NicoNoise - Something different

Super knappe compositie en arrangement! Echt heel gaaf gedaan. Ik vind de kick alleen een beetje slapjes, die had voor mij iets puntiger gemogen in zo'n rock arrangement.
 
Waanzinnig knap gedaan, heel seventies en ik hoor o.a. flarden Steely Dan voorbij komen. De vocoder klinkt ook te gek. Als ik al iets aan kan merken, is dat het voor mij wel wat veel is. Het zijn bijna 4 nummers ineen. Maar dat hebben meer liedjes en je redt je er perfect uit. Dikke complimenten en ik weet zeker dat hier een markt voor is 👍
 
Waanzinnig knap gedaan, heel seventies en ik hoor o.a. flarden Steely Dan voorbij komen. De vocoder klinkt ook te gek. Als ik al iets aan kan merken, is dat het voor mij wel wat veel is. Het zijn bijna 4 nummers ineen. Maar dat hebben meer liedjes en je redt je er perfect uit. Dikke complimenten en ik weet zeker dat hier een markt voor is 👍
Thnx! Weer een fijne referentie, Steely Dan. En ja, 4 nummers in 1, dat was wel een beetje de tijdgeest in 1977. En ik hou wel van wendingen:)
een mooi geweven nummer. intens goed arrangement. merk een soort van fusion op... me like. loopt als een trein, dit nummer. indrukwekkend..
Thnx Vink!
 
Prachtig hoe je al die wisselingen der akkoorden, ritmes/tempo's en stijlen tot een logisch geheel hebt kunnen breien. Het is wel een track die mijn volle aandacht vraagt omdat er zo idioot veel gebeurt. Ik verlang op een moment wel naar een rustpunt, een herhaling van zetten (zoals ik nu hoor vanaf 4:10, maar dan met meer rust). Als je de timing issues (met name in de vocals) zo nu en dan weet te fixen samen met de mix (met name in de vocals :)), heb je een echte winner in huis.
 
Prachtig hoe je al die wisselingen der akkoorden, ritmes/tempo's en stijlen tot een logisch geheel hebt kunnen breien.
Thnx!

Als je de timing issues (met name in de vocals) zo nu en dan weet te fixen samen met de mix (met name in de vocals :))
Welke timing issues hoor jij in de zang? Kun je misschien een tijdstip aangeven? Dan weet ik beter wat je bedoelt. Lijkt me wel iets belangrijks.
 
Ben nog een keertje ff teruggekomen want deze track moet je een paar keer horen omdat er zoveel inzit.
Echt een puike compositie die ook prima in die tijdgeest paste van toen (1977) er waren toen best wel wat van die progressieve jazz-rock bands in die tijd, dit soort muziek wordt nu te weinig gemaakt vind ik.
Ik moest bijv aan Ambrosia - Art Beware/Apothecary denken of iets in die richting, deze track
Ook een beetje Zappa achtige gitaarsolo wel qua opzet, goeie instrumentatie ook verder, kan niet anders dan je een punt geven voor je track.
 
Laatst gewijzigd:
Ben nog een keertje ff teruggekomen want deze track moet je een paar keer horen omdat er zoveel inzit.
Echt een puike compositie die ook prima in die tijdgeest paste van toen (1977) er waren toen best wel wat van die progressieve jazz-rock bands in die tijd, dit soort muziek wordt nu te weinig gemaakt vind ik.
Ik moest bijv aan Ambrosia - Art Beware/Apothecary denken of iets in die richting, deze track
Ook een beetje Zappa achtige gitaarsolo wel qua opzet, goeie instrumentatie ook verder, kan niet anders dan je een punt geven voor je track.
Dank! Even naar je referentie geluisterd, heb ik ook nooit eerder gehoord, dat is een leuk bijeffect van de contest, je krijgt allerlei nieuwe muziek aangedragen die wel in je stijl ligt :)
En Zappa, tsja, ik heb 27 jaar in een Zappaband gespeeld, dat gaat je dan toch beinvloeden :D
 
Vette 70's progressieve rock roller coaster ride! Vocals passen goed. Complex, gebeurt vanalles. Ben niet echt een kenner, maar kan het zeker waarderen.
 
Wow dit is wel ff wat anders. Mooi compositie en arrangement. Ik hou van verhalende muziek met veel variatie en dat is dit zeker!
Ik vind de mannenstem in het begin niet zo mooi. Heb je de samples getoneerd met autotune? Klinkt onnatuurlijk ofzo. Later heb ik er geen last van.
Lekker break naar de 2e gedeelte, vocoder klinkt ook goed!
Ik hoop dat er nog een virtuoze grungy wurlitzer bij komt, ik hoor 'm al in mijn hoofd ;)
 
Vette 70's progressieve rock roller coaster ride! Vocals passen goed. Complex, gebeurt vanalles. Ben niet echt een kenner, maar kan het zeker waarderen.
Fijn te horen!

Wow dit is wel ff wat anders. Mooi compositie en arrangement. Ik hou van verhalende muziek met veel variatie en dat is dit zeker!
Ik vind de mannenstem in het begin niet zo mooi. Heb je de samples getoneerd met autotune? Klinkt onnatuurlijk ofzo. Later heb ik er geen last van.
Lekker break naar de 2e gedeelte, vocoder klinkt ook goed!
Ik hoop dat er nog een virtuoze grungy wurlitzer bij komt, ik hoor 'm al in mijn hoofd ;)
Dank voor de positieve reactie. De vocal ga ik volgende keer wat anders bewerken, heb m met melodyne gepitchd. Die tool wil ik doorkrijgen en daar is dit een oefening van.
En wurlitzer, ja is een goed idee. Heb ik toevallig in mijn nieuwste track waar ik mee bezig ben gebruikt :D
 
Allen bedankt voor de commentaren en stemmen! :okdan:
Heb de reacties nog eens doorgelezen en heb weer genoeg inspiratie om de volgende tracks iets beter te maken. Of in ieder geval anders dan deze :)
 
Back
Top