Droomsfeer - Deep Space [Ambient, Moog Mother-32, Moog Subharmonicon, Roland MC-707]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
368
Locatie
Limburg
Een zweverige reis door de kosmos. 8)


  • Track 1 - Moog Mother-32 (arpeggio glittertjes i.c.m. de Boss Dimension C en Tera Echo)
  • Track 2 - Moog Subharmonicon (pad sound)
  • Track 3 t/m 8 - Roland MC-707 (diverse pad sounds)
  • Effects:
    • Boss DC-2W Dimension C
    • Boss DD-8 Digital Delay
    • Boss RV-6 Reverb
    • Boss TE-2 Tera Echo
    • Valhalla Super Massive
 
Mooi! Zowel compositie/arrangement als de opname/productie!

Kan het niet inschatten.... is dit nu een improvisatie (met evt wat dingetjes in post-productie) of juist volledig uitgedacht? Of ergens daar tussenin?
 
Bedankt voor de comments, altijd leuk om te lezen. :okdan:

Kan het niet inschatten.... is dit nu een improvisatie (met evt wat dingetjes in post-productie) of juist volledig uitgedacht? Of ergens daar tussenin?
Qua structuur is het ongeveer 80% gepland en 20% improvisatie.

De Moog Subharmonicon speelt een vast patroon dat gemaakt is met de onboard sequencer. Daarbovenop ben ik toen gaan experimenteren met aanvullende geluiden. Eerst met de Moog Mother-32, om daar die snelle arpeggio patroontjes mee te maken. De Mother-32 is aangestuurd per MIDI, via de Arturia KeyStep 37. Handmatig zijn de snelheid van de arpeggio patroontjes aangestuurd, en handmatig wat variaties qua settings aangepast op de Mother-32.

De zes tracks op de Roland MC-707 zijn ook allemaal aanvullende pad sounds, die later zijn toegevoegd aan de geluiden van de Mother-32 en Subharmonicon. Die worden gedurende de track bijgevoegd en weggehaald uit het geheel (fade in/out).

Qua effects chain is het als volgt:
  1. Moog Mother-32 ---> Boss DC-2W Dimension C ---> Boss TE-2 Tera Echo ---> Boss RV-6 Reverb ---> Boss DD-8 Digital Delay
  2. Moog Subharmonicon ---> Boss RV-6 Reverb ---> Boss DD-8 Digital Delay
  3. Roland MC-707 ---> Boss RV-6 Reverb ---> Boss DD-8 Digital Delay
  4. Alle geluid van de bovenstaande drie komt samen in één stereo mix.
  5. Op de PC is daarna de Valhalla Super Massive VST gebruikt om nog een extra dimensie toe te voegen aan de gehele stereo mix. Hierdoor plakken de geluiden iets meer aan elkaar, waardoor een soort grote wolk van geluiden is gevormd die allemaal in elkaar overlopen.
Overigens neem ik altijd alles in één keer op in stereo format. De PC dient alleen voor nabewerking.
 
Vind het ook heel knap.
Mooi hoe je die synths laat zingen. :)

Heel veel van wat ik van Subharmonicon zie/hoor ( niet in deze track, of jouw tracks maar elders ) vind ik echt niet spannend.

Toffe uitleg ook. Educatief. Tegeover ik heb die synth opgenomen ( een of andere oude mono ), ook paar fx, reverb delay ...
 
Mooi relax dreamy sfeer.
oke 455.png
 
Wat nice! Echte focus / unfocus muziek. Morgen eens op de koptelefoon beluisteren voor max immersie. Ik zou ze op youtube zetten! Heerlijke playlist al zo denk ik.
 
Back
Top