag hoe het zonlicht door de golven gebroken werd en hoe het silhouet van een walvishaai zich aftekende.
Ondanks het feit dat er geen echte melodie of structuur in de track zit, is de sfeer sterk genoeg om het geheel boeiend te houden. Ik zou wel eens willen weten hoe dit overkomt wanneer er echte onderwaterbeelden bij geprojecteerd worden.

:doei:
 
Ja. Goed. Kan niet anders zeggen. Was al fan van je, deze is wederom dik.

Onderwatergevoel zit er inderdaad in.. maar verdwijnt inderdaad ook, gaat over op een ander gevoel (regenwoud zou kunnen, niet per sé). Komt door de geluiden die erbij komen, die onderwater nooit zouden "kunnen".. zoiets, denk ik..

Eens met de opmerkingen over het momentum na de break.
wat zou er nog anders kunnen na de break zonder afbreuk te doen aan het sfeertje?

Een shakertje, 16-den, zelfde shuffeltje om de groove te matchen, en de accenten op de afterbeat. Er zit al een shaker-sound in,

er zitten nieuwe percussie elementen in (soort hihats)

ah.. ja, precies, maar die accentueren de 1 (2) 3 4.. daartussen zit nog ruimte.. kan ook een hihat zijn.. offff een korte sample van een vinyl tik, da's lekker rond en zou passen in je mix..

Zoiets?

En wat @Bathmutz zei. :)


geen idee waar dit heen te sturen om op vinyl te krijgen, jij suggesties?

@Frenklin / Frenk Dublin kwam langs in m'n release radar.. (gratz trouwens, hij is dik..) Misschien kan je de labels waar hij op heeft gereleased es aanschrijven..? Digitaal releasen mag ook hoor! ;) In elk geval een groter publiek, dat mag je muziek wel hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Ahh da's jammer, ik heb geen auto meer, kan je vertellen wat daar niet goed gaat?
nochtans zit er een goede geluidsinstallatie in de BMW330e waar ik nu mee rij, toch gingen er veel details verloren. Het viel mij pas echt op toen ik het nummer nog eens in de studio beluisterd heb. Ik weet niet goed, maar veel van de efx en achtergrond geluiden waren minder hoorbaar ofzo... Ik zal volgende week nog eens herbeluisteren en proberen er beter mijn vinger op te leggen...
 
Qua mix sowieso erg goed. Alles plakt mooi aan elkaar en het vormt een smeuïg geheel. Leuke ambience ook met al die achtergrondgeluidjes en ritmische frutseltjes. De track bevat ook zo'n geluid dat lijkt alsof je met een stokje tikt tegen een metalen hekwerk. Dat doet me dan denken aan de basisschool. In combinatie met de eerdere comments over een onderwaterwereld, zie ik die school dan helemaal onder water staan. Compleet met drijvende stoeltjes en geschiedenispropaganda, die langzaam langs het raam drijven. Daarna komen AllStar Zeewaardig en Okkie voorbij het raam. Okkie trekt aan het lichttouwtje, en plotseling staat de hele zooi onder stroom. Dit veroorzaakt uiteindelijk een flinke explosie, waarna de grond open scheurt en de complete basisschool verdwijnt in een groot nat gat. Eind goed, al goed. :D
 
Ik ben begonnen te luisteren vanaf mijn eigen inzending. Dat betekent dat ik inmiddels ruim over de helft ben. Dit is de eerste track waarvan ik echt kippenvel krijg. Ik begrijp dat je weer voor de winst gaat dit jaar? :) Zo ontzettend mooi dit....
 
Ik ben begonnen te luisteren vanaf mijn eigen inzending. Dat betekent dat ik inmiddels ruim over de helft ben. Dit is de eerste track waarvan ik echt kippenvel krijg. Ik begrijp dat je weer voor de winst gaat dit jaar? :) Zo ontzettend mooi dit....
Wow dr, prachtig commentaar! Ik ga nooit uit van winst, en dit is ook een genre dat zeker niet voor iedereen is denk ik... Ik probeer te maken wat ik zelf goed vind en dan is het extra leuk als anderen daar ook van kunnen genieten. Dankjewel voor het luisteren!
 
Je levert altijd prachtige tracks af. Ik kan me zo voorstellen dat het Berlijnse Ostgut Ton je met open armen ontvangt, ep op vinyl moet toch haalbaar zijn. :-)
De kick vind ik over het geheel wat te diep en heftig, hier zou iets pulserigs ook mooi zijn. Maar dat is persoonlijk. Mooi gedaan!
 
Basic Instrinkt. Heel fijn kalmerend. Heeft geen seconde verveeld.
 
Ik vind dit én heel relaxed én heel goed gemaakt én soundcraft vakmanschap. Het zou inderdaad uiteindelijk nog iets meer spanning mogen, maar dat is mijn eigen invulling. Die stabs vanaf 0'29" zouden ook prima in een Techno track passen. Knap werk!
 
Leuk een vocoder.
Euhm, nee :)
Je levert altijd prachtige tracks af. Ik kan me zo voorstellen dat het Berlijnse Ostgut Ton je met open armen ontvangt, ep op vinyl moet toch haalbaar zijn. :-)
De kick vind ik over het geheel wat te diep en heftig, hier zou iets pulserigs ook mooi zijn. Maar dat is persoonlijk. Mooi gedaan!
Bedankt voor de tip, ik ga ernaar kijken!
Basic Instrinkt. Heel fijn kalmerend. Heeft geen seconde verveeld.
Super dank je!
Ik vind dit én heel relaxed én heel goed gemaakt én soundcraft vakmanschap. Het zou inderdaad uiteindelijk nog iets meer spanning mogen, maar dat is mijn eigen invulling. Die stabs vanaf 0'29" zouden ook prima in een Techno track passen. Knap werk!
Dankjewel!
 
Back
Top