Nieuwe Buchla 208 aux card mat sequencer

radiance

Ouwe rot
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
1.962
Locatie
Weer terug in Nederland..Arnhem
Ben bezig geweest met een aux card voor mijn Buchla 208.
Er zitten geen banana inputs op maar in plaats daarvan maakt hij gebruik van de twee to prog ingangen en de from prog uitgang op de 208 zelf.
Op de kaart zit een 8 steps sequencer, geklokt door pulser, key pulse of Sequencer, portamento circuit voor beide osc's of alleen de complex oscilator, een LFO/VCO (NE566) voor modulatie doeleinden, seqencer steps (random, LFO of secuencer), CV input (to prog1) voor de LFO pitch of voor de range schakelaar (instant pinbal weirdness die laatste) en als laatste een mogelijkheid om via de to prog 2 de waveshape knop of schakelaar te bedienen.

Hier een foto
aux card 11.JPG
filmpje en een filmpje van de sequencer in actie....



Kan deze kaarten afgebouwd leveren en mocht er genoeg interesse zijn dan kan ik de prints aanbieden als DIY project.
 
Vet! Dus deze draait dan naast de onboard sequencer waardoor je de 2 vco's apart kunt sequencen, en met 5 vs 8 kun je ook leuke variaties krijgen. Wat zou een DIY setje kosten?

Ik wil nog steeds als eerste eigen project een DUSG kaart voor Easel maken, maar geen tijd en geen idee hoe.
 
Vet! Dus deze draait dan naast de onboard sequencer waardoor je de 2 vco's apart kunt sequencen, en met 5 vs 8 kun je ook leuke variaties krijgen. Wat zou een DIY setje kosten?

Ik wil nog steeds als eerste eigen project een DUSG kaart voor Easel maken, maar geen tijd en geen idee hoe.
Yes klopt helemaal....mogelijkheden nemen exponentieel toe zo lijkt het.
Kosten weet ik nog niet pcies. Denk vergelijkbaar met de portabelabs toolbox. Zitten wel aardig wat kosten aan onderdelen op, zeker door de hoeveelheid toggle switches (11 totaal) ....krengen zijn duur!
Zit nu nog met 10 prototype pcb's met nog net iets te veel foutjes (en ge-dremel) om als DIY project te dienen. Kan hier zelf wel prima werkende kaarten van maken.

DUSG kaart lijkt mij ook supertof! Kan je er wel bij helpen....
 
Mooi zeg! Deze draad zojuist pas ontdekt, overweeg al een tijdje een Buchla te bestellen, gearlust wordt er niet minder op door jouw video’s! Heel lekkere sequence trouwens, die laatste! Puik!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top