Is dit ook de plek voor "Jams" > AKA niet volledig afgewerkte tracks? AR2 / Rev2 JAM

Skurdd

Stamgast
Lid sinds
3 juli 2020
Berichten
279
Locatie
Utrecht
Ik maakte heel vaak jams / loops / patterns zonder er iets van af te ronden. Omdat een track maken gewoon veel tijd kost heb ik voorgenomen meer jams te delen.
Gewoon opnemen, live spelen en alleen herdoen als t echt slecht ging.
Hier maak ik een fout met een iets te enthousiaste bass boosted kick, maar dat is in deze wel grappig.

Hoop dat dit de plek is voor dit soort jams. Feedback altijd welkom, leren leren leren!
 

Is dit ook de plek voor "Jams" > AKA niet volledig afgewerkte tracks?


Jazeker! Die komen hier vaker langs en worden smakelijk beluisterd!

Goed van je trouwens :okdan: om 't gewoon lekker online te gooien ipv langdurig te schaven tot het klaar is.. houdt de boel in beweging.

En een toffe beat! Had van mij nog een bassline bij gemogen, dat wel.. maar de jam is geslaagd hoor! Keep it up

Edit: er zit een bassline in, hoor ik nu. Viel niet direct op, omdat het wat lange noten zijn, ipv een "lijn"..
 
Ohw, niet per sé hoor. Alleen als de track erom vraagt. :) Is ook mijn smaak, heb genoeg releases gehoord in jouw stijl, mensen diggen dit zeker wel.

Ik beluister 'm nu voor een tweede keer, over betere speakers. En hoor nu waar het aan lag.

Ik zei het eigenlijk niet goed. Ritmisch/staccato of lange legato noten, da's een keuze.. maar ik hoorde pas laat dat je die keuze had gemaakt. Als in: die partij was zo bedoeld. Dat kwam er gewoon niet direct uit.

Komt door de mix. Zet je track voor de gein es heel zacht. Dan hoor je misschien dat bepaalde partijen, vooral de drums, echt veel te hard staan. In elk geval geven ze die bassline geen ruimte. En qua EQ hoor ik weinig (sub)laag in de bassline, klopt dat?
 
Ohw, niet per sé hoor. Alleen als de track erom vraagt. :) Is ook mijn smaak, heb genoeg releases gehoord in jouw stijl, mensen diggen dit zeker wel.

Ik beluister 'm nu voor een tweede keer, over betere speakers. En hoor nu waar het aan lag.

Ik zei het eigenlijk niet goed. Ritmisch/staccato of lange legato noten, da's een keuze.. maar ik hoorde pas laat dat je die keuze had gemaakt. Als in: die partij was zo bedoeld. Dat kwam er gewoon niet direct uit.

Komt door de mix. Zet je track voor de gein es heel zacht. Dan hoor je misschien dat bepaalde partijen, vooral de drums, echt veel te hard staan. In elk geval geven ze die bassline geen ruimte. En qua EQ hoor ik weinig (sub)laag in de bassline, klopt dat?
Ja goed punt. Heb weinig nabewerking gedaan. Bass wordt redelijk weggesnoepy nu inderdaad. Goeie feedback. Thanks!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top